حدیث مهدوی
#حدیث_مهدوی
امام هادی
«الخلف من بعدی ابنی الحسن، فکیف لکم بالخلف من بعد الخلف؟»
«امام بعد از من پسرم «حسن» می باشد، اما چگونه خواهد بود حال شما در مورد امام بعد از او؟». ابوهاشم جعفری عرض کرد: چرا سرورم؟ خداوند مرا فدای تو سازد. فرمود:«لانکم لا ترون شخصه و لا یحل لکم ذکره باسمه».«زیرا خود او را نخواهید دید، و یاد کردن او با اسم برای شما روا نخواهد بود». ابو هاشم عرض کرد: پس چگونه از آن حضرت نام ببریم؟فرمود:«قولوا: الحجة من آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم».«بگویید: حجت از آل محمد (صلی الله علیه و اله و سلم)».
بحار الانوار/ ج51/ ص158 و ارشاد مفید/ ص349
درجبهه بندی ها نه چپی نه راستی فقط انقلابی بودن و نه خط شکنی (مثلا می گویند همین الان برویم اسرائیل را بکوبانیم) نه سردرلاک فرو بردن و هیچکار نکردن (مثلا می گویند آرام و باوقار و بی خیال دنیا و سر تو کار خود) می باشد بلکه طرح دولت نمونه (که خودمان را اول کنیم با اول شدن درمقام علمی و پیشرفت کردن دشمن را شکست دهیم) و مثلا الگو از ژاپن برای ایران اسلامی نه ازسمت فرهنگ بلکه از سمت علم و توسعه می باشد به سوی هدف ایران اسلامی هوشمند و پیشرفته می باشد که هم خط شکنی پنهان است و هم آرام و باوقار پرجنب و جوش و آشکار است و تازه بعضی مرض دارند به انقلاب بدبین کنند طرف یک منظور کوچک و یک اقدام انجام می دهد می چسبانند تو ضدانقلابی درحالی که این اقدام اینان ضدانقلابی است دارید کسی را از انقلابی بودن دست می اندازید چقدر انقلاب به خاطر این افراطی ها و تفریطی ها ضربه خورده است می باشد. و تازه اینکه تا می توانید به گفتمان انقلاب اسلامی خودتان را نزدیک تر بکنید و همانا بدانید گفتمان انقلاب اسلامی حجتیت حق آن بیشتر از این کتاب بعد از بخش درحساب ملاک دراین کتاب است می باشد و بدانید آنچه افراط و تفریط را ضدانقلاب کرد و به نقطه اشتراکی رساند دوری از گفتمان انقلاب اسلامی بود می باشد مثل خوارج (آل سعود) و معاویه (آنتالیا ترکیه) که درنفی علی مشترک بودند وتازه آیت الله رفسنجانی بزرگواری بود که انقلاب اسلامی را بیشتر از ما می شناخت می باشد. وتازه اینکه خداوند مومن را اصلاح طلب نهاد و پایبند به عهد و وفا تمام دین مومن است و بعضی به پیمان خود عمل کرده و شهید شده اند و بعضی درانتظارند و تغییری درپیمان خود نداده اند و منافق را مدعی آن می باشد. و تازه اینکه بهترین مردم کسی است که برای مردم سودمندتر باشد. دانش بیاموزید و با دانش وقار و آرامش آموزید و نسبت بآموزگار خویش فروتن باشید به حرف اعتقاد داشتن اعتقاد به عمل و اطاعت از اعتقاد نمی رسد به حرف ایمان داشتن اعتقاد به عمل و اطاعت از اعتقاد می رسد می باشد. خداوند خوشبو است و بوی خوش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد بزرگوار است و بزرگواری را دوست دارد بخشنده است و بخشش را دوست دارد پس جلو خانه های خویش را پاکیزه سازید و مانند یهودان مباشید. و مومن بی عقل را خدا دشمن دارد و خداوند خوشبو است و بوی خوش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد بزرگوار است و بزرگواری را دوست دارد بخشنده است و بخشش را دوست دارد پس جلو