هم وطن گرامی عیدی بر خلاف حق،دادنی است نه گرفتنی!!!
هم وطن گرامی عیدی بر خلاف حق،دادنی است نه گرفتنی!!!
در فرهنگ ایرانیان آداب و رسوم خاصی مانند عیدی دادن وجود دارد که از گذشته بوده است. بزرگ ترها به کوچک ترها عیدی می دادند و کوچک ترها برای دستبوسی نزد بزرگ ترها می رفتند. در گذشته دریافت هدیه از بزرگ ترها بسیار مهم و خوش یمن بود. ولی رفته رفته با تغییر در نوع زندگی مردم و شرایط اقتصادی طبعا این رسم تغییر یافته...از آنجا که ما متخصص سواستفاده و به گند کشیدن رسم و رسوم هستیم متاسفانه این روز ها شاهد این هستیم که در کوی و برزن،خیابان و بیابان همه تقاضای عیدی دارند! کاش حداقل به این یک رسم پسندیده رحم کرده و درک کنیم که: عیدی بر خلاف حق،دادنی است نه گرفتنی!!!
در فرهنگ ایرانیان آداب و رسوم خاصی مانند عیدی دادن وجود دارد که از گذشته بوده است. بزرگ ترها به کوچک ترها عیدی می دادند و کوچک ترها برای دستبوسی نزد بزرگ ترها می رفتند. در گذشته دریافت هدیه از بزرگ ترها بسیار مهم و خوش یمن بود. ولی رفته رفته با تغییر در نوع زندگی مردم و شرایط اقتصادی طبعا این رسم تغییر یافته...از آنجا که ما متخصص سواستفاده و به گند کشیدن رسم و رسوم هستیم متاسفانه این روز ها شاهد این هستیم که در کوی و برزن،خیابان و بیابان همه تقاضای عیدی دارند! کاش حداقل به این یک رسم پسندیده رحم کرده و درک کنیم که: عیدی بر خلاف حق،دادنی است نه گرفتنی!!!
- ۳۳۵
- ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط