پاداش ترک نگاه حرام در دنیا و آخرت
پاداش ترک نگاه حرام در دنیا و آخرت
امام صادق علیهالسلام: #نگاه به (نامحرم) یکی از تیرهای زهرآلود #شیطان است، هرکس به خاطر خدای بزرگ و بلندمرتبه، نه به خاطر غیر او، آن را ترک نماید در پی آن خداوند آرامش و ایمانی به او ارزانی فرماید که طعم آن را بیابد.[۱]
#امام_صادق_علیه_السلام:
کسی که نگاهش به زنی ( #نامحرم) بیفتد و فوراً چشم خود را بهطرف #آسمان کند یا آن را فروببندد، #چشم خود را برهم نمیزند مگر اینکه خدای بزرگ و بلندمرتبه از حوریان بهشتی به ازدواج او درآورد.[۲]
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام: مَن غَضَّ طَرفَه أراح قلبَه.
هرکس (در برابر گناه) چشم خود را فروبندد، دلش را آسوده گرداند.[۳]
امام صادق علیهالسلام: کلُّ عینٍ باکیهٌ یوم القیامه الاّ ثلاثه: عینٌ غُضَّت عن المحارم الله و ….
هر چشمی روز #قیامت گریان است مگر سه چشم: چشمی که از (دیدن) آنچه خدا #حرام کرده است بر هم نهاده شده و ….[۴]
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام: من غَضَّ طرفه قلَّ أَسَفهُ و أمِنَ تلفهُ.
هر کس (از گناه) چشم فروبندد اندوهش کمتر شده و از نابودی در امان ماند.[۵]
[۱]. #وسائل_الشیعه، ج ۱۴، ص ۱۳۹
[۲]. #بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۳۷
[۳]. #غررالحکم، ص ۳۵۴
[۴]. #اصول_کافی، ج ۲، ص ۴۸۲
[۵]. غررالحکم، ص ۳۵۴
لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30478
امام صادق علیهالسلام: #نگاه به (نامحرم) یکی از تیرهای زهرآلود #شیطان است، هرکس به خاطر خدای بزرگ و بلندمرتبه، نه به خاطر غیر او، آن را ترک نماید در پی آن خداوند آرامش و ایمانی به او ارزانی فرماید که طعم آن را بیابد.[۱]
#امام_صادق_علیه_السلام:
کسی که نگاهش به زنی ( #نامحرم) بیفتد و فوراً چشم خود را بهطرف #آسمان کند یا آن را فروببندد، #چشم خود را برهم نمیزند مگر اینکه خدای بزرگ و بلندمرتبه از حوریان بهشتی به ازدواج او درآورد.[۲]
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام: مَن غَضَّ طَرفَه أراح قلبَه.
هرکس (در برابر گناه) چشم خود را فروبندد، دلش را آسوده گرداند.[۳]
امام صادق علیهالسلام: کلُّ عینٍ باکیهٌ یوم القیامه الاّ ثلاثه: عینٌ غُضَّت عن المحارم الله و ….
هر چشمی روز #قیامت گریان است مگر سه چشم: چشمی که از (دیدن) آنچه خدا #حرام کرده است بر هم نهاده شده و ….[۴]
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام: من غَضَّ طرفه قلَّ أَسَفهُ و أمِنَ تلفهُ.
هر کس (از گناه) چشم فروبندد اندوهش کمتر شده و از نابودی در امان ماند.[۵]
[۱]. #وسائل_الشیعه، ج ۱۴، ص ۱۳۹
[۲]. #بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۳۷
[۳]. #غررالحکم، ص ۳۵۴
[۴]. #اصول_کافی، ج ۲، ص ۴۸۲
[۵]. غررالحکم، ص ۳۵۴
لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=30478
۸.۵k
۲۸ فروردین ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.