خانه های خویش را پاکیزه سازید و مانند یهودان مباشید. و تازه بهترین غذاها درپیش خدا آن است که گروهی بسیار برآن بنشینند. حرمت زمین را بدارید که بمنزله مادر شماست و هرکه روی زمین کار بد ویا خوبی کند، از آن خبر میدهد. فیلسوف باید از ایمان به زبان فراتر رود، زیرا مفاهیم در چارچوب زبان اسیر می شوند و نمی توان آنها را به طور کامل با زبان بیان کرد. قبل از رسیدن قیامت (غیبت کبرای امام زمان) فتنهها مانند پارههای شب (هجوم میآورند). (در غیبت کبری باید به قرآن و اهل بیت متمسّک شد تا گمراه نشویم و اسیر فتنههایی که هر روز به وجود میآید، نگردیم.) کاری نیست که نتوان با اراده از پیش برد. همه ی دشواریهایی که برای من پیدا شده به یاری اراده و اقدام، از بین برده ام. کسانی که بتوانند به مقام زیبایی- آن گونه که مناسب آن است- پی برده و حقیقت آن را مشاهده کنند، کمیاب هستند. هر که بندهای آزاد کند (فقط بنده خدا باشد) حق تعالی به هر عضوی از آن بنده عضوی از او را از آتش جهنم آزاد گرداند.
هر گاه خدا نعمتی به بندهی خود کرامت فرماید و اثر آن نعمت بر او ظاهر شود، او را دوست خدا مینامند و یادکنندهی نعمت پروردگار خواهد بود. و اگر بر او ظاهر نشود، او را دشمن خدا مینامند و تکذیب کنندهی نعمت پروردگار خواهد بود.
#امام_جعفر_صادق
وظیفه ی ما این است که خود را از زندانی که به گستره ی دلسوزی و در آغوش کشیدن تمام آفریده های طبیعت و زیبایی های آن است، برهانیم. افراد آفریننده، تاریخساز هستند و حرکت رو به جلوی [=پیش] تاریخ را تداوم میبخشند.این پرسش
امام هادی
«الخلف من بعدی ابنی الحسن، فکیف لکم بالخلف من بعد الخلف؟»
«امام بعد از من پسرم «حسن» می باشد، اما چگونه خواهد بود حال شما در مورد امام بعد از او؟». ابوهاشم جعفری عرض کرد: چرا سرورم؟ خداوند مرا فدای تو سازد. فرمود:«لانکم لا ترون شخصه و لا یحل لکم ذکره باسمه».«زیرا خود او را نخواهید دید، و یاد کردن او با اسم برای شما روا نخواهد بود». ابو هاشم عرض کرد: پس چگونه از آن حضرت نام ببریم؟فرمود:«قولوا: الحجة من آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم».«بگویید: حجت از آل محمد (صلی الله علیه و اله و سلم)».
بحار الانوار/ ج51/ ص158 و ارشاد مفید/ ص349
درجبهه بندی ها نه چپی نه راستی فقط انقلابی بودن و نه خط شکنی (مثلا می گویند همین الان برویم اسرائیل را بکوبانیم) نه سردرلاک فرو بردن و هیچکار نکردن (مثلا می گویند آرام و باوقار و بی خیال دنیا و سر تو کار خود) می باشد بلکه طرح دولت نمونه (که خودمان را اول کنیم با اول شدن درمقام علمی و پیشرفت کردن دشمن را شکست دهیم) و مثلا الگو از ژاپن برای ایران اسلامی نه ازسمت فرهنگ بلکه از سمت علم و توسعه می باشد به سوی هدف ایران اسلامی هوشمند و پیشرفته می باشد که هم خط شکنی پنهان است و هم آرام و باوقار پرجنب و جوش و آشکار است و تازه بعضی مرض دارند به انقلاب بدبین کنند طرف یک منظور کوچک و یک اقدام انجام می دهد می چسبانند تو ضدانقلابی درحالی که این اقدام اینان ضدانقلابی است دارید کسی را از انقلابی بودن دست می اندازید چقدر انقلاب به خاطر این افراطی ها و تفریطی ها ضربه خورده است می باشد. و تازه اینکه تا می توانید