تفسیر قرآن
پیامهای آیه 23 سوره شوری
- بشارت خداوند بس بزرگ و عظيم است. «روضات الجنّات - ما يشاؤون - فضل كبير - ذلك الّذى يبشّر اللّه عباده»
- نشانه بنده خدا ايمان و عمل صالح است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات»
- رمز دريافت آن همه نعمت و بشارت، بندگى خدا و ايمان و نيكوكارى است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا...»
- مودت قربى مصداق روشن ايمان و عمل صالح است. «يبشر اللّه عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات قل لا اسئلكم... الا المودة فى القربى»
- درخواست مزد از زبان خود سنگين است، لذا پيامبر مأمور مى شود از طرف خداوند مزد خود را به مردم اعلام كند. «قل لا اسئلكم...»
- مودّت بدون معرفت امكان ندارد. (پس مزد رسالت قبل از هر چيز شناخت اهل بيت پيامبر است سپس مودّت آنان) «الاّ المودّة فى القربى »
- مودّت بدون اطاعت، ريا و تملّق است. (پس مودّت قربى يعنى اطاعت از آنان) «الاّ المودّة فى القربى »
- قربى معصومند. زيرا مودّت گناهكار نمى تواند مزد رسالت قرار گيرد. «الاّ المودّة فى القربى »
- مودّتى كه قهراً همراه با معرفت و اطاعت است تنها در اهل بيت مستقر است. (كلمه «فى» رمز آن است كه جايگاه مودّت تنها اهل بيت است.) «فى القربى »
- مودّت فى القربى، راهى براى كسب خوبى هاست. «الاّ المودّة فى القربى و مَن يقترف حسنة»
- مودّت اهل بيت عليهم السلام، برجسته ترين حسنه است. «المودّة فى القربى و من يقترف حسنة»
- مودّت قربى حسنه است. «مَن يقترف حسنة»
- مودّت قربى سبب دريافت پاداش بيشتراست. «نزد له فيها حسناً»
- دوستى اهل بيت پيامبر، زمينه ى دريافت مغفرت است. «الاّ المودّة فى القربى... انّ اللّه غفور»
- خداوند قدردان كسانى است كه به وظيفه خود در مودت اهل بيت عمل مى كنند. «انّ اللّه غفور شكور»
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
- بشارت خداوند بس بزرگ و عظيم است. «روضات الجنّات - ما يشاؤون - فضل كبير - ذلك الّذى يبشّر اللّه عباده»
- نشانه بنده خدا ايمان و عمل صالح است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات»
- رمز دريافت آن همه نعمت و بشارت، بندگى خدا و ايمان و نيكوكارى است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا...»
- مودت قربى مصداق روشن ايمان و عمل صالح است. «يبشر اللّه عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات قل لا اسئلكم... الا المودة فى القربى»
- درخواست مزد از زبان خود سنگين است، لذا پيامبر مأمور مى شود از طرف خداوند مزد خود را به مردم اعلام كند. «قل لا اسئلكم...»
- مودّت بدون معرفت امكان ندارد. (پس مزد رسالت قبل از هر چيز شناخت اهل بيت پيامبر است سپس مودّت آنان) «الاّ المودّة فى القربى »
- مودّت بدون اطاعت، ريا و تملّق است. (پس مودّت قربى يعنى اطاعت از آنان) «الاّ المودّة فى القربى »
- قربى معصومند. زيرا مودّت گناهكار نمى تواند مزد رسالت قرار گيرد. «الاّ المودّة فى القربى »
- مودّتى كه قهراً همراه با معرفت و اطاعت است تنها در اهل بيت مستقر است. (كلمه «فى» رمز آن است كه جايگاه مودّت تنها اهل بيت است.) «فى القربى »
- مودّت فى القربى، راهى براى كسب خوبى هاست. «الاّ المودّة فى القربى و مَن يقترف حسنة»
- مودّت اهل بيت عليهم السلام، برجسته ترين حسنه است. «المودّة فى القربى و من يقترف حسنة»
- مودّت قربى حسنه است. «مَن يقترف حسنة»
- مودّت قربى سبب دريافت پاداش بيشتراست. «نزد له فيها حسناً»
- دوستى اهل بيت پيامبر، زمينه ى دريافت مغفرت است. «الاّ المودّة فى القربى... انّ اللّه غفور»
- خداوند قدردان كسانى است كه به وظيفه خود در مودت اهل بيت عمل مى كنند. «انّ اللّه غفور شكور»
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
۱.۵k
۱۲ تیر ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.