گوشه ای از انحرافات شریعتی به مناسبت سالروز مرگش:
گوشه ای از انحرافات شریعتی به مناسبت سالروز مرگش:
علی شریعتی در کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی می نویسد :
شیعه صفوی خاک کربلا را به صورت یک ماده خاصی می داند ، که با خاک های دیگر زمین و آسمان فرق دارد یک خاصیت مجز آسای ماورا طبیعی ویک سحر است ذاتی جوهری و فضیلت مرموز و نقهمیدنی پنهان است که آن را ارزش و تقدیس دینی داده است اما یک شیعه علوی می داند که خاک حسین با خاک های دیگر فرقی ندارد نیروئی ، مانائی ، روحی ، خاصیت مرموز غیبی و اثر شیمیایی اسرار آمیز و خصوصیت ذاتی جنسی غیر طبیعی در ان نیست . خاک است ! (تشیع علوی و تشیع صفوی ص 102 )
.............................................................................
سخن ایشان حاکی از عدم مطالعه و دوری ایشان از مکتب اهل البیت علیهم السلام است زیرا به تواتر در احادیث اشاره شده است که تربت سید الشهدا خاک معمولی نیست :
امام صادق علیه السلام :
فی طین قبر الحسین الشفاء من کل داء و هو الدوا الاکبر
در خاک قبر امام حسین علیه السلام شفا همه دردها قرار دارد و آن بزرگترین دواء می باشد ،(بحارالانوار ، ج 98 ، 123 - کامل الزیارات ، ص 289 )
آن قدر احادیث در این مورد زیاد است که ما فقط به منابع آن اشاره می کنیم :
بحار الانوار ج 98 ، 119
بحارالانوار ج98 ، 124
بحارالانوار ج 2 ، 103
بحارالانوار ج 98 ، 118
کاملا الزیارت ، ص 293
کامل الزیارت ، ص 811
کامل الزیارت ، 817
4.به طوری که یکی از بزرگترین علمای درجه یک شیعه - شهید اول - که اکثریت فقهای شیعه مدیون وی می باشند نوشته است :
أجمع الأصحاب علی الاستشفاء بالتربة الحسینیة صلوات الله علی مشرفها، وعلی أفضلیة التسبیح بها وبذلک أخبار متواترة.
تمام علما اجماع کردهاند، بر جواز خوردن تربت امام حسین علیه السلام به منظور شفا گرفتن، و همچنین بر استحباب درست کردن تسبیح از آن، و روایاتی که این مطلب را ثابت میکند نیز متواتر است.( الدورس ج 2 ص 25 )
علی شریعتی در کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی می نویسد :
شیعه صفوی خاک کربلا را به صورت یک ماده خاصی می داند ، که با خاک های دیگر زمین و آسمان فرق دارد یک خاصیت مجز آسای ماورا طبیعی ویک سحر است ذاتی جوهری و فضیلت مرموز و نقهمیدنی پنهان است که آن را ارزش و تقدیس دینی داده است اما یک شیعه علوی می داند که خاک حسین با خاک های دیگر فرقی ندارد نیروئی ، مانائی ، روحی ، خاصیت مرموز غیبی و اثر شیمیایی اسرار آمیز و خصوصیت ذاتی جنسی غیر طبیعی در ان نیست . خاک است ! (تشیع علوی و تشیع صفوی ص 102 )
.............................................................................
سخن ایشان حاکی از عدم مطالعه و دوری ایشان از مکتب اهل البیت علیهم السلام است زیرا به تواتر در احادیث اشاره شده است که تربت سید الشهدا خاک معمولی نیست :
امام صادق علیه السلام :
فی طین قبر الحسین الشفاء من کل داء و هو الدوا الاکبر
در خاک قبر امام حسین علیه السلام شفا همه دردها قرار دارد و آن بزرگترین دواء می باشد ،(بحارالانوار ، ج 98 ، 123 - کامل الزیارات ، ص 289 )
آن قدر احادیث در این مورد زیاد است که ما فقط به منابع آن اشاره می کنیم :
بحار الانوار ج 98 ، 119
بحارالانوار ج98 ، 124
بحارالانوار ج 2 ، 103
بحارالانوار ج 98 ، 118
کاملا الزیارت ، ص 293
کامل الزیارت ، ص 811
کامل الزیارت ، 817
4.به طوری که یکی از بزرگترین علمای درجه یک شیعه - شهید اول - که اکثریت فقهای شیعه مدیون وی می باشند نوشته است :
أجمع الأصحاب علی الاستشفاء بالتربة الحسینیة صلوات الله علی مشرفها، وعلی أفضلیة التسبیح بها وبذلک أخبار متواترة.
تمام علما اجماع کردهاند، بر جواز خوردن تربت امام حسین علیه السلام به منظور شفا گرفتن، و همچنین بر استحباب درست کردن تسبیح از آن، و روایاتی که این مطلب را ثابت میکند نیز متواتر است.( الدورس ج 2 ص 25 )
۹۹۸
۲۹ خرداد ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۵)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.