📎
📎
مدیرمسئول کیهان در مراسم افتتاح باشگاه خبری- فرهنگی توانا:
خنجر شمر را کسانی تیز کردند که ادعای صلحطلبی داشتند
مراسم افتتاح تحریریه جدید باشگاه خبری - فرهنگی توانا و رونمایی از پایگاه اینترنتی این باشگاه با حضور مدیرمسئول روزنامه کیهان برگزار شد.
شریعتمداری در این مراسم گفت: اتفاقا وقتی شما به تاریخ مراجعه میکنید، میبینید که خنجر شمر را صلحطلبها تیز کردند. در صفین هنگامی که حضرت امیر(ع) در اوج اقتدار بودند، اینها گفتند باید صلح کنیم. موقعی که ماجرا رسید به دوران امام حسن(ع)، و سران سپاهشان یک به یک به دشمن پیوستند، امام مظلوم ما را در میدان تنها رها کردند و دم از صلح زدند.
اما وقتی به عاشورا رسید، دیگر صحبت از صلح نکردند. وقتی به عاشورا رسید، دیگر دم از صلح نزدند، گفتند صلح معنی ندارد، یا بپذیر و بیعت کن، یا تو را میکشیم. اینها دقیقا همان افراد بودند، همان اشعثها بودند که صلح را به امام علی(ع) تحمیل کردند. حال وقتی شما میخواهید به تاریخ اسلام استناد کنید، به کدام یک استناد میکنید؟ لذا چون روی این موارد حساسیت هست، مطالعه درباره اینها ضرورت دارد.
مدیرمسئول کیهان به دشمنی ماهوی اسلام ناب با استکبار اشاره کرد و گفت: درگیری ما با نظام سلطه، یک درگیری ماهوی است. یعنی ما ماهیتا با هم درگیر هستیم. پایانی برای آن متصور نیست مگر اینکه یکی از طرفین درگیر، تغییر ماهیت دهند؛ یا ما دست از اسلام ناب در حاکمیت برداریم یا نظام سلطه دست از خوی استکباریاش بکشد و به قول حضرت امام(ره)، از خر شیطان پیاده شود...
...شریعتمداری با اشاره به آیه 16 سوره مبارکه حشر، گفت: خدای متعال فرمود «کمثل الشیطان اذ قال للانسان اکفر فلما کفر قال انی بریء منک انی اخاف الله رب العالمین». یکی از کارهای شیطان همین است. به انسان میگوید کفر بورز، وقتی کفر ورزید، میگوید من از تو بیزارم و از خداوند، پروردگار جهانیان میترسم...
مدیرمسئول کیهان در مراسم افتتاح باشگاه خبری- فرهنگی توانا:
خنجر شمر را کسانی تیز کردند که ادعای صلحطلبی داشتند
مراسم افتتاح تحریریه جدید باشگاه خبری - فرهنگی توانا و رونمایی از پایگاه اینترنتی این باشگاه با حضور مدیرمسئول روزنامه کیهان برگزار شد.
شریعتمداری در این مراسم گفت: اتفاقا وقتی شما به تاریخ مراجعه میکنید، میبینید که خنجر شمر را صلحطلبها تیز کردند. در صفین هنگامی که حضرت امیر(ع) در اوج اقتدار بودند، اینها گفتند باید صلح کنیم. موقعی که ماجرا رسید به دوران امام حسن(ع)، و سران سپاهشان یک به یک به دشمن پیوستند، امام مظلوم ما را در میدان تنها رها کردند و دم از صلح زدند.
اما وقتی به عاشورا رسید، دیگر صحبت از صلح نکردند. وقتی به عاشورا رسید، دیگر دم از صلح نزدند، گفتند صلح معنی ندارد، یا بپذیر و بیعت کن، یا تو را میکشیم. اینها دقیقا همان افراد بودند، همان اشعثها بودند که صلح را به امام علی(ع) تحمیل کردند. حال وقتی شما میخواهید به تاریخ اسلام استناد کنید، به کدام یک استناد میکنید؟ لذا چون روی این موارد حساسیت هست، مطالعه درباره اینها ضرورت دارد.
مدیرمسئول کیهان به دشمنی ماهوی اسلام ناب با استکبار اشاره کرد و گفت: درگیری ما با نظام سلطه، یک درگیری ماهوی است. یعنی ما ماهیتا با هم درگیر هستیم. پایانی برای آن متصور نیست مگر اینکه یکی از طرفین درگیر، تغییر ماهیت دهند؛ یا ما دست از اسلام ناب در حاکمیت برداریم یا نظام سلطه دست از خوی استکباریاش بکشد و به قول حضرت امام(ره)، از خر شیطان پیاده شود...
...شریعتمداری با اشاره به آیه 16 سوره مبارکه حشر، گفت: خدای متعال فرمود «کمثل الشیطان اذ قال للانسان اکفر فلما کفر قال انی بریء منک انی اخاف الله رب العالمین». یکی از کارهای شیطان همین است. به انسان میگوید کفر بورز، وقتی کفر ورزید، میگوید من از تو بیزارم و از خداوند، پروردگار جهانیان میترسم...
۳۷۶
۱۵ اسفند ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.