نقاشی از الیزا سیسیلیا بوکس
الیزا سیسیلیا بوکس پرترهنگار جامعه آمریکایی بود که بانوی اول ادیت روزولت، دریاسالار سر دیوید بیتی و ژرژ کلمانسو از سوژههایش بودند. او که در فیلادلفیا آموزش دید، به تحصیل در پاریس ادامه داد، به شدت تحت تأثیر دو نقاش کلاسیک تونی روبرت فلوری و ویلیام آدولف بوگرو، که از جنبش های آوانگارد اجتناب می کردند.
این پرتره توسط Cecilia Beaux، دختر عموی هنرمند، سارا آلیبون لیویت را به تصویر می کشد که لباس سفید پوشیده و گربه سیاهش روی شانه اش است. Beaux نه تنها به خاطر تکنیک نقاشی جسورانه اش، بلکه به خاطر توانایی اش در آغشته کردن به سوژه های زنش با شوخ طبعی و هوشمندی شناخته شد، و آنها را چیزی فراتر از اشیاء زیبایی صرف کرد. این هنرمند که در اواخر دهه 1880 در پاریس دانشجو بود، تحت تأثیر قرار گرفتن مستقیم خود با امپرسیونیسم فرانسوی قرار گرفت. پالت پر نور و سبک ژست های او باعث می شود که با بسیاری از معاصرانش از جمله ویلیام مریت چیس، جیمز مک نیل ویستلر، جان سینگر سارجنت و مری کاسات مقایسه شود.
به عنوان مثال، لباس سفید نشسته، نقاشی بدنام ویستلر از جوانا هیفرنان در سال 1862، سمفونی سفیدپوش، شماره 1: دختر سفید (گالری هنر ملی، واشنگتن) را تداعی می کند. ارتباط رسمی بین دو نقاشی نشان دهنده دانش بوکس از نقاشی ویسلر است. علاوه بر این، نگاه مستقیم گربه سیاه روی شانه سارا به نقاشی ادوارد مانه المپیا (1865، موزه اورسی، پاریس) اشاره دارد که در آن گربه سیاهی با ژست مشابه در پای تخت المپیا نشسته است. این پیوندها نشان می دهد که بوکس قصد داشت با این پرتره چیزهای بیشتری از تسلط خود در تکنیک نقاشی نشان دهد. عنوان معمایی نقاشی ممکن است نشان دهنده تأثیر مانه باشد - استفاده بوکس از حروف کوچک اسپانیایی، ساریتا برای سارا و سیتا، به معنی "کوچولو" برای گربه، به محبوبیت نقاشی اسپانیایی در اواخر قرن نوزدهم که توسط مانه حمایت می شد، اذعان می کند. اثر حاضر کپی از نقاشی اصلی است که در سال 1893 نقاشی شده و در نمایشگاه 1895 انجمن هنرمندان آمریکایی در نیویورک به نمایش گذاشته شده است. قبل از اهدای نسخه اصلی به موزه لوکزامبورگ در پاریس (اکنون در مجموعه موزه اورسی، پاریس)، بوکس ثبت کرد که نقاشی دوم را برای "رضایت خودش وقتی که اصل برای همیشه به فرانسه رفت" ساخته است.
.
Eliza Cecilia Beaux
#هنرمندان_خارجی
#نقاشی
#هنر
#هنرگرد
این پرتره توسط Cecilia Beaux، دختر عموی هنرمند، سارا آلیبون لیویت را به تصویر می کشد که لباس سفید پوشیده و گربه سیاهش روی شانه اش است. Beaux نه تنها به خاطر تکنیک نقاشی جسورانه اش، بلکه به خاطر توانایی اش در آغشته کردن به سوژه های زنش با شوخ طبعی و هوشمندی شناخته شد، و آنها را چیزی فراتر از اشیاء زیبایی صرف کرد. این هنرمند که در اواخر دهه 1880 در پاریس دانشجو بود، تحت تأثیر قرار گرفتن مستقیم خود با امپرسیونیسم فرانسوی قرار گرفت. پالت پر نور و سبک ژست های او باعث می شود که با بسیاری از معاصرانش از جمله ویلیام مریت چیس، جیمز مک نیل ویستلر، جان سینگر سارجنت و مری کاسات مقایسه شود.
به عنوان مثال، لباس سفید نشسته، نقاشی بدنام ویستلر از جوانا هیفرنان در سال 1862، سمفونی سفیدپوش، شماره 1: دختر سفید (گالری هنر ملی، واشنگتن) را تداعی می کند. ارتباط رسمی بین دو نقاشی نشان دهنده دانش بوکس از نقاشی ویسلر است. علاوه بر این، نگاه مستقیم گربه سیاه روی شانه سارا به نقاشی ادوارد مانه المپیا (1865، موزه اورسی، پاریس) اشاره دارد که در آن گربه سیاهی با ژست مشابه در پای تخت المپیا نشسته است. این پیوندها نشان می دهد که بوکس قصد داشت با این پرتره چیزهای بیشتری از تسلط خود در تکنیک نقاشی نشان دهد. عنوان معمایی نقاشی ممکن است نشان دهنده تأثیر مانه باشد - استفاده بوکس از حروف کوچک اسپانیایی، ساریتا برای سارا و سیتا، به معنی "کوچولو" برای گربه، به محبوبیت نقاشی اسپانیایی در اواخر قرن نوزدهم که توسط مانه حمایت می شد، اذعان می کند. اثر حاضر کپی از نقاشی اصلی است که در سال 1893 نقاشی شده و در نمایشگاه 1895 انجمن هنرمندان آمریکایی در نیویورک به نمایش گذاشته شده است. قبل از اهدای نسخه اصلی به موزه لوکزامبورگ در پاریس (اکنون در مجموعه موزه اورسی، پاریس)، بوکس ثبت کرد که نقاشی دوم را برای "رضایت خودش وقتی که اصل برای همیشه به فرانسه رفت" ساخته است.
.
Eliza Cecilia Beaux
#هنرمندان_خارجی
#نقاشی
#هنر
#هنرگرد
۲.۹k
۲۴ اسفند ۱۴۰۱
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.