{% if state.amp %} {% else %} {% endif %}

❇ *"شـجره نامه ی امامزاده تراکتور علیه السّلام"*

❇ *"شـجره نامه ی امامزاده تراکتور علیه السّلام"* این تراکتور که در نزدیکی روستایی بنامِ
" بردبر " ، از توابعِ شهرستانِ "لـردگان" قرار دارد . از سالِ شصت و دو تا کنون در بینِ اهالی منطقه تـقدّس پیدا کرده و مبدّل به زیارتگاهی شده که به *"امامزاده تراکتور"* معروف است. ماجرای تقـدّس یافتنِ این تراکتور قدیمی از این قرار است که ؛ در سال شصت و دو ، شخصی از اهالی یاسوج سوار بر این تراکتور عازمِ زیارتِ امامزاده ایی بنامِ *"امامزاده غالب"* می شود که گویـا در همان حوالی قرار دارد. تراکتور ، ناگهان در میانه ی راه خاموش می شود و راننده هر چه تلاش می کند ، نمی تواند تراکتور را مجدداً روشن کند. تا اینکه از تراکتور پیاده می شود و شخصی را می بیند که ؛ در بیابان بسوی او می آید. آن شخص به راننده ی تراکتور لبخندی میزند و می گوید: * "برو استارت بزن، روشن میشه ." * راننده بسوی تراکتور برمی گردد و دوباره استارت میزند. تراکتور بلافاصله روشن می شود. از آن روز به بعد ، این تراکتور برای مردمِ منطقه مقدّس می شود! چون گمان می کنند ؛ شخصی که راننده ی تراکتور را به استارت زدن تـشویق کرده همان * "امامزاده غالب"* بوده است . اهالی منطقه بیش از سی و پنج سال است ، که برای گرفتنِ حاجت به این تراکتور قفل و دخیل می بندند!
*(این داستان در وبسایتِ رسمی سازمانِ اوقاف و امورِ خیریه ی استانِ کهکیلویه و بویر احمد، به اشتراک گذاشته شده است . )..!!!😲 😮 😳 *

*🔺 آیـا در تمامِ کره ی زمین ملّتی خـرافه پـرست تر از ایران سراغ دارید ...؟؟!*
👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇
دیدگاه ها (۶)

سلامممممخوب هستین همه؟[ازمایشگاه سرد]♧فصل اول♧پارت نهم:دیدم ...

سلاممم به همگی به این پارت حس خوبی دارم اگه خوندیدن نظرتون ر...

در حال بارگزاری

خطا در دریافت مطلب های مرتبط