خودسازی 118 (گناه شناسی قسمت چهار)
#خودسازی 118 (گناه شناسی قسمت چهار)
#سبک_شمردن_نماز
ادامه پست قبل..
این چه نادانیست که اگر شاگرد یا خدمتکارش نافرمانی کند جرمش اخراج است اما از جرم نافرمانی و اخراج خودش توسط خداوند مالک المُلک غافل است.
ای بی نماز فکر می کنی کی و چی هستی ؟ پوستی که کشیده شده روی کثافتی ! اگر دو روز صبح خود را نشویی این کثافتها از چشم و گوش و بینی و دهانت بیرون می ریزد !
ای بی نماز تا این حد خود را از خدا بی نیاز می دانی که از فرمان سجده وی تمرد می کنی؟ تو حتی صاحب خودت هم نیستی ! این تن و جسمت را که شب و روز تر و خشک می کنی ، متعلق به تو نیست و هرچه هست مُلک خداست. تو حتی صاحب نفس کشیدن خود هم نیستی و اگر نَفَست بگیرید نمی توانی برقرارش کنی ! تو حتی صاحب یک تار مو هم نیستی ! از موی سر و ریشت خجالت بکش که بی مراد و اختیار تو سفید می شود و تو نمی توانی جلوی آنرا بگیری !
ای انسان ! چه چیز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته است و در حق او گولت زده است ( که چنان بیباکانه نافرمانی میکنی و خود را به گناهان آلوده میسازی ؟ ! )(انفطار7)
کسانی که از عبادت خداوند تکبر ورزند ، خوار و پست داخل دوزخ خواهند گشت .(غافر60)
#سبک_شمردن_نماز
ادامه پست قبل..
این چه نادانیست که اگر شاگرد یا خدمتکارش نافرمانی کند جرمش اخراج است اما از جرم نافرمانی و اخراج خودش توسط خداوند مالک المُلک غافل است.
ای بی نماز فکر می کنی کی و چی هستی ؟ پوستی که کشیده شده روی کثافتی ! اگر دو روز صبح خود را نشویی این کثافتها از چشم و گوش و بینی و دهانت بیرون می ریزد !
ای بی نماز تا این حد خود را از خدا بی نیاز می دانی که از فرمان سجده وی تمرد می کنی؟ تو حتی صاحب خودت هم نیستی ! این تن و جسمت را که شب و روز تر و خشک می کنی ، متعلق به تو نیست و هرچه هست مُلک خداست. تو حتی صاحب نفس کشیدن خود هم نیستی و اگر نَفَست بگیرید نمی توانی برقرارش کنی ! تو حتی صاحب یک تار مو هم نیستی ! از موی سر و ریشت خجالت بکش که بی مراد و اختیار تو سفید می شود و تو نمی توانی جلوی آنرا بگیری !
ای انسان ! چه چیز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته است و در حق او گولت زده است ( که چنان بیباکانه نافرمانی میکنی و خود را به گناهان آلوده میسازی ؟ ! )(انفطار7)
کسانی که از عبادت خداوند تکبر ورزند ، خوار و پست داخل دوزخ خواهند گشت .(غافر60)
۱.۱k
۱۸ اسفند ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.