مقبره مادر سلیمان
مقبره جعلی کوروش
مقبره جعلی کوروش
هاینریش بروگش باستان شناس آلمانی که در سالهای ۱۸۹۵ تا ۱۸۶۱ م. (۱۲۷۶ تا ۱۲۷۸ هجری قمری) در ایران بوده مینویسد:«در درون مقبره، چند ورق از یک قرآن قدیمی مانده است که محافظ مقبره با احترام تمام میبوسد»
آرمینوس وامبری که در سال ۱۸۶۲ م. (۱۲۷۹ هـ. ق) از آرامگاه دیدن کرده، مینویسد:مسلمانان از داخل آن برای عبادت استفاده میکنند و برای این منظور همیشه چند قرآن در آن جا میگذارند.
ژان تونو (J. Thevenat) در سال ۱۶۶۷ (۱۰۷۸ هـ. ق) از این آرامگاه بازدید کرده و مینویسد: «مسلمانان شیراز و پیرامون، روز عید قربان، در این عبادتگاه (مقبره مادر سلیمان) نماز میگزارند»
آندره دلیردلند (Andre Daulier Deslands) که همزمان با تونو در ایران بوده نیز به این موضوع اشاره کرده است.
#کوروش #مادرسلیمان #مقبره_مادر_سلیمان #مقبره_کوروش #مقبره_جعلی_کوروش #این_مکان_مقبره_کوروش_نیست #پاسارگادجعلی #تاریخ #تاریخ_ایران #تاریخ_جعلی_ایران #جعلیات_تاریخی #پاسارگاد #تاریخ_جعلی_پهلوی
مقبره جعلی کوروش
هاینریش بروگش باستان شناس آلمانی که در سالهای ۱۸۹۵ تا ۱۸۶۱ م. (۱۲۷۶ تا ۱۲۷۸ هجری قمری) در ایران بوده مینویسد:«در درون مقبره، چند ورق از یک قرآن قدیمی مانده است که محافظ مقبره با احترام تمام میبوسد»
آرمینوس وامبری که در سال ۱۸۶۲ م. (۱۲۷۹ هـ. ق) از آرامگاه دیدن کرده، مینویسد:مسلمانان از داخل آن برای عبادت استفاده میکنند و برای این منظور همیشه چند قرآن در آن جا میگذارند.
ژان تونو (J. Thevenat) در سال ۱۶۶۷ (۱۰۷۸ هـ. ق) از این آرامگاه بازدید کرده و مینویسد: «مسلمانان شیراز و پیرامون، روز عید قربان، در این عبادتگاه (مقبره مادر سلیمان) نماز میگزارند»
آندره دلیردلند (Andre Daulier Deslands) که همزمان با تونو در ایران بوده نیز به این موضوع اشاره کرده است.
#کوروش #مادرسلیمان #مقبره_مادر_سلیمان #مقبره_کوروش #مقبره_جعلی_کوروش #این_مکان_مقبره_کوروش_نیست #پاسارگادجعلی #تاریخ #تاریخ_ایران #تاریخ_جعلی_ایران #جعلیات_تاریخی #پاسارگاد #تاریخ_جعلی_پهلوی
۱.۴k
۰۳ مرداد ۱۴۰۲