بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
و در جهانبینی توحیدی و اسلامی، جهان مبدأ و معادی دارد که آن الله است.
جهان بینی موحدِ مسلمان در یک جمله ژرف خلاصه میگردد إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون. و بایدها، نبایدها و ارزشهای انسانیاش نیز در همین راستا تعریف و وضع میشود.
در نگاه توحیدی و اسلامی، هر کسی رنگ هدف را به خود میگیرد، اگر هدف الله هستی و کمال محض هدف بود، اسمای الهی چون: حیات، علم، قدرت، غنا، حلم، شجاعت، رأفت، رحمت، غضب و ...، به صورتی هدفدار و الهی در او تجلی مییابد و اگر هدف غیر از الله بود، حتماً اسما نشانههای حیوانیت در او متجلی میگردد و حلم و شجاعت و رأفتش هم مثل گوسفند، اسب، الاغ یا پلنگ، حیوانی خواهد بود. لذا فرمود: اگر خدا را فراموش کنید، چون غیر خدا را هدف میگیرید، انسانیت خود را فراموش میکنید و فاسق میشوید. یعنی از پوسته و مجرای انسانیت خارج میگردید:
وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ - و مانند آن كسانى مباشيد كه خدا را فراموش كردند و در نتیجه خودشان را فراموش کردند خدا هم خود آنان را از ياد خودشان ببرد و ايشان همان فاسقانند.(سوره حشر آیه 19)
د) - محترم بودن هر نوع عقیدهای: این که میگویند: هر عقیدهای محترم است و باید به آن احترام گذاشت، یک دروغ و حقه محضی است که از سوی مستکبران ظالم و دیکتاتور، با رنگ و لعاب روشنفکرانه، به اذهان عمومی جهانیان و به ویژه مظلومین و مستضعفین دیکته و القا میشود.
گروهی به درجهبندی انسانها معتقدند - گروه دیگری به اندیشههای ماکیاولی و رسیدن به هدف با هر وسیلهای معتقدند - گروهی دیگر به دیکتاتوری محض معتقدند - گروهی شیطان پرست بوده و به اصول فراماسون معتقدند - گروهی دیگر صهیونیسم بوده و به افضلیت یهود و اسرائیل و معاهده منعقد شده در کوه صیون معتقد هستند و بر اساس آن مسلمان کشی میکنند - گروهی دیگر مانند اروپای قرون وسطی و جرج بوش پسر در قرن جدید به ضرورت جنگهای صلیبی معتقدند - گروهی دیگر به پوچ بودن دنیا و ضرورت امکان بد مستی و شهوترانی، حتی به قیمت آدمربایی و تجاوز معتقدند - گروهی به سرمایهداری محض که مستلزم به بردگی کشیدن دیگران و چپاول ثروتهای افراد و ملتها میباشد و همه جنگها نیز به همین دلیل و در همین راستاست معتقدند و هر کسی نیز بر اساس عقیده خود عمل میکند. حال آیا هر عقیدهای محترم است و باید به آن احترام گذارد؟! آیا این دیکته و القای دیکتاتور انه نظام سلطه نیست؟!(پایان)(ص 1)
پاسخ قسمت سوم :
و در جهانبینی توحیدی و اسلامی، جهان مبدأ و معادی دارد که آن الله است.
جهان بینی موحدِ مسلمان در یک جمله ژرف خلاصه میگردد إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون. و بایدها، نبایدها و ارزشهای انسانیاش نیز در همین راستا تعریف و وضع میشود.
در نگاه توحیدی و اسلامی، هر کسی رنگ هدف را به خود میگیرد، اگر هدف الله هستی و کمال محض هدف بود، اسمای الهی چون: حیات، علم، قدرت، غنا، حلم، شجاعت، رأفت، رحمت، غضب و ...، به صورتی هدفدار و الهی در او تجلی مییابد و اگر هدف غیر از الله بود، حتماً اسما نشانههای حیوانیت در او متجلی میگردد و حلم و شجاعت و رأفتش هم مثل گوسفند، اسب، الاغ یا پلنگ، حیوانی خواهد بود. لذا فرمود: اگر خدا را فراموش کنید، چون غیر خدا را هدف میگیرید، انسانیت خود را فراموش میکنید و فاسق میشوید. یعنی از پوسته و مجرای انسانیت خارج میگردید:
وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ - و مانند آن كسانى مباشيد كه خدا را فراموش كردند و در نتیجه خودشان را فراموش کردند خدا هم خود آنان را از ياد خودشان ببرد و ايشان همان فاسقانند.(سوره حشر آیه 19)
د) - محترم بودن هر نوع عقیدهای: این که میگویند: هر عقیدهای محترم است و باید به آن احترام گذاشت، یک دروغ و حقه محضی است که از سوی مستکبران ظالم و دیکتاتور، با رنگ و لعاب روشنفکرانه، به اذهان عمومی جهانیان و به ویژه مظلومین و مستضعفین دیکته و القا میشود.
گروهی به درجهبندی انسانها معتقدند - گروه دیگری به اندیشههای ماکیاولی و رسیدن به هدف با هر وسیلهای معتقدند - گروهی دیگر به دیکتاتوری محض معتقدند - گروهی شیطان پرست بوده و به اصول فراماسون معتقدند - گروهی دیگر صهیونیسم بوده و به افضلیت یهود و اسرائیل و معاهده منعقد شده در کوه صیون معتقد هستند و بر اساس آن مسلمان کشی میکنند - گروهی دیگر مانند اروپای قرون وسطی و جرج بوش پسر در قرن جدید به ضرورت جنگهای صلیبی معتقدند - گروهی دیگر به پوچ بودن دنیا و ضرورت امکان بد مستی و شهوترانی، حتی به قیمت آدمربایی و تجاوز معتقدند - گروهی به سرمایهداری محض که مستلزم به بردگی کشیدن دیگران و چپاول ثروتهای افراد و ملتها میباشد و همه جنگها نیز به همین دلیل و در همین راستاست معتقدند و هر کسی نیز بر اساس عقیده خود عمل میکند. حال آیا هر عقیدهای محترم است و باید به آن احترام گذارد؟! آیا این دیکته و القای دیکتاتور انه نظام سلطه نیست؟!(پایان)(ص 1)
- ۸۰۵
- ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط