بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
تمامی جنگهای عالم، به خاطر تحمیل باید و نبایدهای طواغیت از یک سو و عدم پذیرش جامعه هدف، از سوی دیگر است. وگرنه وقتی امر می کنند که شما باید تسلیم ماباشید جان ومال و ناموس شما، متعلق به ماست و شما بندگان مایید اگر همه بپذیرند که دیگر جنگی رخ نمیدهد.
پس مسئله اصلی همان الوهیت و ربوبیت است، که کیست؟ خدا یا فرعون در هر زمان، یا فرعون نفس. وگرنه همه باید و نباید دارند.
جناب استادِ به اصطلاح پست مدرن گفت: انسان آزاد است و نباید محدود و مجبور به هیچ باید و نبایدی باشد، به او گفتیم: همین که می گویید: انسان نباید خودش بیان و القای باید و نباید است، منتهی این باید و نباید را شما وضع کردید، آن هم به تناسب اهداف و منافع خودتان.
نکته : هر گاه چه در دین و چه غیر دین چه در کل و چه در جزء، هدفی تعریف شد،حتماً رسیدن به آن هدف،راه، برنامه چارچوبی دارد که قوانینی بر آن حاکم است.کارهایی که به هدف نزدیک میکند و میرساند باید انجام داد و کارهایی که از هدف دور میکند و نمی رساند، نباید انجام داد.
پس این اصل نیز عمومی است و اختصاصی به اسلام ندارد. منتهی اختلاف بر سر همان هدف میباشد. و البته هر هدفی، خودش راه رسیدن و نیز چارچوب ها، بایدها و نبایدها را تبیین و ترسیم کرده و ظهور میدهد.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
تمامی جنگهای عالم، به خاطر تحمیل باید و نبایدهای طواغیت از یک سو و عدم پذیرش جامعه هدف، از سوی دیگر است. وگرنه وقتی امر می کنند که شما باید تسلیم ماباشید جان ومال و ناموس شما، متعلق به ماست و شما بندگان مایید اگر همه بپذیرند که دیگر جنگی رخ نمیدهد.
پس مسئله اصلی همان الوهیت و ربوبیت است، که کیست؟ خدا یا فرعون در هر زمان، یا فرعون نفس. وگرنه همه باید و نباید دارند.
جناب استادِ به اصطلاح پست مدرن گفت: انسان آزاد است و نباید محدود و مجبور به هیچ باید و نبایدی باشد، به او گفتیم: همین که می گویید: انسان نباید خودش بیان و القای باید و نباید است، منتهی این باید و نباید را شما وضع کردید، آن هم به تناسب اهداف و منافع خودتان.
نکته : هر گاه چه در دین و چه غیر دین چه در کل و چه در جزء، هدفی تعریف شد،حتماً رسیدن به آن هدف،راه، برنامه چارچوبی دارد که قوانینی بر آن حاکم است.کارهایی که به هدف نزدیک میکند و میرساند باید انجام داد و کارهایی که از هدف دور میکند و نمی رساند، نباید انجام داد.
پس این اصل نیز عمومی است و اختصاصی به اسلام ندارد. منتهی اختلاف بر سر همان هدف میباشد. و البته هر هدفی، خودش راه رسیدن و نیز چارچوب ها، بایدها و نبایدها را تبیین و ترسیم کرده و ظهور میدهد.(پایان)
۲۹۳
۱۹ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.