ﻓﺴﺎﺩﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﺍﺧﻼ ﻗﯽ ﻓﺮﺡ ﺩﯾﺒﺎ ؛
ﻓﺴﺎﺩﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻓﺮﺡ ﺩﯾﺒﺎ ؛
ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﮐﺎﺥﻫﺎﯼ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﻧﻤﺎﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﺭﮊﯾﻢ ﺭﯾﺸﻪ ﺯﺩ، ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺭﮊﯾﻢ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏﺗﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻈﻬﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ.
فسادهای جنسی و اخلاقی فرح دیبا ؛
***********************
ﻣﻠﮑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﻋﮑﺲﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﻪ یکی از ماجراهای عشقی فرح دیبا ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ:
«ﺧﺐ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﮑﻨﻢ؟
ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﭘﺴﺮﻡ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻓﺮﺡ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﻬﯿﺐ ﺯﺩﻡ ﻭ گفتم ؛
ﺯﻧﯿﮑﻪ ﮔﺪﺍﺯﺍﺩﻩ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯽﮐﺸﯽ ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﭼﺸﻢ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫﯽ؟»
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻠﮑﻪ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻏﯿﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﮔﺰﺍﻓﻪﮔﻮﯾﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻈﻬﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﭼﺸﻤﺶ ﺑﻪ ﻫﺮﺯﮔﯽ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﻮﺩ؟
ﺷﺎﯾﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﻓﺮﺡ ﺑﻪ ﻣﻠﮑﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯼ ﺑﺮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻓﺮﺡ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﺄﻥ ﻭ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻣﻠﮑﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺑﯽﺳﺮ ﻭ ﭘﺎﯾﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺮﺍﻭﺩﻩ ﻣﯽﺭﯾﺨﺖ.
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﯽ ﺍﺳﮑﯽﺍﺵ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻧﺠﺎﺭ ﺳﻮﺋﯿﺴﯽ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪ.
ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺟﻠﻒ ﻓﺮﺡ ﺩﺭ ﮐﺎﺥ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺷﺎﻩ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭﺩ.
ﺍﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﻓﺮﺡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻩ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﮑﻨﺪ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﭘﺮﺧﺎﺵﮐﻨﺎﻥ ﮔﻔﺖ:
«ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺷﮕﻞﻫﺎ ﮐﻪ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﺗﺎﻥ ﻣﯽﮔﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻨﺠﻮﺭ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﻡ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ ﭼﻄﻮﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﻨﻢ؟»
ﺩﺭﺑﺎﺭﯾﺎﻥ ﺷﺎﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﺴﺎﺩ ﻏﻮﻃﻪﻭﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﮔﺎﻩ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﯽ ﺟﻨﻮﻥﺁﻣﯿﺰ ﻣﯽﺯﺩﻧﺪ.
ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻫﻢﺁﻏﻮﺷﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﯾﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺭﻗﺼﯿﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﺜﯿﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽﮔﺬﺍﺷﺖ.
ﺣﺘﯽ ﻓﺮﯾﺪﻩ ﺩﯾﺒﺎ ﺩﺭ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺑﻮﺳﻨﺪ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﻗﺼﻨﺪ، ﺳﺨﺖ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﯽﮐﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﻏﺮﻕ ﺩﺭ ﺗﻌﺠﺐ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
«ﮐﻨﺪﯼ ﻫﻢ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﺭ ﺑﺎ ﻓﺮﺡ ﺭﻗﺼﯿﺪ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻫﻢ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺖﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﮐﻤﺮ ﮊﺍﮐﻠﯿﻦ ﺣﻠﻘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻗﺼﯿﺪ.»
ﭘﺮﺩﻩ ﺩﺭﯼ ﻓﺮﺡ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﭘﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺧﻄﻮﻁ ﻗﺮﻣﺰ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺟﺸﻦ ﻫﻨﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻓﺮﺡ، ﻫﻨﺮ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﻭ ﻫﻨﺮ ﭘﺮﻭﺭﯼ ﻫﺎﯼ(!) ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻥ ﺣﻤﺎﯾﺘﺶ ﺍﺯ ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ (ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎﯼ ﺍﻧﺤﻄﺎﻁ ﻭ ﺍﺳﺘﻬﺠﺎﻥ ﻭ ﺍﺑﺘﺬﺍﻝ ﻫﻨﺮ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ) ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
«ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﺳﻮﭘﺮ ﻣﺪﺭﻧﯿﺴﺖ !! ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﯿﺸﺘﺎﺯ !! ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻫﻨﺮﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ.
جﺷﻌﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ، ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﯽ ﻧﻮﺷﺖ، ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻓﯿﻠﻢ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺩﺍﺷﺖ.
ﺍﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺁﺧﺮ ﺣﯿﺎﺕ ﺭﮊﯾﻢ ﭘﻬﻠﻮﯼ، ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻋﮑﺴﯽ ﺍﺯ ﺻُﻮَﺭ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﻭ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﻨﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﮐﻪ ﻓﺮﺡ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺷﺨﺼﺎً ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ “ﺍﺑﺮﺍﺯ ﺷﺠﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺷﮑﺴﺘﻦ ﻣﺮﺯﻫﺎﯼ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ” (ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﻓﺮﺡ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ، ﭘﺲ ﺍﺯﺩﯾﺪﺍﺭ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻋﮑﺲ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻔﻘﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﯾﮏ ﺑﻮﺭﺱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻭ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ.
ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺻﺤﻨﻪ ﺁﻭﺭﺩ.
ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﻨﺮ ﭘﯿﺸﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺁﻥ ﻟﺨﺖ ﻭ ﻋﺮﯾﺎﻥ -ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺩﺭ ﺯﺍﺩ- ﺑﻪ ﺻﺤﻨﻪ ﻣﯽ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﺸﻢ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮﺍﻥ ﻫﻨﺮ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﻫﻨﺮ ﭘﯿﺸﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﻧﺎﺳﺰﺍ ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﺤﺶ ﻫﺎﯼ ﺭﮐﯿﮏ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺧﺸﻢ ﺁﻟﻮﺩ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺧﻮﺩ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ.
***********************
پایان قسمت اول . . . ادامه دارد . . .
***********************
#فکرنو
#سیاست
#فساددربار
#فرح-دیبا
#پهلوی
ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﮐﺎﺥﻫﺎﯼ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﻧﻤﺎﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﺭﮊﯾﻢ ﺭﯾﺸﻪ ﺯﺩ، ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺭﮊﯾﻢ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏﺗﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻈﻬﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ.
فسادهای جنسی و اخلاقی فرح دیبا ؛
***********************
ﻣﻠﮑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﻋﮑﺲﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﻪ یکی از ماجراهای عشقی فرح دیبا ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ:
«ﺧﺐ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﮑﻨﻢ؟
ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﭘﺴﺮﻡ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻓﺮﺡ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﻬﯿﺐ ﺯﺩﻡ ﻭ گفتم ؛
ﺯﻧﯿﮑﻪ ﮔﺪﺍﺯﺍﺩﻩ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯽﮐﺸﯽ ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﭼﺸﻢ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫﯽ؟»
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻠﮑﻪ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻏﯿﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﮔﺰﺍﻓﻪﮔﻮﯾﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻈﻬﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﭼﺸﻤﺶ ﺑﻪ ﻫﺮﺯﮔﯽ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﻮﺩ؟
ﺷﺎﯾﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﻓﺮﺡ ﺑﻪ ﻣﻠﮑﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯼ ﺑﺮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻓﺮﺡ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﺄﻥ ﻭ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻣﻠﮑﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺑﯽﺳﺮ ﻭ ﭘﺎﯾﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺮﺍﻭﺩﻩ ﻣﯽﺭﯾﺨﺖ.
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﯽ ﺍﺳﮑﯽﺍﺵ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻧﺠﺎﺭ ﺳﻮﺋﯿﺴﯽ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪ.
ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺟﻠﻒ ﻓﺮﺡ ﺩﺭ ﮐﺎﺥ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺷﺎﻩ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭﺩ.
ﺍﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﻓﺮﺡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻩ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﮑﻨﺪ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﭘﺮﺧﺎﺵﮐﻨﺎﻥ ﮔﻔﺖ:
«ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺷﮕﻞﻫﺎ ﮐﻪ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﺗﺎﻥ ﻣﯽﮔﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻨﺠﻮﺭ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﻡ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ ﭼﻄﻮﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﻨﻢ؟»
ﺩﺭﺑﺎﺭﯾﺎﻥ ﺷﺎﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﺴﺎﺩ ﻏﻮﻃﻪﻭﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﮔﺎﻩ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﯽ ﺟﻨﻮﻥﺁﻣﯿﺰ ﻣﯽﺯﺩﻧﺪ.
ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻫﻢﺁﻏﻮﺷﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﯾﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺭﻗﺼﯿﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﺜﯿﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽﮔﺬﺍﺷﺖ.
ﺣﺘﯽ ﻓﺮﯾﺪﻩ ﺩﯾﺒﺎ ﺩﺭ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺑﻮﺳﻨﺪ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﻗﺼﻨﺪ، ﺳﺨﺖ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﯽﮐﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﻏﺮﻕ ﺩﺭ ﺗﻌﺠﺐ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
«ﮐﻨﺪﯼ ﻫﻢ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﺭ ﺑﺎ ﻓﺮﺡ ﺭﻗﺼﯿﺪ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻫﻢ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺖﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﮐﻤﺮ ﮊﺍﮐﻠﯿﻦ ﺣﻠﻘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻗﺼﯿﺪ.»
ﭘﺮﺩﻩ ﺩﺭﯼ ﻓﺮﺡ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﭘﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺧﻄﻮﻁ ﻗﺮﻣﺰ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺟﺸﻦ ﻫﻨﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻓﺮﺡ، ﻫﻨﺮ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﻭ ﻫﻨﺮ ﭘﺮﻭﺭﯼ ﻫﺎﯼ(!) ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻥ ﺣﻤﺎﯾﺘﺶ ﺍﺯ ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ (ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎﯼ ﺍﻧﺤﻄﺎﻁ ﻭ ﺍﺳﺘﻬﺠﺎﻥ ﻭ ﺍﺑﺘﺬﺍﻝ ﻫﻨﺮ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ) ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
«ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﺳﻮﭘﺮ ﻣﺪﺭﻧﯿﺴﺖ !! ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﯿﺸﺘﺎﺯ !! ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻫﻨﺮﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ.
جﺷﻌﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ، ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﯽ ﻧﻮﺷﺖ، ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻓﯿﻠﻢ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺩﺍﺷﺖ.
ﺍﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺁﺧﺮ ﺣﯿﺎﺕ ﺭﮊﯾﻢ ﭘﻬﻠﻮﯼ، ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻋﮑﺴﯽ ﺍﺯ ﺻُﻮَﺭ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﻭ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﻨﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﮐﻪ ﻓﺮﺡ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺷﺨﺼﺎً ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ “ﺍﺑﺮﺍﺯ ﺷﺠﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺷﮑﺴﺘﻦ ﻣﺮﺯﻫﺎﯼ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ” (ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﻓﺮﺡ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﺑﺎﺑﻼ، ﭘﺲ ﺍﺯﺩﯾﺪﺍﺭ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻋﮑﺲ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻔﻘﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﯾﮏ ﺑﻮﺭﺱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻭ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ.
ﺁﺷﻮﺭ ﺑﺎﻧﯽ ﭘﺎﻝ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺻﺤﻨﻪ ﺁﻭﺭﺩ.
ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﻨﺮ ﭘﯿﺸﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺁﻥ ﻟﺨﺖ ﻭ ﻋﺮﯾﺎﻥ -ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺩﺭ ﺯﺍﺩ- ﺑﻪ ﺻﺤﻨﻪ ﻣﯽ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﺸﻢ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮﺍﻥ ﻫﻨﺮ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﻫﻨﺮ ﭘﯿﺸﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﻧﺎﺳﺰﺍ ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﺤﺶ ﻫﺎﯼ ﺭﮐﯿﮏ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺧﺸﻢ ﺁﻟﻮﺩ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﻤﺎﺷﺎﭼﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺧﻮﺩ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ.
***********************
پایان قسمت اول . . . ادامه دارد . . .
***********************
#فکرنو
#سیاست
#فساددربار
#فرح-دیبا
#پهلوی
۳.۲k
۱۰ آذر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲۶)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.