سخن خدا
#سخن_خدا
اﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺮْﻣُﻮﻥَ ﺍﻟْﻤُﺤْﺼَﻨَﺎﺕِ ﺍﻟْﻐَﺎﻓِﻠَﺎﺕِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨَﺎﺕِ ﻟُﻌِﻨُﻮﺍْ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﻋَﻈِﻴﻢٌ
ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻲ ﺧﺒﺮ (ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ) ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺩﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺍﺳﺖ.
#قرآن_سوره_نور_آیه۲۳
#تهمت_حقوق_زن
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻟﻌﻨﺖ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﻋﻈﻴﻢ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺑﺮﻭﻱ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﭘﺎﻙ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ.
ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻧﺎﺭﻭﺍ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ ﻭ ﻋﻔﻴﻒ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻛﺒﻴﺮﻩ ﺍﺳﺖ.(١٦٥)
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺁﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﺯﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺁﺳﻴﺐ ﺭﺳﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺍﺩ. «ﻳﺮﻣﻮﻥ ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕ»
٢- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﺎﻙ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻄﺮﻧﺎﻛﺘﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕِ ﺍﻟﻐﺎﻓﻠﺎﺕ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﺎﺕ»
٣- ﺗﻬﻤﺖ، ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﻋﺬﺍﺏ ﺁﺧﺮﺕ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﻛﻴﻔﺮ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻟُﻌِﻨﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﺪّﻧﻴﺎ» (ﺷﺎﻳﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻟﻌﻨﺖ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺣﺪّ ﻭ ﺭﺩّ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺎﺳﻖ ﺑﺎﺷﺪ.)
٤- ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ، ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻗﺮﺁﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻳَﺮﻣﻮﻥ ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕ... ﻟُﻌِﻨﻮﺍ»
١٦٥) بحارالانوار ج۷۶ص۹
(برگرفته شده از آثار حجتالاسلام قرائتی)
https://eitaa.com/qoransokhanekhoda
اﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺮْﻣُﻮﻥَ ﺍﻟْﻤُﺤْﺼَﻨَﺎﺕِ ﺍﻟْﻐَﺎﻓِﻠَﺎﺕِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨَﺎﺕِ ﻟُﻌِﻨُﻮﺍْ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﻋَﻈِﻴﻢٌ
ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻲ ﺧﺒﺮ (ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ) ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺩﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺍﺳﺖ.
#قرآن_سوره_نور_آیه۲۳
#تهمت_حقوق_زن
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻟﻌﻨﺖ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﻋﻈﻴﻢ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺑﺮﻭﻱ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﭘﺎﻙ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ.
ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻧﺎﺭﻭﺍ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ ﻭ ﻋﻔﻴﻒ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻛﺒﻴﺮﻩ ﺍﺳﺖ.(١٦٥)
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺁﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﺯﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺁﺳﻴﺐ ﺭﺳﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺍﺩ. «ﻳﺮﻣﻮﻥ ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕ»
٢- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﺎﻙ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻄﺮﻧﺎﻛﺘﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕِ ﺍﻟﻐﺎﻓﻠﺎﺕ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﺎﺕ»
٣- ﺗﻬﻤﺖ، ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﻋﺬﺍﺏ ﺁﺧﺮﺕ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﻛﻴﻔﺮ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻟُﻌِﻨﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﺪّﻧﻴﺎ» (ﺷﺎﻳﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻟﻌﻨﺖ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺣﺪّ ﻭ ﺭﺩّ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺎﺳﻖ ﺑﺎﺷﺪ.)
٤- ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ، ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻗﺮﺁﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻳَﺮﻣﻮﻥ ﺍﻟﻤﺤﺼﻨﺎﺕ... ﻟُﻌِﻨﻮﺍ»
١٦٥) بحارالانوار ج۷۶ص۹
(برگرفته شده از آثار حجتالاسلام قرائتی)
https://eitaa.com/qoransokhanekhoda
۵۴۷
۰۱ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.