ﻣﻬﺪی ﻋﻠﯿه اﻟﺴﻼ ﻡ دﺭ مﯿﺎن سﺎﯾر اﺩﯾﺎﻥ
#ﻣﻬﺪی#ﻋﻠﯿه#اﻟﺴﻼﻡ#دﺭ#مﯿﺎن#سﺎﯾر#اﺩﯾﺎﻥ
ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ: ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﻬﺪﯼ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺣﻮﺯﻩﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﻗﺪﯾﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ: ﺁﯾﯿﻦ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ، ﻫﻨﺪﯼ، ﺑﻮﺩﺍﯾﯽ، ﯾﻬﻮﺩ، ﻣﺴﯿﺤﯿﺖ ﻭ... ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺍﺻﻞ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺳﻠﻒ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺮﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﺼﻠﺢ ﻏﯿﺒﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻈﻠﻮﻣﺎﻥ، ﺳﺘﻤﺪﯾﺪﮔﺎﻥ، ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﻭ ﺑﯿﭽﺎﺭﮔﺎﻥ، ﺍﺯ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻥ ﻓﺼﻞ ﭼﭙﺎﻭﻟﮕﺮﺍﻥ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭ ﻏﺎﺭﺗﮕﺮﺍﻥ ﺣﺮﻓﻪﺍﯼ ﻭ ﺳﺘﻢﭘﯿﺸﮕﺎﻥ ﺑﯽﺭﺣﻢ ﻭ ﻓﺮﺍﺭﺳﯿﺪﻥ ﻓﺼﻞ ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮔﯿﺘﯽ ﻧﻮﯾﺪ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ «ﺍﻭﺳﺘﺎ» ﻭ «ﺯﻧﺪ» ﺯﺭﺗﺸﺘﯿﺎﻥ، «ﺷﺎﺩﮐﻤﻮﻧﯽ» ﻭ «ﺩﯾﺪ» ﻫﻨﺪﯾﺎﻥ، «ﺩﺍﺩﺗﮏ» ﻭ «ﭘﺎﺗﯿﮑﻞ» ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺐ ﻣﻘﺪﺱ ﺑﻮﺩﺍﯾﯿﺎﻥ، ﺩﺭ ﻣﺰﺍﻣﯿﺮ «ﺯﺑﻮﺭ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﻭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻓﺼﻮﻝ «ﺗﻮﺭﺍﺕ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽ ﻭ ﺍﺳﻔﺎﺭ «ﺍﻧﺠﯿﻞ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﯿﺴﯽ ﻭ... ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻨﺠﯽ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﮐﻞ ﻭ ﺑﺮﻫﻢﺯﻧﻨﺪﻩﯼ ﺑﺴﺎﻁ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪﻫﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻧﻮﯾﺪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺁﯾﯿﻦ، ﺍﺩﯾﺎﻥ، ﻣﮑﺎﺗﺐ، ﻣﻠﻞ ﻭ ﺍﻗﻮﺍﻡ، ﺍﺯ ﻣﺼﻠﺢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻌﺒﯿﺮﻫﺎﯼ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ.
ﻫﺮﯾﮏ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺳﺨﻦ ﺣﻤﺪ ﺗﻮ ﮔﻮﯾﺪ ﺑﻠﺒﻞ ﺑﻪ ﻏزﻝ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻃﻮﻃﯽ ﺑﻪ ﺗﺮﺍﻧﻪ
ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺳﻮﺷﯿﺎﻧﺖ» ﯾﺎ «ﺳﻮﺷﯿﺎﻧﺲ» (ﻧﺠﺎﺕﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﺎﻥ)، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻣﺎﺷﯿﻊ» (ﻣﻬﺪﯼ ﺑﺰﺭﮒ) ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﻫﻨﺪﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺁﻭﺍﺗﺎﺭﺍ» ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﺑﻮﺩﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺑﻮﺩﺍﯼ ﭘﻨﺠﻢ» ﻭ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻭﯾﺸﻨﻮ» ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺷﺎﮐﻤﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﮐﺘﺐ ﻣﻘﺪﺱ ﻫﻨﺪﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺳﯿﺪ ﺧﻼﯾﻖ ﺩﻭ ﺟﻬﺎﻥ» ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻘﺪﺱ ﺩﺍﺩﺗﮏ ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻭﺻﯽ ﻣﻤﺘﺎﻃﺎ» (ﻣﺤﻤﺪ) ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﭘﺎﺗﯿﮑﻞ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ» (ﻫﺎﺩﯼ، ﻣﻬﺪﯼ) ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻧﻤﻮﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﻭ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺻﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﻣﺎﺭﮐﻮﮐﺮﺍﻟﯿﻮﯾﭻ»، ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺍﺭﺗﻮﺭ»، ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮔﺮﺯﺍﺳﭙﻪ»، ﯾﻮﻧﺎﻧﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﺎﻟﻮﯾﺒﺮﮒ»، ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎﻭﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺍﻭﺩﯾﻦ»، ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﺭﻭﭘﺎﯼ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺑﻮﺧﺺ» ﻭ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻻﺗﯿﻦ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﻮﺗﺰﻟﮑﻮﺗﻞ» ﻭ ﭼﯿﻨﯿﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﺮﺷﻨﺎ» ﺑﺴﺮ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ، ﻣﺴﺎﻟﻪﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ، ﯾﮏ ﺍﺻﻞ ﻗﻄﻌﯽ ﻭ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﻭ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﻭ ﻣﻠﻞ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﺯ ﻭﻻﺩﺕ ﺗﺎ ﻇﻬﻮﺭ
ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ: ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﻬﺪﯼ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺣﻮﺯﻩﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﻗﺪﯾﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ: ﺁﯾﯿﻦ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ، ﻫﻨﺪﯼ، ﺑﻮﺩﺍﯾﯽ، ﯾﻬﻮﺩ، ﻣﺴﯿﺤﯿﺖ ﻭ... ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺍﺻﻞ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺳﻠﻒ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺮﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﺼﻠﺢ ﻏﯿﺒﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻈﻠﻮﻣﺎﻥ، ﺳﺘﻤﺪﯾﺪﮔﺎﻥ، ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﻭ ﺑﯿﭽﺎﺭﮔﺎﻥ، ﺍﺯ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻥ ﻓﺼﻞ ﭼﭙﺎﻭﻟﮕﺮﺍﻥ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭ ﻏﺎﺭﺗﮕﺮﺍﻥ ﺣﺮﻓﻪﺍﯼ ﻭ ﺳﺘﻢﭘﯿﺸﮕﺎﻥ ﺑﯽﺭﺣﻢ ﻭ ﻓﺮﺍﺭﺳﯿﺪﻥ ﻓﺼﻞ ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮔﯿﺘﯽ ﻧﻮﯾﺪ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ «ﺍﻭﺳﺘﺎ» ﻭ «ﺯﻧﺪ» ﺯﺭﺗﺸﺘﯿﺎﻥ، «ﺷﺎﺩﮐﻤﻮﻧﯽ» ﻭ «ﺩﯾﺪ» ﻫﻨﺪﯾﺎﻥ، «ﺩﺍﺩﺗﮏ» ﻭ «ﭘﺎﺗﯿﮑﻞ» ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺐ ﻣﻘﺪﺱ ﺑﻮﺩﺍﯾﯿﺎﻥ، ﺩﺭ ﻣﺰﺍﻣﯿﺮ «ﺯﺑﻮﺭ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﻭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻓﺼﻮﻝ «ﺗﻮﺭﺍﺕ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽ ﻭ ﺍﺳﻔﺎﺭ «ﺍﻧﺠﯿﻞ» ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﯿﺴﯽ ﻭ... ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻨﺠﯽ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﮐﻞ ﻭ ﺑﺮﻫﻢﺯﻧﻨﺪﻩﯼ ﺑﺴﺎﻁ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪﻫﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻧﻮﯾﺪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺁﯾﯿﻦ، ﺍﺩﯾﺎﻥ، ﻣﮑﺎﺗﺐ، ﻣﻠﻞ ﻭ ﺍﻗﻮﺍﻡ، ﺍﺯ ﻣﺼﻠﺢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻌﺒﯿﺮﻫﺎﯼ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ.
ﻫﺮﯾﮏ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺳﺨﻦ ﺣﻤﺪ ﺗﻮ ﮔﻮﯾﺪ ﺑﻠﺒﻞ ﺑﻪ ﻏزﻝ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻃﻮﻃﯽ ﺑﻪ ﺗﺮﺍﻧﻪ
ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺳﻮﺷﯿﺎﻧﺖ» ﯾﺎ «ﺳﻮﺷﯿﺎﻧﺲ» (ﻧﺠﺎﺕﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﺎﻥ)، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻣﺎﺷﯿﻊ» (ﻣﻬﺪﯼ ﺑﺰﺭﮒ) ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﻫﻨﺪﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺁﻭﺍﺗﺎﺭﺍ» ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻦ ﺑﻮﺩﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺑﻮﺩﺍﯼ ﭘﻨﺠﻢ» ﻭ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻭﯾﺸﻨﻮ» ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺷﺎﮐﻤﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﮐﺘﺐ ﻣﻘﺪﺱ ﻫﻨﺪﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺳﯿﺪ ﺧﻼﯾﻖ ﺩﻭ ﺟﻬﺎﻥ» ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻘﺪﺱ ﺩﺍﺩﺗﮏ ﺑﺮﻫﻤﺎﯾﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻭﺻﯽ ﻣﻤﺘﺎﻃﺎ» (ﻣﺤﻤﺪ) ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﭘﺎﺗﯿﮑﻞ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ» (ﻫﺎﺩﯼ، ﻣﻬﺪﯼ) ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻧﻤﻮﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﻭ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺻﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﻣﺎﺭﮐﻮﮐﺮﺍﻟﯿﻮﯾﭻ»، ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺍﺭﺗﻮﺭ»، ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮔﺮﺯﺍﺳﭙﻪ»، ﯾﻮﻧﺎﻧﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﺎﻟﻮﯾﺒﺮﮒ»، ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎﻭﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺍﻭﺩﯾﻦ»، ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﺭﻭﭘﺎﯼ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﺑﻮﺧﺺ» ﻭ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻻﺗﯿﻦ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﻮﺗﺰﻟﮑﻮﺗﻞ» ﻭ ﭼﯿﻨﯿﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ «ﮐﺮﺷﻨﺎ» ﺑﺴﺮ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ، ﻣﺴﺎﻟﻪﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻭ ﻣﺼﻠﺢ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ، ﯾﮏ ﺍﺻﻞ ﻗﻄﻌﯽ ﻭ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﻭ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﻭ ﻣﻠﻞ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﺯ ﻭﻻﺩﺕ ﺗﺎ ﻇﻬﻮﺭ
۵۳۲
۰۱ خرداد ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.