شاهکار سلام علیکم اثر این نابغه موسیقی است!
...
پسر بزرگ زنده یاد حسن کسایی با اشاره به حضور پدرش برای نخستین بار در محضر استاد مهدی نوایی تعریف می کرد که:
پدربزرگم در اولین حضور پدرم در محضر استاد نوایی همراه او بوده است، او وقتی همراه با پدرم به منزل استاد (نوایی) می رسند به استاد می گوید که تا چند ساعت دیگر برمی گردد.
... سگ خانه استاد مهدی نوایی، پاچه پدرم را می گیرد و او را زخمی می کند و استاد ناراحت از اینکه باید چه پاسخی را به پدربزرگ بدهد.
اما با تمام این احوال پدرم می گفت: «پس از این اتفاق نه تنها سرخورده نشدم بلکه عزمم برای کار بیشتر شد».
البته بعد از چند جلسه آموزش، استاد نوایی به پدرم...گفت: «هر چه در این 50 سال آموختم تو در 8 جلسه یاد گرفتی و چیزی نیست که به تو یاد دهم».
کسائی در دهه ۱۳۶۰ به کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند سفر و در چند برنامه رادیویی اجرا کرد. در سال ۱۳۶۹ نیز تندیس ایشون در گالری مفاخر هنری جهان در لندن نصب شد.
همچنین به باور کسائی، «تقلید، هرگز کسی را به بلندای هنر نمیرساند. تقلید و تکرار مثل زیراکس است! شما خط میر عماد را که مثلاً پنج میلیون تومان میارزد، اگر زیراکس کنید، سیصد تومان هم ارزش پیدا نمیکند! جوانانی که به فراگیری موسیقی میپردازند نیز نباید بعد از گذراندن دوره آموزشی (باز هم) صددرصد از استاد خود تقلید کنند. بلکه باید بکوشند با نو آوری، شخصیت و ذوق خود را نشان دهند.» به باور او موسیقی پیوندی است میان خلاقیت و تکنیک، ولی تکنیک باید ابزاری باشد در خدمت خلاقیت. «در روزگار ما قضیه بر عکس شدهاست و در نتیجه، جای موسیقی حال را موسیقی قال گرفتهاست.»
🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
#فرزند_ایران #مفاخر
#حسن_کسائی #نوازنده
#موسیقی #هنرمند
پسر بزرگ زنده یاد حسن کسایی با اشاره به حضور پدرش برای نخستین بار در محضر استاد مهدی نوایی تعریف می کرد که:
پدربزرگم در اولین حضور پدرم در محضر استاد نوایی همراه او بوده است، او وقتی همراه با پدرم به منزل استاد (نوایی) می رسند به استاد می گوید که تا چند ساعت دیگر برمی گردد.
... سگ خانه استاد مهدی نوایی، پاچه پدرم را می گیرد و او را زخمی می کند و استاد ناراحت از اینکه باید چه پاسخی را به پدربزرگ بدهد.
اما با تمام این احوال پدرم می گفت: «پس از این اتفاق نه تنها سرخورده نشدم بلکه عزمم برای کار بیشتر شد».
البته بعد از چند جلسه آموزش، استاد نوایی به پدرم...گفت: «هر چه در این 50 سال آموختم تو در 8 جلسه یاد گرفتی و چیزی نیست که به تو یاد دهم».
کسائی در دهه ۱۳۶۰ به کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند سفر و در چند برنامه رادیویی اجرا کرد. در سال ۱۳۶۹ نیز تندیس ایشون در گالری مفاخر هنری جهان در لندن نصب شد.
همچنین به باور کسائی، «تقلید، هرگز کسی را به بلندای هنر نمیرساند. تقلید و تکرار مثل زیراکس است! شما خط میر عماد را که مثلاً پنج میلیون تومان میارزد، اگر زیراکس کنید، سیصد تومان هم ارزش پیدا نمیکند! جوانانی که به فراگیری موسیقی میپردازند نیز نباید بعد از گذراندن دوره آموزشی (باز هم) صددرصد از استاد خود تقلید کنند. بلکه باید بکوشند با نو آوری، شخصیت و ذوق خود را نشان دهند.» به باور او موسیقی پیوندی است میان خلاقیت و تکنیک، ولی تکنیک باید ابزاری باشد در خدمت خلاقیت. «در روزگار ما قضیه بر عکس شدهاست و در نتیجه، جای موسیقی حال را موسیقی قال گرفتهاست.»
🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
#فرزند_ایران #مفاخر
#حسن_کسائی #نوازنده
#موسیقی #هنرمند
۵۴.۸k
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.