کلام کتاب خدا............با چه اعمالی خدا را دیدار میکنیم...
✍«میزان»، وسیله ى سنجش است و هر چیزى وسیله ى سنجش خاصّى دارد، مثلاً دیوار را با شاقول، گرمى و سردى هوا را با دماسنج، میوه را با كیلو و پارچه را با متر مى سنجند، همان گونه كه وسیله ى سنجش انسان هاى عادّى، انسان هاى كامل مى باشند.
میزانِ روز قیامت حقّ و حقیقت است. در آن روز هم حاكمیّت با حقّ است، «هنالك الولایة للّه الحقّ» (15) هم روز حقّ است، «ذلك الیوم الحقّ» (16) و هم میزانِ سنجش، حقّ است. «و الوزن یومئذ الحقّ»
امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه ى «ونضع الموازین القسط» (17) فرمود: میزان، انبیا و اوصیا مى باشند. (18) چنانكه در زیارت مطلقه ى حضرت امیر علیه السلام مى خوانیم: «السّلام على میزان الاعمال» یعنى اینان، معیار و میزان سنجش اعمال دیگرانند.
حضرت على علیه السلام فرمودند: حسنات، موجب سنگینى میزان و سیّئات و گناهان، موجب سبكى آن است. (19)
بالاترین دین انسانیت است ....بله
میدانید انسان کامل کیست ؟ امام علی ع
اشرف مخلوقات و خلیفه الله مثل علی ع
- تشكیلات قیامت، حساب شده و قانونمند است و حسابرسى، قضاوت، صدور حكم و پاداش و كیفر، همه بر اساس حقّ است. «والوزن یومئذ الحقّ»
- خداوند، خواهان رسیدن انسان به حقّ و دستیابى به عقاید و كردارهاى شایسته و صحیح است. «والوزن یومئذ الحقّ»
- براى هر كس، چندین وسیله و معیار سنجش و محاسبه در كار است. «موازینه»
- توقّع سعادت و پاداش بدون عمل، بیهوده است. «فمَن ثَقُلت ... المفلحون»
میزانِ روز قیامت حقّ و حقیقت است. در آن روز هم حاكمیّت با حقّ است، «هنالك الولایة للّه الحقّ» (15) هم روز حقّ است، «ذلك الیوم الحقّ» (16) و هم میزانِ سنجش، حقّ است. «و الوزن یومئذ الحقّ»
امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه ى «ونضع الموازین القسط» (17) فرمود: میزان، انبیا و اوصیا مى باشند. (18) چنانكه در زیارت مطلقه ى حضرت امیر علیه السلام مى خوانیم: «السّلام على میزان الاعمال» یعنى اینان، معیار و میزان سنجش اعمال دیگرانند.
حضرت على علیه السلام فرمودند: حسنات، موجب سنگینى میزان و سیّئات و گناهان، موجب سبكى آن است. (19)
بالاترین دین انسانیت است ....بله
میدانید انسان کامل کیست ؟ امام علی ع
اشرف مخلوقات و خلیفه الله مثل علی ع
- تشكیلات قیامت، حساب شده و قانونمند است و حسابرسى، قضاوت، صدور حكم و پاداش و كیفر، همه بر اساس حقّ است. «والوزن یومئذ الحقّ»
- خداوند، خواهان رسیدن انسان به حقّ و دستیابى به عقاید و كردارهاى شایسته و صحیح است. «والوزن یومئذ الحقّ»
- براى هر كس، چندین وسیله و معیار سنجش و محاسبه در كار است. «موازینه»
- توقّع سعادت و پاداش بدون عمل، بیهوده است. «فمَن ثَقُلت ... المفلحون»
۱.۴k
۲۷ تیر ۱۴۰۳