حسین و کربلا و حسین و نجات
.
۱۱۵۰- ...اگر همین حسین و کربلا و عاشورا را تبیین عرفانی به زبان امّی و فطری مردم نمائیم، برای نجات و رستگاری کافیست.
و اگر سالی ده روز به جای گریستن بر حسین و یارانش، بر شقاوت و ضلالت و حقارت حیات آخرالزمانی خود از روی معرفت بگرییم، برای نجات کافیست!
اگر به جای کشتن و تکه پاره کردن هر ساله امام و یارانش، به تیغ معرفت و نور فطرت، نفس خود را کالبد شکافی و تکه پاره کنیم، برای الحاق به سفینه نجات حسین، کافیست!
اگر سالی ده روز بر منابر و تکیه ها، آن زیبائی های زینبی را برای خود و مردم تبیین و معرفی نمائیم و کربلا را عرفات شیعه کنیم، دیگر مجبور نیستیم کربلا را قتلگاه شیعه و امامش ببینیم و از آن مستفیض شویم!
اگر کربلا را معراج امام و یارانش ببینیم زان پس کربلا، قتلگاه اشقیاء می شود. اگر عرفان حسینی را که عرفان فطرت مردم است را بر پا کنیم بنیاد عرفانهای دجالی برچیده می شود.
کتاب بود و نبود صفحه 144
اثر استاد علی اکبر خانجانی
۱۱۵۰- ...اگر همین حسین و کربلا و عاشورا را تبیین عرفانی به زبان امّی و فطری مردم نمائیم، برای نجات و رستگاری کافیست.
و اگر سالی ده روز به جای گریستن بر حسین و یارانش، بر شقاوت و ضلالت و حقارت حیات آخرالزمانی خود از روی معرفت بگرییم، برای نجات کافیست!
اگر به جای کشتن و تکه پاره کردن هر ساله امام و یارانش، به تیغ معرفت و نور فطرت، نفس خود را کالبد شکافی و تکه پاره کنیم، برای الحاق به سفینه نجات حسین، کافیست!
اگر سالی ده روز بر منابر و تکیه ها، آن زیبائی های زینبی را برای خود و مردم تبیین و معرفی نمائیم و کربلا را عرفات شیعه کنیم، دیگر مجبور نیستیم کربلا را قتلگاه شیعه و امامش ببینیم و از آن مستفیض شویم!
اگر کربلا را معراج امام و یارانش ببینیم زان پس کربلا، قتلگاه اشقیاء می شود. اگر عرفان حسینی را که عرفان فطرت مردم است را بر پا کنیم بنیاد عرفانهای دجالی برچیده می شود.
کتاب بود و نبود صفحه 144
اثر استاد علی اکبر خانجانی
۶۵۱
۲۰ تیر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.