⬅ ️⬅ ️ پاسخ به نواصب: روافض میگویند سر امام حسین(ع) بعد ا
⬅ ️⬅ ️ پاسخ به نواصب: روافض میگویند سر امام حسین(ع) بعد از شهادت،قرآن خوانده آیا این غلو نیست? پاسخ👇 👇 👇
خود اهل سنت با سند صحیح نقل کرده اند که ربیع بن حراش،بعد از مرگش،تکلم کرده چطور ربیع بن حراش اگر بعد از مرگش تکلم کند،این غلو نیست اما اگر شیعه بگوید امام حسین علیه السلام،بعد از شهادتشان،تکلم فرموده اند،این می شود غلو؟
بدلیل طولانی بودن فقط ترجمه روایت تکلم ربیع بن حراش بعد از مرگش را تقدیمتان میکنیم
🔴 ربعی بن حراش می گوید که به پیش من آمدند و گفتند که برادرت مرده است و من آمدم و برادرم را در حالی یافتم که روی او پارچه و لباسی کشیده اند و من پیش سرش نشستم و برای او طلب رحمت و آمرزش می کردم👈 هنگامی که لباس از صورتش کنار زده شد،گفت : السلام علیک.گفتم علیک السلام.گفتیم سبحان الله! مرگ از تو دور شد؟ گفت پس از مرگ به نزد خداوند رسیدم و سپس روح و ریحان را دیدم و خدا را در حالی که خشمگین نبود ملاقات کردم و او مرا لباسی از سندس و استبرق ( لباسی ضخیم و سبز رنگ از جامه های بهشتی ) پوشانید و کار را آسان تر از آنچه شما می پندارید یافتم و سپس از خدا اجازه خواستم که به شما خبر دهم و بشارت دهم.پس مرا به سوی رسول خدا (ص) ببرید که او با من عهد کرده است که نرود تا او را ببینم و سپس ربیع بن حراش همانطور که بود خاموش گشت👉
⚫ ️هذا إسناد صحیح لا یشک حدیثی فی صحته
♻ ️سند حدیث صحیح است و هیچ عالم حدیثی در صحتش شک نمی کند. 1
◀ ️◀ ️ اما قرآن خواندن سر مبارک امام حسین علیه السلام به اعتراف اهل سنت👇 👇
🔴 ابن عساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق می نویسد :
نا الأعمش نا سلمة بن کهیل قال 👈 رأیت رأس الحسین بن علی رضی الله عنهما علی القناة وهو یقول فسیکفیکهم الله وهو السمیع العلیم👉 2
⚫ ️ سیوطی از ابن عساکر و او به سندش از اعمش و او از منهال بن عمرو نقل کرده که گفت:
أَنَا وَاللهِ رَأَیْتُ رَأسَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام) حِینَ حُمِلَ وَأَنَا بِدِمَشْقٍ وَبَیْنَ یَدَی الرَّأسِ رَجُلٌ یَقْرَأُ سُورَةَ الْکَهْفِ حَتّی بَلَغَ قَوْلَهُ تَعالی: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً» قالَ: فَأَنْطَقَ اللهُ الرَّأسَ بِلِسانٍ ذَرِبٍ أَیْ فَصِیحٍ فَقالَ: أَعْجَبُ مِنْ اَصْحابِ الْکَهْفِ قَتْلِی وَحَمْلِی
🔵 به خدا سوگند، هنگامی که دمشق بودم سر حسین(علیه السلام) را دیدم در حالی که آن را حمل میکردند، مردی سوره کهف را قرائت میکرد تا به این آیه رسید: «أَمْ حَسِبْتَ...»، خداوند آن سر را به نطق درآورد و با صدای فصیح فرمود: عجیبتر از اصحاب کهف کشتن من و حمل سر من است. 3
.
✅ خب علمای اهل سنت به صحت ابن قضیه اعتراف کردن و درش شکی نیست اما دوباره سوال میکنیم از جماعت ناصبی چطور ربیع بت حراش اگر بعد مرگش تکلم کند غلو نیست اما اگر شیعه بگوید سر امام حسین علیه السلام بعد از شهادتش تکلم فرموده میگویید غلو ؟؟؟
________________________
1.دلائل النبوة للبیهقی،ج6،ص454 ط دار الکتب العلمیة
2.تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 22 - ص 117 - 118 .
