راههای تقویت بازدارندگی در برابر آمریکا
راههای تقویت بازدارندگی در برابر آمریکا
اگرچه جمهوری اسلامی ایران بنابر یک سیاست دقیق و حرفه ای و به دلایل اقتصادی _ سیاسی _ فرهنگی _ نظامی تاکنون تهدیدی را علیه خاک آمریکا مطرح نکرده و از این گزینه صحبتی به میان نیاورده ، اما در صورت گسترش دامنه جنگ ، احتمال عملی شدن این گزینه وجود دارد ، این گزینه میتونه به چندین روش اعمال بشه :
1_ ساخت موشک قاره پیما ( ICBM )
ساخت موشکهای قاره پیما ( دارای برد 6000 تا 18000 کیلومتر ) میتونه اولین و ساده ترین اهرم بازدارندگی در برابر ایالات متحده آمریکا باشه ؛ وقتی خاک اونها در دسترس ما قرار بگیره ، تازه میتونیم بگیم که توازن تهدید برقرار شده ، یعنی اگر اون خاک ما رو تهدید کنه ، ما هم خاکش رو تهدید میکنیم ، اگر اون فرماندهان رو هدف قرار میده ، ما هم قادر به انجام اینکار هستیم و اگر اون تهدید به زدن زیرساخت ما میکنه ، ما هم میتونیم اینکارو کنیم ؛ توجه کنید که زیرساختهایی که ما تهدید کردیم در کشورای منطقه میزنیم زیرساخت اصلی آمریکا نیست بلکه یک سری زیرساخت فرعی هست که اساسا مردم آمریکا هیچ وابستگی برای تامین انرژیشون به اونها نداشته و ندارند .
موشکهای قاره پیما عموما دارای توان حمل مهمات بزرگ هستند ؛ تاکنون کشورهای آمریکا _ روسیه _ چین _ هند _ اسرائیل _ کره شمالی موفق به ساخت این موشکها شدند .
2_ ساخت پایگاه در کشورهای همسایه آمریکا
استراتژی که آمریکا روی ما پیاده کرده ، روی خودشون پیاده بشه !! کشورهایی مثل کوبا که به ایران نزدیک و با آمریکا مخالف هستند ، گزینه خوبی برا این امر هستند تا با ساخت پایگاه نظامی یا کارخانه های ساخت سلاح مشترک ، ایران بتونه از اونجا منافع اصلی و خاک آمریکا رو مورد تهدید قرار بده .
3_ سازماندهی مخالفان و معارضان داخلی دولت آمریکا
گروه هایی که سالها در آمریکا مورد ستم بودند ، مثل اقلیت های دینی و سیاه پوستان ظرفیت خوبی برای این امر مهیا میکنه و ساماندهی و تقویت اونها میتونه یک مشکل جدی و غیرقابل کنترل رو برای دولت آمریکا ایجاد کنه ، بطوری که با فشار داخلی کمتر بتونه برای سایر کشورها از جمله ایران ما ایجاد اخلال کنه .
4_ استقرار ناوگان جنگی ایران در اقیانوس آرام
این گزینه با توجه به آسیبهای جدی وارده به ناوگان دریایی ایران در جنگ اخیر ، تا حد زیادی مطرح و ممکن نیست اما در صورت ترمیم و بازسازی این ناوگان ، میتونه در آینده جزء گزینه های مناسب برای فشار به دشمن آمریکایی باشه .
5_ گسترش نیروهای اطلاعاتی
برای این امر ؛ یگان 840 سپاه قدس ایران و یگان 910 حزب الله لبنان جزء گزینه های مطرح هستند ، این دو یگان در گذشته نیز سابقه درخشانی در عملیات علیه مواضع آمریکایی_اسرائیلی در سراسر جهان دارند ، گرفتن انتقام خاموش میتونه بر عهده این نیروهای دلاور باشه .
در پایان ؛ ممکنه راهکارهایی برای افزایش بازدارندگی و تهدید خاک آمریکا وجود داشته باشه که اساسا به قلم این حقیر و در این نوشته نگنجه اما در جریان باشه ، بهرصورت ایران تاکنون بنابردلایلی که در ابتدا ذکر شد ، راهکار حمله به آمریکا را رسما اعلام نکرده اما موارد ذکرشده ، در دسترس بودن این گزینه و عملی شدنش در صورت ضرورت رو بیان میکنه .
پن : این مذاکرات رو هم جدی نگیرید ، یک مقدار که بازار جهانی نفت آرام بگیره ، جام جهانی فوتبال به پایان برسه ، وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود پیدا کنه و طی مهلت ۶۰ روزه دشمن بتونه بانک اهدافش رو شناسایی و تکمیل کنه ، احتمالا مجددا حمله میکنه ، فکر نمیکنم که این مذاکرات هم عاقبت بهتری از دو دور قبلی داشته باشه .
