پرسش و پاسخ فاطمی
#پرسش_و_پاسخ_فاطمی
بنابراین بر اثر آنچه که تاریخ شهادت میدهد، حضرت زهرا که یک خانهای آنجا درست نکرده بودند برای خودشان، پیامبر خدا وقتی آمدند رفتند خانه ابوایوب انصاری شش ماه در آن خانه بودند تا این حجرات و این مسجد ساخته شد، بعد منتقل شدند.
زفاف حضرت امیر و فاطمه زهرا سال دوم هجرت بوده، یعنی یک سال و نیم بعد از این ساختمانها بوده، پس آن بیت، بیت رسول خدا بوده است. این یک نکته که مقدمه عرض کردم.🌀
ما اگر بخواهیم قضاوت و داوری کنیم و بگوئیم آری یا نه، نمیتوان روی هوای نفس داوری کرد ❓ باید به مصادری مراجعه کرد که اگر ما ارائه کنیم ممکن است قبول نداشته باشند، میگویند این مصادر را ما قبول نداریم، ما به این مصادر استناد نمیکنیم، بلکه به مصادری استناد میکنیم که مال آنهاست و أصلاً از کتب شیعه هیچ بیانی را راجع به اینکه 👈 هجمه به خانهی حضرت زهرا صورت گرفته یا نه ❓مطرح نمیکنیم🌀
یکی از آن اسناد ، کتاب 👈 تاریخ الخلفاء است که مشهور به «الأمامة و السیاسة» مال ابن قطیبهی دِینِوَری اس او از بزرگان عامه است 🌀
او در جلد اول تاریخش به صراحت عنوان می کند که 👈 ابوبکر «تفقّد اقواماً تخلّفوا عن بیعته»؛ دید یک عدهای با او بیعت نکردند، اینها را نیافت. عمر را خواست و گفت اینها چه کسانی هستند ❓ به او گفته شد جماعتی در خانهی امیرالمؤمنین اجتماع کردهاند. عمر و یک عدهای حرکت کردند آمد درب خانهی حضرت امیر ندا کرد گفت «أخرجوا»، بیرون بیائید «و إلا لنحرقن البیت علیکم»، گفت من خانه را بر شما میسوزانم. 🌀
زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیرش به دستش بود، پایش لغزید و زمین خورد، چون زبیر آدم شجاعی بود، پریدند شمشیرش را گرفتند و به سنگ زدند. این یک نقل در مورد این جریان، که مفصل است.❗️❗️❗️
ادامه پست بعد⏪⏪۶
بنابراین بر اثر آنچه که تاریخ شهادت میدهد، حضرت زهرا که یک خانهای آنجا درست نکرده بودند برای خودشان، پیامبر خدا وقتی آمدند رفتند خانه ابوایوب انصاری شش ماه در آن خانه بودند تا این حجرات و این مسجد ساخته شد، بعد منتقل شدند.
زفاف حضرت امیر و فاطمه زهرا سال دوم هجرت بوده، یعنی یک سال و نیم بعد از این ساختمانها بوده، پس آن بیت، بیت رسول خدا بوده است. این یک نکته که مقدمه عرض کردم.🌀
ما اگر بخواهیم قضاوت و داوری کنیم و بگوئیم آری یا نه، نمیتوان روی هوای نفس داوری کرد ❓ باید به مصادری مراجعه کرد که اگر ما ارائه کنیم ممکن است قبول نداشته باشند، میگویند این مصادر را ما قبول نداریم، ما به این مصادر استناد نمیکنیم، بلکه به مصادری استناد میکنیم که مال آنهاست و أصلاً از کتب شیعه هیچ بیانی را راجع به اینکه 👈 هجمه به خانهی حضرت زهرا صورت گرفته یا نه ❓مطرح نمیکنیم🌀
یکی از آن اسناد ، کتاب 👈 تاریخ الخلفاء است که مشهور به «الأمامة و السیاسة» مال ابن قطیبهی دِینِوَری اس او از بزرگان عامه است 🌀
او در جلد اول تاریخش به صراحت عنوان می کند که 👈 ابوبکر «تفقّد اقواماً تخلّفوا عن بیعته»؛ دید یک عدهای با او بیعت نکردند، اینها را نیافت. عمر را خواست و گفت اینها چه کسانی هستند ❓ به او گفته شد جماعتی در خانهی امیرالمؤمنین اجتماع کردهاند. عمر و یک عدهای حرکت کردند آمد درب خانهی حضرت امیر ندا کرد گفت «أخرجوا»، بیرون بیائید «و إلا لنحرقن البیت علیکم»، گفت من خانه را بر شما میسوزانم. 🌀
زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیرش به دستش بود، پایش لغزید و زمین خورد، چون زبیر آدم شجاعی بود، پریدند شمشیرش را گرفتند و به سنگ زدند. این یک نقل در مورد این جریان، که مفصل است.❗️❗️❗️
ادامه پست بعد⏪⏪۶
۴.۹k
۱۵ دی ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.