مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ:
مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ:
من عنده علم الکتاب یعنی کسی که تمام علم و دانش قرآن نزد اوست.
«قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً بَینِی وَبَینَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ»
( سوره رعد، آیه ٤۳،)
«بگو: کافی است خداوند و کسی که علم کتاب نزد اوست، میان من و شما گواه باشند».
از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم در مورد این آیه شریفه پرسیدند که مقصود چه کسی است،فرمودند:
«ذاکَ أَخِی عَلِی بْنُ أَبِی طالِبٍ»
( وسائل الشیعه، ج ۲۷، ص ۱۸۸؛ تفسیر الکشف والبیان، ج ۵، ص ۳٠۳؛)
«مراد از آن، برادرم علی بن ابیطالب است».
امام صادقعلیه السلام نیز فرمودند:
«اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ»
( بحارالانوار، ج ۹۷،ص ۳۷۳؛ مفاتیح الجنان، زیارت امیرالمؤمنین در روز میلاد پیامبر.)
«سلام بر تو ای آنکه دانش تمام کتاب آسمانی و علوم الهی نزد اوست».
#شیعه
#غدیر
#حدیث_غدیر
#تا_غدیر
#یا_علی
#امام_علی
#امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
94/7/7
من عنده علم الکتاب یعنی کسی که تمام علم و دانش قرآن نزد اوست.
«قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً بَینِی وَبَینَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ»
( سوره رعد، آیه ٤۳،)
«بگو: کافی است خداوند و کسی که علم کتاب نزد اوست، میان من و شما گواه باشند».
از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم در مورد این آیه شریفه پرسیدند که مقصود چه کسی است،فرمودند:
«ذاکَ أَخِی عَلِی بْنُ أَبِی طالِبٍ»
( وسائل الشیعه، ج ۲۷، ص ۱۸۸؛ تفسیر الکشف والبیان، ج ۵، ص ۳٠۳؛)
«مراد از آن، برادرم علی بن ابیطالب است».
امام صادقعلیه السلام نیز فرمودند:
«اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ»
( بحارالانوار، ج ۹۷،ص ۳۷۳؛ مفاتیح الجنان، زیارت امیرالمؤمنین در روز میلاد پیامبر.)
«سلام بر تو ای آنکه دانش تمام کتاب آسمانی و علوم الهی نزد اوست».
#شیعه
#غدیر
#حدیث_غدیر
#تا_غدیر
#یا_علی
#امام_علی
#امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
94/7/7
۱.۱k
۰۶ مهر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.