بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت سوم :
صدايشان را فرو مىكشند با ادب، احترام و آرام سخن میگویند همان كسانند كه خدا دلهايشان را براى پرهيزگارى امتحان كرده است؛ آنان را آمرزش و پاداشى بزرگ است.(سوره حجرات آیه 3)
إِنَّ الَّذِينَ يُنَادُونَكَ مِنْ وَرَاءِ الْحُجُرَاتِ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ - ولی کسانی که تو را از پشت حجرهها بلند صدا میزنند، بیشترشان نمیفهمند!( سوره حجرات آیه 4)
وَلَوْ أَنَّهُمْ صَبَرُوا حَتَّى تَخْرُجَ إِلَيْهِمْ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ - و اگر ايشان صبر كنند تا تو از خانه به سويشان در آيى برايشان بهتر است و خدا آمرزگار رحيم است.(سوره حجرات آیه 15)
نقد امام زمان علیه السلام: آقای روحانی میگوید: حالا یک وقتی امام دوازدهم اگر ظهور کرد، اونوقت هم میشه نقد کرد ، بله خیلی کارها میشود کرد! در احادیث داریم که پس از ظهور، بسیاری از همین مجتهدین، بر ایشان میشورند که چربا ظالمان اینگونه میجنگی؟! آیا دلیل و حجتی از قرآن داری یا خیر؟!
البته ایشان با سعه صدری که دارند، پاسخ داده و دلیل و حجت قرآنی به آنها نشان میدهند، اما آن آخوند هایی که بر ایشان میشورند، ضعف شناخت و ایمان، و البته تکبر و غرور خودشان را ظاهر میکنند. بالاخره عصر ظهور است و همه باطنها ظاهر میشود.
جهل و تکبر:آن به حسب ظاهر آخوند، مُلا، مجتهد و یا بهتر بگوییم ملبسی که بر ایشان میشورد، معصوم را نقد میکند و از او حجت قرآنی می خواهد، از یک سو جاهل - بیخرد است، از سوی دیگر نادان امامت و امام نشناس و از سوی دیگر بیادب، و از سوی دیگر بسیار بسیار متکبر. چرا که نقاد وقتی نقد میکند که باور دارد خودش بهتر و بیشتر میداند، و اصلح را او تشخیص میدهد.
پس کسی که مقابل امام معصوم علیه السلام، چنین نگاهی به خود دارد، خیلی متکبر است و البته هر متکبری، ضعیف و جاهل است.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
صدايشان را فرو مىكشند با ادب، احترام و آرام سخن میگویند همان كسانند كه خدا دلهايشان را براى پرهيزگارى امتحان كرده است؛ آنان را آمرزش و پاداشى بزرگ است.(سوره حجرات آیه 3)
إِنَّ الَّذِينَ يُنَادُونَكَ مِنْ وَرَاءِ الْحُجُرَاتِ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ - ولی کسانی که تو را از پشت حجرهها بلند صدا میزنند، بیشترشان نمیفهمند!( سوره حجرات آیه 4)
وَلَوْ أَنَّهُمْ صَبَرُوا حَتَّى تَخْرُجَ إِلَيْهِمْ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ - و اگر ايشان صبر كنند تا تو از خانه به سويشان در آيى برايشان بهتر است و خدا آمرزگار رحيم است.(سوره حجرات آیه 15)
نقد امام زمان علیه السلام: آقای روحانی میگوید: حالا یک وقتی امام دوازدهم اگر ظهور کرد، اونوقت هم میشه نقد کرد ، بله خیلی کارها میشود کرد! در احادیث داریم که پس از ظهور، بسیاری از همین مجتهدین، بر ایشان میشورند که چربا ظالمان اینگونه میجنگی؟! آیا دلیل و حجتی از قرآن داری یا خیر؟!
البته ایشان با سعه صدری که دارند، پاسخ داده و دلیل و حجت قرآنی به آنها نشان میدهند، اما آن آخوند هایی که بر ایشان میشورند، ضعف شناخت و ایمان، و البته تکبر و غرور خودشان را ظاهر میکنند. بالاخره عصر ظهور است و همه باطنها ظاهر میشود.
جهل و تکبر:آن به حسب ظاهر آخوند، مُلا، مجتهد و یا بهتر بگوییم ملبسی که بر ایشان میشورد، معصوم را نقد میکند و از او حجت قرآنی می خواهد، از یک سو جاهل - بیخرد است، از سوی دیگر نادان امامت و امام نشناس و از سوی دیگر بیادب، و از سوی دیگر بسیار بسیار متکبر. چرا که نقاد وقتی نقد میکند که باور دارد خودش بهتر و بیشتر میداند، و اصلح را او تشخیص میدهد.
پس کسی که مقابل امام معصوم علیه السلام، چنین نگاهی به خود دارد، خیلی متکبر است و البته هر متکبری، ضعیف و جاهل است.(پایان)
- ۱۷۸
- ۰۳ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط