تفسیر نسیم حیات
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
+ «. . . چشیدن با خوردن اصلاً قابل قیاس نیست . . . تحلیل و تعبیری که منکرانِ معاد از مرگ دارند، با تعبیر و تلقی قرآن به کلی فرق میکند؛ ... منکران، مرگ را بلعندهی انسان میدانند ولی قرآن ، انسان را بلعندهی مرگ دانسته است. قرآن میگوید: درست است که اگر مرگ انسان را بخورد و ببلعد ، او را فانی کرده است ولکن این انسان است که مرگ را میبلعد و از میان بر میدارد. در عظمت انسان که به بقای خداوند باقی است کافی است که بگوئیم مرگ را میچشد ، و مرگ در مقابل انسان حقیر است و با یک چشیدن از سر راه انسان برداشته میشود. » ( ص ۲۴۸ و ۲۴۹)
#کتاب_تفسیر_نسیم_حیات
#ابوالفضل_بهرامپور
#جلد_پنجم_تفسیر_نسیم_حیات
http://habibsohrabi.blog.ir/post/205
www.habibsohrabi.blog.ir
#کتابخانه_حبیب_سهرابی
#بیجار_گروس
#کتاب_خوب_را_خوب_بخوانیم
#IRAN
#BIJAR
#Habib_Sohrabi
+ «. . . چشیدن با خوردن اصلاً قابل قیاس نیست . . . تحلیل و تعبیری که منکرانِ معاد از مرگ دارند، با تعبیر و تلقی قرآن به کلی فرق میکند؛ ... منکران، مرگ را بلعندهی انسان میدانند ولی قرآن ، انسان را بلعندهی مرگ دانسته است. قرآن میگوید: درست است که اگر مرگ انسان را بخورد و ببلعد ، او را فانی کرده است ولکن این انسان است که مرگ را میبلعد و از میان بر میدارد. در عظمت انسان که به بقای خداوند باقی است کافی است که بگوئیم مرگ را میچشد ، و مرگ در مقابل انسان حقیر است و با یک چشیدن از سر راه انسان برداشته میشود. » ( ص ۲۴۸ و ۲۴۹)
#کتاب_تفسیر_نسیم_حیات
#ابوالفضل_بهرامپور
#جلد_پنجم_تفسیر_نسیم_حیات
http://habibsohrabi.blog.ir/post/205
www.habibsohrabi.blog.ir
#کتابخانه_حبیب_سهرابی
#بیجار_گروس
#کتاب_خوب_را_خوب_بخوانیم
#IRAN
#BIJAR
#Habib_Sohrabi
۲.۲k
۱۱ آذر ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.