دستورالعمل
#دستورالعمل
هو
🔹 دستورالعمل علامه حسن زاده درباره ماه رجب ماه ولایت:
🔸 شهر مبارک ولایت به شما روی آورده، ان شاءالله، از رجبیون بوده باشید.
کسانی که می خواهند مقامات لیالی قدر و شهرالله را ادراک کنند، از ابتدای شهر ولایت، که ماه رجب است، خودشان را آماده می کنند، بعد از شهر ولایت، شهر رسول الله است و بعد از آن شهرالله است،غرض از اول ماه رجب، رجبیون اهل ولایت، کسانی که می خواهند ادراک شهرالله کنند، خودشان را مواظب و مراقبند که عمده آن است که این حقایق در آدم تحقق یابد.
اینها که می خوانیم عرفان نظری است. خواندن درس طب چیزی است، اما عملی اش چیز دیگر است. آن دانستن فرمول و قواعد و فراگرفتن حرفی است، و اجرا کردن در مقام عمل حرفی است دیگر. عرفان عملی ورزیده شدن و ورزش کردن و پیاده کردن در متن ذات خود، و چشیدن و یافتن است، غیر از عرفان نظری که آگاهی به مفاهیم اسماء و عبارات بوده و دانایی مفهومی است و غیر از آن دارایی حقیقی است.
🔸 خداوند، إن شاءالله، شما را مؤید بدارد، جانی پیدا کنید که اگر کتاب و اصطلاح و الفاظ را کنار بگذارید زبان حال شما این بوده باشد:
من آنچه خواندم همه از یاد من برفت
الا حدیث دوست که تکرار می کنم
🔸 یک وجود قرآنی و یک انسان الهی شوید و بچشید و بیایید و برسید که:
ایام خوش آن بود که با دوست به سر شد
باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
اگر چنانچه این کتابها و درس و بحث آدم را برای ابدش درست نسازد این تلاشها بی فایده است. تأمل در ابد بفرمایید , ابد، یعنی هستیم که هستیم. داریم خودمان را در این مقطع زمان و در این نشأه، که مزرعه است، برای ابد می سازیم: «اقرء و ارق». خداوند، إن شاءالله، سر شما را به اسرار ولایت نورانی بفرماید و ما هم در این دعای خیر با شما شریک بوده باشیم.
__________________
شرح فارسی اسفار اربعه
جلد سوم صفحه 43
علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
هو
🔹 دستورالعمل علامه حسن زاده درباره ماه رجب ماه ولایت:
🔸 شهر مبارک ولایت به شما روی آورده، ان شاءالله، از رجبیون بوده باشید.
کسانی که می خواهند مقامات لیالی قدر و شهرالله را ادراک کنند، از ابتدای شهر ولایت، که ماه رجب است، خودشان را آماده می کنند، بعد از شهر ولایت، شهر رسول الله است و بعد از آن شهرالله است،غرض از اول ماه رجب، رجبیون اهل ولایت، کسانی که می خواهند ادراک شهرالله کنند، خودشان را مواظب و مراقبند که عمده آن است که این حقایق در آدم تحقق یابد.
اینها که می خوانیم عرفان نظری است. خواندن درس طب چیزی است، اما عملی اش چیز دیگر است. آن دانستن فرمول و قواعد و فراگرفتن حرفی است، و اجرا کردن در مقام عمل حرفی است دیگر. عرفان عملی ورزیده شدن و ورزش کردن و پیاده کردن در متن ذات خود، و چشیدن و یافتن است، غیر از عرفان نظری که آگاهی به مفاهیم اسماء و عبارات بوده و دانایی مفهومی است و غیر از آن دارایی حقیقی است.
🔸 خداوند، إن شاءالله، شما را مؤید بدارد، جانی پیدا کنید که اگر کتاب و اصطلاح و الفاظ را کنار بگذارید زبان حال شما این بوده باشد:
من آنچه خواندم همه از یاد من برفت
الا حدیث دوست که تکرار می کنم
🔸 یک وجود قرآنی و یک انسان الهی شوید و بچشید و بیایید و برسید که:
ایام خوش آن بود که با دوست به سر شد
باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
اگر چنانچه این کتابها و درس و بحث آدم را برای ابدش درست نسازد این تلاشها بی فایده است. تأمل در ابد بفرمایید , ابد، یعنی هستیم که هستیم. داریم خودمان را در این مقطع زمان و در این نشأه، که مزرعه است، برای ابد می سازیم: «اقرء و ارق». خداوند، إن شاءالله، سر شما را به اسرار ولایت نورانی بفرماید و ما هم در این دعای خیر با شما شریک بوده باشیم.
__________________
شرح فارسی اسفار اربعه
جلد سوم صفحه 43
علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
۱.۴k
۰۵ فروردین ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۵)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.