روستای ساحلی
#روستای_ساحلی
یادداشت آقای محمد عسگری
@mohammad_asgari_actor
" هدایت هنروران و نقش های فرعی در سینما "
در بسیاری از سکانس های آثار سینمایی ، شاهد این ماجرا هستیم که با توجه به حضور بازیگر یا بازیگران مطرح و توانمد سینمای ایران در دل یک سکانس ، نقش های فرعی و در برخی موارد حتی نقوش عبوری و یا فضا سازان که اصطلاحا از آنان هنرور یاد می شود در مقابل بازیگران اصلی قرار می گیرند و با اجرای ضعیف و کم توان خود باعث از بین رفتن روح و جذابیت سکانس و به تبع آن حتی باعث سترون شدن ماموریت سکانس نیز می شوند .
مجید مجیدی کارگردان هوشمندی ست که در مواجه با آثار تاریخی سینما و تلویزیون به درستی متوجه این نقص شده و بابت مرتفع نمودن این مشکل ، در گروه کارگردانی خویش عده ای را موظف نمود تا جهت جستجو برای یافتن بازیگران نقش های فرعی و همینطور هنروران فیلم سینمایی" محمد رسول الله" به شهرهای مختلف کشور سفر نمایند .
بی شک مخاطبانی که فیلم "محمد رسول الله" را دیده اند شاهد حضور متفاوتی از هنروران و یا نقش های فرعی در این اثر سینمایی می باشند .
یادم می آید در بخش "روستای ساحلی " فیلم یاد شده ، نیاز به تعداد زیادی هنرور زن و مرد و کودک نحیف بود که در فیلم نامه نقش آفرینان اهالی آن روستا بودند . این عزیزان از توابع روستاهای اطراف لوکیشن توسط دو تن از اعضای گروه کارگردانی (بهزاد رفیعی ، وحید کاشی) نفر به نفر انتخاب شدند .
موضوع مطروحه برای آقای مجیدی آنقدر مهم بود که من تصمیم گرفتم در کنار ساحل به مدت سه روز آنان را با آموزش های اولیه ی بازیگری آشنا سازم و جالب اینجا بود که کودکان فقر ، کارگران ساختمانی ، کشاوزان گوجه کار و ... مخاطبان این آموزه ها بودند . سادگی و کم رویی آنان حامل صداقتی بود که به دور از زرق و برق زندگی شهر نشینی همراه خود آورده بودند . به جرعت می توانم بگویم از میان خرد و کلان آنان حتی یک نفر هم در طول مسیر زندگی خویش تا آن روز برای دیدن فیلمی قدم به سالن سینما نگذاشته بود و حالا باید آنان نقش آفرینان سکانس های درخشانی از بزرگترین و با شکوه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشند ( بت پرستی با شیوه ای بدوی در یک دخمه / خشم اهالی روستا نسبت به عملکرد شبیه پوش پیامبر 12 ساله در خصوص آزادی قربانیان دریا و بروز خشونتشان در زیر امواج خروشان دریا / ترس و فرار اهالی روستا از امواج دریا ، البته با آن حجمی که در فیلم دیده می شود که زمان ف
یادداشت آقای محمد عسگری
@mohammad_asgari_actor
" هدایت هنروران و نقش های فرعی در سینما "
در بسیاری از سکانس های آثار سینمایی ، شاهد این ماجرا هستیم که با توجه به حضور بازیگر یا بازیگران مطرح و توانمد سینمای ایران در دل یک سکانس ، نقش های فرعی و در برخی موارد حتی نقوش عبوری و یا فضا سازان که اصطلاحا از آنان هنرور یاد می شود در مقابل بازیگران اصلی قرار می گیرند و با اجرای ضعیف و کم توان خود باعث از بین رفتن روح و جذابیت سکانس و به تبع آن حتی باعث سترون شدن ماموریت سکانس نیز می شوند .
مجید مجیدی کارگردان هوشمندی ست که در مواجه با آثار تاریخی سینما و تلویزیون به درستی متوجه این نقص شده و بابت مرتفع نمودن این مشکل ، در گروه کارگردانی خویش عده ای را موظف نمود تا جهت جستجو برای یافتن بازیگران نقش های فرعی و همینطور هنروران فیلم سینمایی" محمد رسول الله" به شهرهای مختلف کشور سفر نمایند .
بی شک مخاطبانی که فیلم "محمد رسول الله" را دیده اند شاهد حضور متفاوتی از هنروران و یا نقش های فرعی در این اثر سینمایی می باشند .
یادم می آید در بخش "روستای ساحلی " فیلم یاد شده ، نیاز به تعداد زیادی هنرور زن و مرد و کودک نحیف بود که در فیلم نامه نقش آفرینان اهالی آن روستا بودند . این عزیزان از توابع روستاهای اطراف لوکیشن توسط دو تن از اعضای گروه کارگردانی (بهزاد رفیعی ، وحید کاشی) نفر به نفر انتخاب شدند .
موضوع مطروحه برای آقای مجیدی آنقدر مهم بود که من تصمیم گرفتم در کنار ساحل به مدت سه روز آنان را با آموزش های اولیه ی بازیگری آشنا سازم و جالب اینجا بود که کودکان فقر ، کارگران ساختمانی ، کشاوزان گوجه کار و ... مخاطبان این آموزه ها بودند . سادگی و کم رویی آنان حامل صداقتی بود که به دور از زرق و برق زندگی شهر نشینی همراه خود آورده بودند . به جرعت می توانم بگویم از میان خرد و کلان آنان حتی یک نفر هم در طول مسیر زندگی خویش تا آن روز برای دیدن فیلمی قدم به سالن سینما نگذاشته بود و حالا باید آنان نقش آفرینان سکانس های درخشانی از بزرگترین و با شکوه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشند ( بت پرستی با شیوه ای بدوی در یک دخمه / خشم اهالی روستا نسبت به عملکرد شبیه پوش پیامبر 12 ساله در خصوص آزادی قربانیان دریا و بروز خشونتشان در زیر امواج خروشان دریا / ترس و فرار اهالی روستا از امواج دریا ، البته با آن حجمی که در فیلم دیده می شود که زمان ف
۷.۰k
۲۱ مهر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.