3.شرح الصدور، سیوطی، ص 83
معرفی کانال
https://telegram.me/Rah_Birah
خود اهل سنت با سند صحیح نقل کرده اند که ربیع بن حراش،بعد از مرگش،تکلم کرده چطور ربیع بن حراش اگر بعد از مرگش تکلم کند،این غلو نیست اما اگر شیعه بگوید امام حسین علیه السلام،بعد از شهادتشان،تکلم فرموده اند،این می شود غلو؟
بدلیل طولانی بودن فقط ترجمه روایت تکلم ربیع بن حراش بعد از مرگش را تقدیمتان میکنیم
🔴 ربعی بن حراش می گوید که به پیش من آمدند و گفتند که برادرت مرده است و من آمدم و برادرم را در حالی یافتم که روی او پارچه و لباسی کشیده اند و من پیش سرش نشستم و برای او طلب رحمت و آمرزش می کردم👈 هنگامی که لباس از صورتش کنار زده شد،گفت : السلام علیک.گفتم علیک السلام.گفتیم سبحان الله! مرگ از تو دور شد؟ گفت پس از مرگ به نزد خداوند رسیدم و سپس روح و ریحان را دیدم و خدا را در حالی که خشمگین نبود ملاقات کردم و او مرا لباسی از سندس و استبرق ( لباسی ضخیم و سبز رنگ از جامه های بهشتی ) پوشانید و کار را آسان تر از آنچه شما می پندارید یافتم و سپس از خدا اجازه خواستم که به شما خبر دهم و بشارت دهم.پس مرا به سوی رسول خدا (ص) ببرید که او با من عهد کرده است که نرود تا او را ببینم و سپس ربیع بن حراش همانطور که بود خاموش گشت👉
⚫ ️هذا إسناد صحیح لا یشک حدیثی فی صحته
♻ ️سند حدیث صحیح است و هیچ عالم حدیثی در صحتش شک نمی کند. 1
◀ ️◀ ️ اما قرآن خواندن سر مبارک امام حسین علیه السلام به اعتراف اهل سنت👇 👇
🔴 ابن عساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق می نویسد :
نا الأعمش نا سلمة بن کهیل قال 👈 رأیت رأس الحسین بن علی رضی الله عنهما علی القناة وهو یقول فسیکفیکهم الله وهو السمیع العلیم👉 2
⚫ ️ سیوطی از ابن عساکر و او به سندش از اعمش و او از منهال بن عمرو نقل کرده که گفت:
أَنَا وَاللهِ رَأَیْتُ رَأسَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام) حِینَ حُمِلَ وَأَنَا بِدِمَشْقٍ وَبَیْنَ یَدَی الرَّأسِ رَجُلٌ یَقْرَأُ سُورَةَ الْکَهْفِ حَتّی بَلَغَ قَوْلَهُ تَعالی: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً» قالَ: فَأَنْطَقَ اللهُ الرَّأسَ بِلِسانٍ ذَرِبٍ أَیْ فَصِیحٍ فَقالَ: أَعْجَبُ مِنْ اَصْحابِ الْکَهْفِ قَتْلِی وَحَمْلِی
🔵 به خدا سوگند، هنگامی که دمشق بودم سر حسین(علیه السلام) را دیدم در حالی که آن را حمل میکردند، مردی سوره کهف را قرائت میکرد تا به این آیه رسید: «أَمْ حَسِبْتَ...»، خداوند آن سر را به نطق درآورد و با صدای فصیح فرمود: عجیبتر از اصحاب کهف کشتن من و حمل سر من است. 3
.
✅ خب علمای اهل سنت به صحت ابن قضیه اعتراف کردن و درش شکی نیست اما دوباره سوال میکنیم از جماعت ناصبی چطور ربیع بت حراش اگر بعد مرگش تکلم کند غلو نیست اما اگر شیعه بگوید سر امام حسین علیه السلام بعد از شهادتش تکلم فرموده میگویید غلو ؟؟؟
________________________
1.دلائل النبوة للبیهقی،ج6،ص454 ط دار الکتب العلمیة
2.تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 22 - ص 117 - 118 .
3.شرح الصدور، سیوطی، ص 83
معرفی کانال
https://telegram.me/Rah_Birah
۱.۸k
۱۴ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۶)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.