بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
ابتدا به این توجه نمایید که گناه چه بلایی به سر خودتان میآورد؛ چرا که نتیجه هر نیکویی یا هر بدی، ابتدا به فاعلش میرسد.
الف) - همانگونه که برخی از انسانیت علیه انسان سوء استفاده میکنند و زیر پرچم حقوق بشر جنایت میکنند،و برخی با آیات قرآن مجید به جنگ اسلام می آیند تا مردم را گمراه کنند، برخی دیگر نیز مهربانی خدا را بهانهای قرار میدهند تا دین، شریعت و احکامش را رد کنند یا سبک بشمارند و حتی معاد را رد کنند و بگویند ملاک داوری، آن است که ما میخواهیم و میگوییم، نه آن گونه که خدا و رسولش صلوات الله علیه و آله فرموده است!
البته که خداوند سبحان، ارحم الراحمین و رئوف مهربان است، اما نه تنها رحمت و رأفت اومنافاتی باعلم، حکمت، الوهیت و ربوبیّت او ندارد، بلکه شریعت و بایدها و نبایدها را نیز خودش وضع و ابلاغ نموده است تا بندگانش با ایمان و عمل، با پذیرش و اطاعت، رشد کنند و به سعادت دنیوی و اخروی برسند و نسبت به عقوبت گناهان و عذاب جهنم نیز همان خدای مهربان انذار داده است!
ب) - موضوع فقط بیرون بودن چند تار مو نیست، بلکه این یک مقدمه است و از اینجا شروع میشود؛ ببینید اصحاب فتنه چه اصراری به بدحجابی دارند و خودشان می گویند این گام نخست است؟! گام بعدی این است که بگویند: خدا مهربان است و برای ترک چند رکعت نماز - یا نوشیدن یک گیلاس شراب - یا برقراری یک رابطۀ جنسی نامشروع - یا کمی ربا و نزول در معاملات - یا اندک قماری برای تفریح و کسی را مجازات نمیکند! و بدین بهانه، تمام شریعت را رد و تکذیب می کنند! البته فقط به خدا باوران و مسلمانان چنین میگویند و بین خودشان، کلاً به کفرشان اذعان دارند!
پ) - خداوند سبحان، اگر بخواهد، برای اثبات کفر بندگانش، یک شتر می فرستد و میفرماید: آن را نکشید؛ اما، اشقیا آن حیوان را میکشند و عذاب نازل میشود. آیا میتوان گفت: خدا مهربان است و برای یک شتر، بلایی بر بندگانش نازل نمیکند و در آخرت به جهنم نمیبرد؟!
ج) - خداوند سبحان میفرماید: من به یک پشه یا کمتر از آن، مَثَل میزنم؛ مؤمنان می دانند که حکمت دارد و کفار میگویند: این دیگر چه مثالی است؟! بدیهی است که کفار نمیفهمند که موضوع پشه یا بزرگتر و کوچکتر از آن نیست، بلکه امتحانی برای آشکار شدن کفر و لجاج آنها میباشد:(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
ابتدا به این توجه نمایید که گناه چه بلایی به سر خودتان میآورد؛ چرا که نتیجه هر نیکویی یا هر بدی، ابتدا به فاعلش میرسد.
الف) - همانگونه که برخی از انسانیت علیه انسان سوء استفاده میکنند و زیر پرچم حقوق بشر جنایت میکنند،و برخی با آیات قرآن مجید به جنگ اسلام می آیند تا مردم را گمراه کنند، برخی دیگر نیز مهربانی خدا را بهانهای قرار میدهند تا دین، شریعت و احکامش را رد کنند یا سبک بشمارند و حتی معاد را رد کنند و بگویند ملاک داوری، آن است که ما میخواهیم و میگوییم، نه آن گونه که خدا و رسولش صلوات الله علیه و آله فرموده است!
البته که خداوند سبحان، ارحم الراحمین و رئوف مهربان است، اما نه تنها رحمت و رأفت اومنافاتی باعلم، حکمت، الوهیت و ربوبیّت او ندارد، بلکه شریعت و بایدها و نبایدها را نیز خودش وضع و ابلاغ نموده است تا بندگانش با ایمان و عمل، با پذیرش و اطاعت، رشد کنند و به سعادت دنیوی و اخروی برسند و نسبت به عقوبت گناهان و عذاب جهنم نیز همان خدای مهربان انذار داده است!
ب) - موضوع فقط بیرون بودن چند تار مو نیست، بلکه این یک مقدمه است و از اینجا شروع میشود؛ ببینید اصحاب فتنه چه اصراری به بدحجابی دارند و خودشان می گویند این گام نخست است؟! گام بعدی این است که بگویند: خدا مهربان است و برای ترک چند رکعت نماز - یا نوشیدن یک گیلاس شراب - یا برقراری یک رابطۀ جنسی نامشروع - یا کمی ربا و نزول در معاملات - یا اندک قماری برای تفریح و کسی را مجازات نمیکند! و بدین بهانه، تمام شریعت را رد و تکذیب می کنند! البته فقط به خدا باوران و مسلمانان چنین میگویند و بین خودشان، کلاً به کفرشان اذعان دارند!
پ) - خداوند سبحان، اگر بخواهد، برای اثبات کفر بندگانش، یک شتر می فرستد و میفرماید: آن را نکشید؛ اما، اشقیا آن حیوان را میکشند و عذاب نازل میشود. آیا میتوان گفت: خدا مهربان است و برای یک شتر، بلایی بر بندگانش نازل نمیکند و در آخرت به جهنم نمیبرد؟!
ج) - خداوند سبحان میفرماید: من به یک پشه یا کمتر از آن، مَثَل میزنم؛ مؤمنان می دانند که حکمت دارد و کفار میگویند: این دیگر چه مثالی است؟! بدیهی است که کفار نمیفهمند که موضوع پشه یا بزرگتر و کوچکتر از آن نیست، بلکه امتحانی برای آشکار شدن کفر و لجاج آنها میباشد:(ادامه دارد...)
- ۸۲۴
- ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط