🇮🇷لَبَّیْڪ یا خامَنہ اے لَبَّیْڪ یا حُسَیْن است*✳️✳️✳️بصی
🇮🇷لَبَّیْڪ یاخامَنہاے لَبَّیْڪ یاحُسَیْن است*✳️✳️✳️بصیرت بصیرت✳️✳️✳️*
👈ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد.
👈و دفع خطر موریانه بصیرت!
*📢👈"بصیرت"* سواد نیست "بینش" است.
*👈بصیرت* یعنی دفاع همه جانبه از لایت ومطیع امر ولایت و درنهایت تنها نگذاشتن ولایت.
*👈بصیرت* یعنی اینکه درکل وجزء جامعه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها چشم باشد.
*👈بصیرت*،یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد .و پیامبر آن را خراب کند.
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی جانباز صفین میتواند قاتل حسین در کربلا باشد!
*📢👈ملاک حال فعلی افراد است.*
*👈بصیرت* یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی!
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع) دل بستهاند!
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش پس سعی کنیم بصیرت داشته باشیم.
قال امیرالمؤمنین ع): مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ «عَدُوِّهِ».
حضرت علی (ع) فرمود: کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
عيون الحكم و المواعظ (لليثي)، ص: 441
👈ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد.
👈و دفع خطر موریانه بصیرت!
*📢👈"بصیرت"* سواد نیست "بینش" است.
*👈بصیرت* یعنی دفاع همه جانبه از لایت ومطیع امر ولایت و درنهایت تنها نگذاشتن ولایت.
*👈بصیرت* یعنی اینکه درکل وجزء جامعه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها چشم باشد.
*👈بصیرت*،یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد .و پیامبر آن را خراب کند.
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی جانباز صفین میتواند قاتل حسین در کربلا باشد!
*📢👈ملاک حال فعلی افراد است.*
*👈بصیرت* یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی!
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع) دل بستهاند!
*👈بصیرت* یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش پس سعی کنیم بصیرت داشته باشیم.
قال امیرالمؤمنین ع): مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ «عَدُوِّهِ».
حضرت علی (ع) فرمود: کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
عيون الحكم و المواعظ (لليثي)، ص: 441
۲.۳k
۲۵ آذر ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.