بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت دوم : شاید زخمتان ناشی از اشتباه شما نباشد ؛ اما التيام أن مسئولیت خود شماست...
هر کسی مسئول عمل خویش است و در عین حال رحمت خدا هم شامل حال اوست؛ به عبارت دیگر مسئول بودن انسان در تنافی با مورد لطف و رحمت خدا بودن نیست؛
مثلا :
اینکه انسان شرایط یک موجود مختار و عاقلی را دارد که میتواند خود مسیر زندگی اش را انتخاب کند و به او امکان داده شده تا زندگی بالنده ای بسیار فراتر از دیگر موجودات دنیوی را برای خود بسازد.
اینکه در کنار بهره مندی از عقل، از ارشادهای دینی پیامبران و امامان برخوردار شده است.
اینکه اگر مرتکب خطا و گناه شود امکان توبه و بازگشت و جبران برایش مهیاست.
اینکه امکان بخشودگی او حتی پس از مرگ وجود دارد.
اینکه حتی پس از فروافتادن در آتش دوزخ امکان رهایی از آن برایش وجود دارد.
اینها و بسیاری از امور دیگر اگر جلوه رحمت و بخشایندگی خدا نیست پس چیست؟
نکته اینجاست که گروهی از انسانها خود نمی خواهند از رحمتهای بیکران الهی بهره مند باشند؛ به عبارت دیگر: عرضه رحمت هست اما دریافت از ناحیه این گروه نیست.
اینکه چنین کسانی را به دیوانگان تشبیه کرده اید صحیح نیست زیرا فرض اینست که آنها آگاهانه و عامدانه دست به این آسیب میزنند پس دقیقترش این است که آنها مثل فردی هستند که در کمال صحت عقل و جسم و صرفا برای لذت بردن از تشویق تماشاگران دست به خودسوزی میزند با اینکه والدین و دوستانش او را منع میکنند و سعی دارند مانعش شوند.(پایان)
قسمت دوم : شاید زخمتان ناشی از اشتباه شما نباشد ؛ اما التيام أن مسئولیت خود شماست...
هر کسی مسئول عمل خویش است و در عین حال رحمت خدا هم شامل حال اوست؛ به عبارت دیگر مسئول بودن انسان در تنافی با مورد لطف و رحمت خدا بودن نیست؛
مثلا :
اینکه انسان شرایط یک موجود مختار و عاقلی را دارد که میتواند خود مسیر زندگی اش را انتخاب کند و به او امکان داده شده تا زندگی بالنده ای بسیار فراتر از دیگر موجودات دنیوی را برای خود بسازد.
اینکه در کنار بهره مندی از عقل، از ارشادهای دینی پیامبران و امامان برخوردار شده است.
اینکه اگر مرتکب خطا و گناه شود امکان توبه و بازگشت و جبران برایش مهیاست.
اینکه امکان بخشودگی او حتی پس از مرگ وجود دارد.
اینکه حتی پس از فروافتادن در آتش دوزخ امکان رهایی از آن برایش وجود دارد.
اینها و بسیاری از امور دیگر اگر جلوه رحمت و بخشایندگی خدا نیست پس چیست؟
نکته اینجاست که گروهی از انسانها خود نمی خواهند از رحمتهای بیکران الهی بهره مند باشند؛ به عبارت دیگر: عرضه رحمت هست اما دریافت از ناحیه این گروه نیست.
اینکه چنین کسانی را به دیوانگان تشبیه کرده اید صحیح نیست زیرا فرض اینست که آنها آگاهانه و عامدانه دست به این آسیب میزنند پس دقیقترش این است که آنها مثل فردی هستند که در کمال صحت عقل و جسم و صرفا برای لذت بردن از تشویق تماشاگران دست به خودسوزی میزند با اینکه والدین و دوستانش او را منع میکنند و سعی دارند مانعش شوند.(پایان)
۳۵۶
۲۵ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.