✍ براى فرمان دادن، به طرف خود شخصیت دهید. «لعبادى»
✍ براى فرمان دادن، به طرف خود شخصیت دهید. «لعبادى»
بندگى خدا مدال افتخار مومنان است.
- ایمان قلبى كافى نیست، نماز، انفاق و عمل صالح لازم است. «آمنوا یقیموا الصلوة وینفقوا»
- اسلام دین جامع است. رابطه با خدا و كمك به محرومین، در كنار هم و شرط قبولى یكدیگرند. «یقیمواالصلوة و ینفقوا»
- مورد انفاق، تنها مال نیست، از هر چه داریم باید انفاق كنیم. (چه علم و ثروت، چه آبرو و قدرت) « ممّا رزقناهم»
- انفاق باید از رزق خدا یعنى مال حلال باشد، نه از هر مالى كه داشتیم. فرمود: «رزقناهم » و نفرمود «عندكم»
- انفاق باید گاهى پنهان و گاهى آشكارا باشد. «سرّاً و علانیة»
- از فرصت ها استفاده كنید. «من قبل ان یأتى یوم ...»
- اگر دنبال تجارت هستید در دنیا با خدا معامله كنید، زیرا كه در قیامت هیچ دادوستدى نیست. «یومٌ لا بیعٌ فیه»
- با پول و پارتى نمى توان از عذاب قیامت فرار كرد. «لابیع فیه و لا خلال»
انفاق آشكار، سبب تربیت نسل و تشویق دیگران و رفع تهمت از خود است و انفاق پنهانى عامل رشد و اخلاص است. البته بعضى مفسّران گفته اند: انفاق علنى مربوط به انفاق هاى واجب است، مثل خمس و زكات و انفاق مخفى، مربوط به موارد مستحب است، مثل صدقه.
با این كه هر یك از انفاق آشكار و پنهان آثارى دارند، ولى شاید بتوان گفت، انفاق پنهان بهتر است، چون در این آیه كلمه ى «سرّاً» بر «علانیةً» مقدّم شده است.
بندگى خدا مدال افتخار مومنان است.
- ایمان قلبى كافى نیست، نماز، انفاق و عمل صالح لازم است. «آمنوا یقیموا الصلوة وینفقوا»
- اسلام دین جامع است. رابطه با خدا و كمك به محرومین، در كنار هم و شرط قبولى یكدیگرند. «یقیمواالصلوة و ینفقوا»
- مورد انفاق، تنها مال نیست، از هر چه داریم باید انفاق كنیم. (چه علم و ثروت، چه آبرو و قدرت) « ممّا رزقناهم»
- انفاق باید از رزق خدا یعنى مال حلال باشد، نه از هر مالى كه داشتیم. فرمود: «رزقناهم » و نفرمود «عندكم»
- انفاق باید گاهى پنهان و گاهى آشكارا باشد. «سرّاً و علانیة»
- از فرصت ها استفاده كنید. «من قبل ان یأتى یوم ...»
- اگر دنبال تجارت هستید در دنیا با خدا معامله كنید، زیرا كه در قیامت هیچ دادوستدى نیست. «یومٌ لا بیعٌ فیه»
- با پول و پارتى نمى توان از عذاب قیامت فرار كرد. «لابیع فیه و لا خلال»
انفاق آشكار، سبب تربیت نسل و تشویق دیگران و رفع تهمت از خود است و انفاق پنهانى عامل رشد و اخلاص است. البته بعضى مفسّران گفته اند: انفاق علنى مربوط به انفاق هاى واجب است، مثل خمس و زكات و انفاق مخفى، مربوط به موارد مستحب است، مثل صدقه.
با این كه هر یك از انفاق آشكار و پنهان آثارى دارند، ولى شاید بتوان گفت، انفاق پنهان بهتر است، چون در این آیه كلمه ى «سرّاً» بر «علانیةً» مقدّم شده است.
۱.۶k
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