پست قبل خوانده شود 👈 ثانیا امامت از حکومت جداست.امامت منص
#پست_قبل_خوانده_شود 👈 ثانیا #امامت از #حکومت جداست.امامت منصبی الهی است،چه مردم بخواهند و یا نخواهند. منظور حضرت اینست که اگر من حکومت را بپذیرم، تمام معیارهای غلط گذشته و افراد نالایق را کنار خواهم گذاشت و شما تحمل چنین #عدالتی را ندارید. 👈 ثالثا اگر امام (ع) در همان آغاز، #بیعت را میپذیرفت، دشمنان و بویژه بنی امیه او را متهم میکردند که در ❌ کشته شدن #عثمان دست داشته و امام(ع) با مقاومت خود، این اتهام را از خود دور نمود. 👈 رابعا حضرت خواست که از این طریق، تعهد مردم را در برابر بیعت افزایش دهد. (نهج البلاغه، خطبه ۹۲) 💠 ۳. حق انتقاد از حاکم، بدیهی است که در نظام ما هم همواره صورت میگیرد. آزادی اظهار نظر و انتقاد در حیطه #اخلاق و #قانون، در #رسانه ها و حضور عقاید مختلف سیاسی در رسانه های پرتیراژ از این جمله است. 💠 ۴. بطور کلی در نظام اسلامی، کسانی که موافق نظام نیستند، تا زمانی که دست به #اقدام علیه نظام نزده اند، در امنیت کامل و تحت حمایت حکومت زندگی می کنند. اما زمانیکه دست به #شورش و برهم زدن #امنیت جامعه کنند،🎳 وضعیت متفاوت است. امثال سعدبن ابی وقاص که مشروعیت حکومت را نپذیرفتند فتنه گری هم نداشتند . چنانکه در جمهوری اسلامی برخی، علنا با نظام و قوانین حکومت مخالف هستند و ازادانه نظرات خود را ابراز می کنند و نه حبس شدند نه خانه بر سرشان تخریب شده! ◀ ️ طلحه و زبیر از بزرگان اسلام بودند که طی سالها، بنده پست و ثروت شده بودند ونتوانستند عدل علی(ع) و سهم مساوی با سایر مردم از بیت المال، را تحمل کنند و تا وقتی دست به جنگ و فتنه نزده بودند، علی(ع) از موضع #نصیحت و #مدارا با آنها برخورد میکرد. دقیقا همانند ماجرای فتنه ۸۸ و #نصیحتهای رهبری در نماز جمعه و در دیدارهای #خصوصی با سران فتنه👌 ◀ ️ ولی آنگاه که به #شورش دست زدند،حضرت مجبور به مقابله با آنها شد. نه اینکه بنشیند و شورش آنها را تماشا کند!!☹ ️ پس از جنگ جمل، عایشه همسرپیامبر(ص) بدستور علی (ع)، #حصر خانگی شد. دقیقا همچون سران فتنه که بدلیل #رافت نظام اسلامی تاکنون مجازات نشده اند وگرنه در قبال خونهای ریخته شده، در دنیا و آخرت مسئول هستند. 😪
(ضمنا اگر ما اینها را «فتنه گر»، «منافق» و «ضدولایت فقیه» مینامیم، علی(ع) آنها را ناکثین و قاسطین و مارقین می خواند.)
(ضمنا اگر ما اینها را «فتنه گر»، «منافق» و «ضدولایت فقیه» مینامیم، علی(ع) آنها را ناکثین و قاسطین و مارقین می خواند.)
۳.۱k
۲۷ خرداد ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.