شـــــهرری دراخرالزمان
#شـــــهرری_دراخرالزمان
5⃣
#بروز_ویرانی_درری
.
بروز ویرانی در ری
کعب الأحبار، ضمن اطلاق واژۀ «زوراء» بر «ری» و «مزَوَّرَه» بر «بغداد»، ویرانی ری (تهران) را از نشانه های ظهور قائم(علیه السلام) به شمار آورده است:
... بی گمان قائم از فرزندان علی(علیه السلام) است... پس از غیبتش،
با طلوع ستارۀ سرخ، خرابی زوراء که همان ری است، فرورفتن مُزَوَّرَه
که همان بغداد است، خروج سفیانی و نبرد فرزندان عبّاس با جوانان
ارمنستان و آذربایجان، ظاهر می شود...(1).
امام صادق(علیه السلام)، در بارۀ اوضاع دارالفاسقین (زوراء) در آخرالزمان، چنین فرمود:
... فتنهها آن شهر را ویران و چون بیابانی رهایش میکنند ... آن گاه،
خداوند آن شهر را به سبب آن فتنه ها و آن پرچمها ویران می کند
تا آنکه رهگذر بر آن مکان می گذرد و می گوید: اینجا زوراء بود؟! ...(2).
در بارۀ خراب شدن برخی سرزمینها در آخرالزمان، در کتاب ابی حُذَیفَه، از مُقاتِل بن سلیمان نقل شده که او پس از مرگ ضَحّاک بن مُزاحِم، در کتابهایی که نزدش بوده، خوانده است:
... ویرانی ری، اسفهان و همدان با دستان دیلمها و تبریها خواهد بود...(3).
«دیلمها» مردمان ساکن در مناطق کوهستانی شرق گیلان و «تبریها» مردمان ساکن در تبرستان (مازندران) می باشند که در آخرالزمان، با هم به یاری حسنی گیلانی می شتابند.
امام علی(علیه السلام)، در بارۀ خراب شدن ری در آخرالزمان، فرموده است:
... ویرانی آنجا در آخرالزمان جز به دست دیلمها نیست...(4).
با توجّه به آنکه ری، پیش از خراب شدن به دست نیروهای حسنی گیلانی، به وسیلۀ نیروهای غربی، نیروهای شروسی، سپاهیان سفیانی و سپاهیان خراسانی دچار خرابیهایی می شود، می توان گفت، مراد امام علی(علیه السلام) از «ویرانی آنجا در آخرالزمان جز به دست دیلمها نیست»، آن است که آخرین خرابی ری به دست نیروهای انسانی، به وسیلۀ سپاه حسنی گیلانی خواهد بود که هستۀ نخستین آن را دیلمها تشکیل می دهند، و اگر پس از آن، ویرانی دیگری در ری رخ دهد، بر اثر بلایای طبیعی، مانند زلزله، می باشد.
____________
#نشردهید_وقدمی_برای_کسب_معرفت_امام_زمان_عج_بردارید
___________
📺 #حوادث_اخرالزمان 📺
~~~~~~~~~~~~
🆔 ⇱ ڪلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
❣ 🆔 @akhare_zaman ❣
____________
⛅ ️ أللَّھُمَ ألْفَرَج لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ⛅ ️
5⃣
#بروز_ویرانی_درری
.
بروز ویرانی در ری
کعب الأحبار، ضمن اطلاق واژۀ «زوراء» بر «ری» و «مزَوَّرَه» بر «بغداد»، ویرانی ری (تهران) را از نشانه های ظهور قائم(علیه السلام) به شمار آورده است:
... بی گمان قائم از فرزندان علی(علیه السلام) است... پس از غیبتش،
با طلوع ستارۀ سرخ، خرابی زوراء که همان ری است، فرورفتن مُزَوَّرَه
که همان بغداد است، خروج سفیانی و نبرد فرزندان عبّاس با جوانان
ارمنستان و آذربایجان، ظاهر می شود...(1).
امام صادق(علیه السلام)، در بارۀ اوضاع دارالفاسقین (زوراء) در آخرالزمان، چنین فرمود:
... فتنهها آن شهر را ویران و چون بیابانی رهایش میکنند ... آن گاه،
خداوند آن شهر را به سبب آن فتنه ها و آن پرچمها ویران می کند
تا آنکه رهگذر بر آن مکان می گذرد و می گوید: اینجا زوراء بود؟! ...(2).
در بارۀ خراب شدن برخی سرزمینها در آخرالزمان، در کتاب ابی حُذَیفَه، از مُقاتِل بن سلیمان نقل شده که او پس از مرگ ضَحّاک بن مُزاحِم، در کتابهایی که نزدش بوده، خوانده است:
... ویرانی ری، اسفهان و همدان با دستان دیلمها و تبریها خواهد بود...(3).
«دیلمها» مردمان ساکن در مناطق کوهستانی شرق گیلان و «تبریها» مردمان ساکن در تبرستان (مازندران) می باشند که در آخرالزمان، با هم به یاری حسنی گیلانی می شتابند.
امام علی(علیه السلام)، در بارۀ خراب شدن ری در آخرالزمان، فرموده است:
... ویرانی آنجا در آخرالزمان جز به دست دیلمها نیست...(4).
با توجّه به آنکه ری، پیش از خراب شدن به دست نیروهای حسنی گیلانی، به وسیلۀ نیروهای غربی، نیروهای شروسی، سپاهیان سفیانی و سپاهیان خراسانی دچار خرابیهایی می شود، می توان گفت، مراد امام علی(علیه السلام) از «ویرانی آنجا در آخرالزمان جز به دست دیلمها نیست»، آن است که آخرین خرابی ری به دست نیروهای انسانی، به وسیلۀ سپاه حسنی گیلانی خواهد بود که هستۀ نخستین آن را دیلمها تشکیل می دهند، و اگر پس از آن، ویرانی دیگری در ری رخ دهد، بر اثر بلایای طبیعی، مانند زلزله، می باشد.
____________
#نشردهید_وقدمی_برای_کسب_معرفت_امام_زمان_عج_بردارید
___________
📺 #حوادث_اخرالزمان 📺
~~~~~~~~~~~~
🆔 ⇱ ڪلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
❣ 🆔 @akhare_zaman ❣
____________
⛅ ️ أللَّھُمَ ألْفَرَج لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ⛅ ️
۱.۶k
۱۹ شهریور ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.