به گفتمان انقلاب اسلامی خودتان را نزدیک تر بکنید و همانا بدانید گفتمان انقلاب اسلامی حجتیت حق آن بیشتر از این کتاب بعد از بخش درحساب ملاک دراین کتاب است می باشد و بدانید آنچه افراط و تفریط را ضدانقلاب کرد و به نقطه اشتراکی رساند دوری از گفتمان انقلاب اسلامی بود می باشد مثل خوارج (آل سعود) و معاویه (آنتالیا ترکیه) که درنفی علی مشترک بودند وتازه آیت الله رفسنجانی بزرگواری بود که انقلاب اسلامی را بیشتر از ما می شناخت می باشد. وتازه اینکه خداوند مومن را اصلاح طلب نهاد و پایبند به عهد و وفا تمام دین مومن است و بعضی به پیمان خود عمل کرده و شهید شده اند و بعضی درانتظارند و تغییری درپیمان خود نداده اند و منافق را مدعی آن می باشد. و تازه اینکه بهترین مردم کسی است که برای مردم سودمندتر باشد. دانش بیاموزید و با دانش وقار و آرامش آموزید و نسبت بآموزگار خویش فروتن باشید به حرف اعتقاد داشتن اعتقاد به عمل و اطاعت از اعتقاد نمی رسد به حرف ایمان داشتن اعتقاد به عمل و اطاعت از اعتقاد می رسد می باشد. خداوند خوشبو است و بوی خوش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد بزرگوار است و بزرگواری را دوست دارد بخشنده است و بخشش را دوست دارد پس جلو خانه های خویش را پاکیزه سازید و مانند یهودان مباشید. و مومن بی عقل را خدا دشمن دارد و خداوند خوشبو است و بوی خوش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد بزرگوار است و بزرگواری را دوست دارد بخشنده است و بخشش را دوست دارد پس جلو خانه های خویش را پاکیزه سازید و مانند یهودان مباشید. و تازه بهترین غذاها درپیش خدا آن است که گروهی بسیار برآن بنشینند. حرمت زمین را بدارید که بمنزله مادر شماست و هرکه روی زمین کار بد ویا خوبی کند، از آن خبر میدهد. فیلسوف باید از ایمان به زبان فراتر رود، زیرا مفاهیم در چارچوب زبان اسیر می شوند و نمی توان آنها را به طور کامل با زبان بیان کرد. قبل از رسیدن قیامت (غیبت کبرای امام زمان) فتنهها مانند پارههای شب (هجوم میآورند). (در غیبت کبری باید به قرآن و اهل بیت متمسّک شد تا گمراه نشویم و اسیر فتنههایی که هر روز به وجود میآید، نگردیم.) کاری نیست که نتوان با اراده از پیش برد. همه ی دشواریهایی که برای من پیدا شده به یاری اراده و اقدام، از بین برده ام. کسانی که بتوانند به مقام زیبایی- آن گونه که مناسب آن است- پی برده و حقیقت آن را مشاهده کنند، کمیاب هستند. هر که بندهای آزاد کند (فقط بنده خدا باشد) حق تعالی به هر عضوی از آن بنده عضوی از او را از آتش جهنم آزاد گرداند.
هر گاه خدا نعمتی به بندهی خود کرامت فرماید و اثر آن نعمت بر او ظاهر شود، او را دوست خدا مینامند و یادکنندهی نعمت پروردگار خواهد بود. و اگر بر او ظاهر نشود، او را دشمن خدا مینامند و تکذیب کنندهی نعمت پروردگار خواهد بود.
#امام_جعفر_صادق
وظیفه ی ما این است که خود را از زندانی که به گستره ی دلسوزی و در آغوش کشیدن تمام آفریده های طبیعت و زیبایی های آن است، برهانیم. افراد آفریننده، تاریخساز هستند و حرکت رو به جلوی [=پیش] تاریخ را تداوم میبخشند.این پرسش
۲۴.۲k
۰۳ شهریور ۱۳۹۷
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.