اگرچه جمهوری اسلامی ایران بنابر یک سیاست دقیق و حرفه ای و به دلایل اقتصادی _ سیاسی _ فرهنگی _ نظامی تاکنون تهدیدی را علیه خاک آمریکا مطرح نکرده و از این گزینه صحبتی به میان نیاورده ، اما در صورت گسترش دامنه جنگ ، احتمال عملی شدن این گزینه وجود دارد ، این گزینه میتونه به چندین روش اعمال بشه :
1_ ساخت موشک قاره پیما ( ICBM )
ساخت موشکهای قاره پیما ( دارای برد 6000 تا 18000 کیلومتر ) میتونه اولین و ساده ترین اهرم بازدارندگی در برابر ایالات متحده آمریکا باشه ؛ وقتی خاک اونها در دسترس ما قرار بگیره ، تازه میتونیم بگیم که توازن تهدید برقرار شده ، یعنی اگر اون خاک ما رو تهدید کنه ، ما هم خاکش رو تهدید میکنیم ، اگر اون فرماندهان رو هدف قرار میده ، ما هم قادر به انجام اینکار هستیم و اگر اون تهدید به زدن زیرساخت ما میکنه ، ما هم میتونیم اینکارو کنیم ؛ توجه کنید که زیرساختهایی که ما تهدید کردیم در کشورای منطقه میزنیم زیرساخت اصلی آمریکا نیست بلکه یک سری زیرساخت فرعی هست که اساسا مردم آمریکا هیچ وابستگی برای تامین انرژیشون به اونها نداشته و ندارند .
موشکهای قاره پیما عموما دارای توان حمل مهمات بزرگ هستند ؛ تاکنون کشورهای آمریکا _ روسیه _ چین _ هند _ اسرائیل _ کره شمالی موفق به ساخت این موشکها شدند .
2_ ساخت پایگاه در کشورهای همسایه آمریکا
استراتژی که آمریکا روی ما پیاده کرده ، روی خودشون پیاده بشه !! کشورهایی مثل کوبا که به ایران نزدیک و با آمریکا مخالف هستند ، گزینه خوبی برا این امر هستند تا با ساخت پایگاه نظامی یا کارخانه های ساخت سلاح مشترک ، ایران بتونه از اونجا منافع اصلی و خاک آمریکا رو مورد تهدید قرار بده .
3_ سازماندهی مخالفان و معارضان داخلی دولت آمریکا
گروه هایی که سالها در آمریکا مورد ستم بودند ، مثل اقلیت های دینی و سیاه پوستان ظرفیت خوبی برای این امر مهیا میکنه و ساماندهی و تقویت اونها میتونه یک مشکل جدی و غیرقابل کنترل رو برای دولت آمریکا ایجاد کنه ، بطوری که با فشار داخلی کمتر بتونه برای سایر کشورها از جمله ایران ما ایجاد اخلال کنه .
4_ استقرار ناوگان جنگی ایران در اقیانوس آرام
این گزینه با توجه به آسیبهای جدی وارده به ناوگان دریایی ایران در جنگ اخیر ، تا حد زیادی مطرح و ممکن نیست اما در صورت ترمیم و بازسازی این ناوگان ، میتونه در آینده جزء گزینه های مناسب برای فشار به دشمن آمریکایی باشه .
5_ گسترش نیروهای اطلاعاتی
برای این امر ؛ یگان 840 سپاه قدس ایران و یگان 910 حزب الله لبنان جزء گزینه های مطرح هستند ، این دو یگان در گذشته نیز سابقه درخشانی در عملیات علیه مواضع آمریکایی_اسرائیلی در سراسر جهان دارند ، گرفتن انتقام خاموش میتونه بر عهده این نیروهای دلاور باشه .
در پایان ؛ ممکنه راهکارهایی برای افزایش بازدارندگی و تهدید خاک آمریکا وجود داشته باشه که اساسا به قلم این حقیر و در این نوشته نگنجه اما در جریان باشه ، بهرصورت ایران تاکنون بنابردلایلی که در ابتدا ذکر شد ، راهکار حمله به آمریکا را رسما اعلام نکرده اما موارد ذکرشده ، در دسترس بودن این گزینه و عملی شدنش در صورت ضرورت رو بیان میکنه .
پن : این مذاکرات رو هم جدی نگیرید ، یک مقدار که بازار جهانی نفت آرام بگیره ، جام جهانی فوتبال به پایان برسه ، وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود پیدا کنه و طی مهلت ۶۰ روزه دشمن بتونه بانک اهدافش رو شناسایی و تکمیل کنه ، احتمالا مجددا حمله میکنه ، فکر نمیکنم که این مذاکرات هم عاقبت بهتری از دو دور قبلی داشته باشه .
- ۷۰۳
- ۰۲ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط