فردريک باستيا، اقتصاد دان فرانسوی میگه: وقتی دزدی و چپاول
فردريک باستيا، اقتصاد دان فرانسوی میگه: وقتی دزدی و چپاول به راه و رسم زندگی ِگروهی از افراد قدرتمند جامعه بدل ميشود آنان با گذر زمان نوعی سیستم حقوقی وضع میکنند که در آن دزدها محقند و قوانينی را به وجود میآورند که راههای دزدی را توجیه و هموار ميکند .. در چنین سیستمی ضررها و سختیها سهم عموم مردم خواهد شد درحالی که سود و ثروت نصیب افرادی معدود میشود و کدهای اخلاقی نیز آنان را ستایش میکنند
- ۳۱۵
- ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۳)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط