رحلت یا شهادت
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_واله_وسلم_وفات_یافت_رحلت_نمودند_یا_اینکه_شهید_شدند ؟!!
قسمت۷
چرا که آنان میگویند: پیامبر بعد از این که لقمهای در دهان گذاشت، احساس کرد این غذا مسموم است و برای همین از غذا دست کشید، پس این کار معجزه و دلیلی بر ثبوت قطعی نبوت پیامبر اکرم(ص) نبوده است.
و هم اکنون نیز یهودیان و مسیحیان در شبکههای ماهوارهای و سایتهای اینترنتی با استدلال به بعضی روایات جعلی در #صحیح_بخاری و #صحیح_مسلم که از امثال #عایشه و #ابو_هریره نقل شده است که پیامبر وقتی لقمهای در دهان گذاشتند، غذا به سخن در آمد و گفت: «من مسموم هستم». نبوت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را زیر سوال برده و میگویند: اگر ایشان پیامبر بود، باید خداوند او را از این مطلب آگاه مینمود.
دلیل ششم: تنها کسی که روایت کرده #شهادت_پیامبر به واسطه غذای مسموم در خیبر بوده، عایشه است. و روایت او قابل قبول نیست چون:
اولاً: او یکی از #جاعلین_روایت است که روایت زیادی را از زبان #رسول_خدا_صلی_الله_علیه_و_آله جعل و به آن حضرت نسبت داده است.
ثانیاً: او در جریان #شهادت_پیامبر_صلی_الله_علیه_و_آله یکی از متهمان است، پس نقل او برای رفع تهمت از خودش بوده و قابل پذیرش نیست.
ثالثاً: #آیات و #روایاتی که در مذمت او وارد شده است او را از وثاقت و عدالت ساقط مینماید و در هر آن چه او نقل کرده، متهم به کذب است مادامی که خلاف آن ثابت شود.
رابعاً: روایاتی که عایشه در مورد وفات پیامبر اکرم(ص) نقل کرده تناقضات فراوانی دارند، مثلاً:
عایشه در روایتی میگوید: «سبب شهادت پیامبر(ص) سمی بوده که در خیبر خورده است»، ولی خود او در روایت دیگری میگوید: «مات رسول الله(ص) من ذات الجنب»(20)، «پیامبر (ص) از بیماری ذات الجنب فوت کرد».(21) در حالی که خود عایشه روایتی را از رسول خدا(ص) نقل کرده که این بیماری از شیطان است:
فقد روی الحاکم عن عروة عن عایشه انّها حدّثته «إنّ رسول الله(ص) قال حین قالوا: خشینا برسول الله ذات الجنب؛ قال إنّها من الشیطان وما کان الله لیسلطه عليَّ».(22) «وقتی گفتند: ترسیدیم رسول خدا(ص) #بیماری_ذات_الجنب داشته باشند. رسول خدا فرمود: این بیماری از شیطان است و خدا شیطان را بر من مسلط نمیکند.»
پس آن چه عایشه در مورد مسموم شدن پیامبر در خیبر نقل کرده است قابل پذیرش نیست.
نتیجه
روایاتی که از عامه در مورد #مسموم_شدن_پیامبر_صلی_الله_علیه_و_آله در خیبر و شهادت ایشان به سبب همین سم رسیده است تناقضات فراوانی با یکدیگر دارند:
1، بعضی روایات میگویند: پیامبر(ص) فرمود:
(ادامه مطلب در پست بعدی...)
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/CxNOx3RMi5s/?igshid=M2MyMzgzODVlNw==
قسمت۷
چرا که آنان میگویند: پیامبر بعد از این که لقمهای در دهان گذاشت، احساس کرد این غذا مسموم است و برای همین از غذا دست کشید، پس این کار معجزه و دلیلی بر ثبوت قطعی نبوت پیامبر اکرم(ص) نبوده است.
و هم اکنون نیز یهودیان و مسیحیان در شبکههای ماهوارهای و سایتهای اینترنتی با استدلال به بعضی روایات جعلی در #صحیح_بخاری و #صحیح_مسلم که از امثال #عایشه و #ابو_هریره نقل شده است که پیامبر وقتی لقمهای در دهان گذاشتند، غذا به سخن در آمد و گفت: «من مسموم هستم». نبوت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را زیر سوال برده و میگویند: اگر ایشان پیامبر بود، باید خداوند او را از این مطلب آگاه مینمود.
دلیل ششم: تنها کسی که روایت کرده #شهادت_پیامبر به واسطه غذای مسموم در خیبر بوده، عایشه است. و روایت او قابل قبول نیست چون:
اولاً: او یکی از #جاعلین_روایت است که روایت زیادی را از زبان #رسول_خدا_صلی_الله_علیه_و_آله جعل و به آن حضرت نسبت داده است.
ثانیاً: او در جریان #شهادت_پیامبر_صلی_الله_علیه_و_آله یکی از متهمان است، پس نقل او برای رفع تهمت از خودش بوده و قابل پذیرش نیست.
ثالثاً: #آیات و #روایاتی که در مذمت او وارد شده است او را از وثاقت و عدالت ساقط مینماید و در هر آن چه او نقل کرده، متهم به کذب است مادامی که خلاف آن ثابت شود.
رابعاً: روایاتی که عایشه در مورد وفات پیامبر اکرم(ص) نقل کرده تناقضات فراوانی دارند، مثلاً:
عایشه در روایتی میگوید: «سبب شهادت پیامبر(ص) سمی بوده که در خیبر خورده است»، ولی خود او در روایت دیگری میگوید: «مات رسول الله(ص) من ذات الجنب»(20)، «پیامبر (ص) از بیماری ذات الجنب فوت کرد».(21) در حالی که خود عایشه روایتی را از رسول خدا(ص) نقل کرده که این بیماری از شیطان است:
فقد روی الحاکم عن عروة عن عایشه انّها حدّثته «إنّ رسول الله(ص) قال حین قالوا: خشینا برسول الله ذات الجنب؛ قال إنّها من الشیطان وما کان الله لیسلطه عليَّ».(22) «وقتی گفتند: ترسیدیم رسول خدا(ص) #بیماری_ذات_الجنب داشته باشند. رسول خدا فرمود: این بیماری از شیطان است و خدا شیطان را بر من مسلط نمیکند.»
پس آن چه عایشه در مورد مسموم شدن پیامبر در خیبر نقل کرده است قابل پذیرش نیست.
نتیجه
روایاتی که از عامه در مورد #مسموم_شدن_پیامبر_صلی_الله_علیه_و_آله در خیبر و شهادت ایشان به سبب همین سم رسیده است تناقضات فراوانی با یکدیگر دارند:
1، بعضی روایات میگویند: پیامبر(ص) فرمود:
(ادامه مطلب در پست بعدی...)
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/CxNOx3RMi5s/?igshid=M2MyMzgzODVlNw==
۹۹۰
۲۴ شهریور ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.