موضوع:توسل قسمت اول
موضوع:توسل قسمت اول
سوال:
آیا طلب حاجت از غیر خدا شرک محسوب نمیشود؟
آیا شیعیان که این امر را انجام میدهند مشرک نیستند؟
پاسخ عقلی:توسل و تعلق به غیر خدا زمانی شرک محسوب میشود که ما برای آنها در اثر بخشی بدون اذن خدا اصالت قائل شویم;ولی اگر انها را وسایلی بدانیم که به مشیت و اذن الهی اثر بخشی دارند و مارا به نتیجه مطلوب میرسانند،از مسیر توحید خارج نشدیم.
از وسایل تقرب به خداوند میتوان به،انجام مستحبات و واجبات از جمله نماز و روزه وزکات و... اشاره کرد
اما تنها این موارد نیست،بلکه استفاده از اسماء الهی و توسل به دعای صالحان و پیامبران هم از وسایل تقرب جستن میباشد.(سوره اعراف ایه ۷)
برخی از اهل بدعت(وهابیت)توسل را فقط در هنگام حیات افراد جایز میدانند اما شیعه معتقد است که انبیاء و اولیاء الهی بعد از رحلتشان وارد حیات برزخی میشوند،این در حالیست که ایات قران شهدا را زنده میداند و انبیاء و اولیاء الهی را که بیشتر انها در زمره شهدایند و مقامی برتر دارند را حاضر و زنده تلقی میکند.
پ.ن:همه مسلمانان در پایان نمازشان،شخص پیامبر(ص)را خطاب قرار داده و میگویند:السلام علیک ایها النبی و الرحمه الله و برکاته.
آیا سلام به پیامبر عمل لغوی است؟و پیامبر سلام ها را نمیشنود و پاسخی نمی گوید؟
بی شک پیامبر خدا زنده است و جواب سلام ها را هم میدهد.دلیل عقلی نیز بر جاودانه بودن روح آدمی(که حقیقت ادمی است) گواهی میدهد.
--------------- --------------- --------------- --------
کانال تلگرامی:اهل بیت (سلام الله علیهم)
https://telegram.me/atshan14
سوال:
آیا طلب حاجت از غیر خدا شرک محسوب نمیشود؟
آیا شیعیان که این امر را انجام میدهند مشرک نیستند؟
پاسخ عقلی:توسل و تعلق به غیر خدا زمانی شرک محسوب میشود که ما برای آنها در اثر بخشی بدون اذن خدا اصالت قائل شویم;ولی اگر انها را وسایلی بدانیم که به مشیت و اذن الهی اثر بخشی دارند و مارا به نتیجه مطلوب میرسانند،از مسیر توحید خارج نشدیم.
از وسایل تقرب به خداوند میتوان به،انجام مستحبات و واجبات از جمله نماز و روزه وزکات و... اشاره کرد
اما تنها این موارد نیست،بلکه استفاده از اسماء الهی و توسل به دعای صالحان و پیامبران هم از وسایل تقرب جستن میباشد.(سوره اعراف ایه ۷)
برخی از اهل بدعت(وهابیت)توسل را فقط در هنگام حیات افراد جایز میدانند اما شیعه معتقد است که انبیاء و اولیاء الهی بعد از رحلتشان وارد حیات برزخی میشوند،این در حالیست که ایات قران شهدا را زنده میداند و انبیاء و اولیاء الهی را که بیشتر انها در زمره شهدایند و مقامی برتر دارند را حاضر و زنده تلقی میکند.
پ.ن:همه مسلمانان در پایان نمازشان،شخص پیامبر(ص)را خطاب قرار داده و میگویند:السلام علیک ایها النبی و الرحمه الله و برکاته.
آیا سلام به پیامبر عمل لغوی است؟و پیامبر سلام ها را نمیشنود و پاسخی نمی گوید؟
بی شک پیامبر خدا زنده است و جواب سلام ها را هم میدهد.دلیل عقلی نیز بر جاودانه بودن روح آدمی(که حقیقت ادمی است) گواهی میدهد.
--------------- --------------- --------------- --------
کانال تلگرامی:اهل بیت (سلام الله علیهم)
https://telegram.me/atshan14
۱.۳k
۰۷ بهمن ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.