چرا طایفه بنی اسد در 13 محرم با حصیر به سمت حرم امام حسین
چرا طایفه بنی اسد در 13 محرم با حصیر به سمت حرم امام حسین علیهالسلام میروند⁉️
▪️ بعد از پایان جنگ در کربلا، بدن امام حسین علیهالسلام و یارانش سه روز در کربلا بدون غسل و کفن روی زمین ماند کسی از ترس لشکریان دشمن حاضر به دفن شهدا نمیشد
▪️سرانجام زنان قبیله بنی اسد، ضمن ملامت کردن مردان ترسوی خود، بدنهای شهدا را دفن کردند.
نکته اینکه آنها برای دفن شهدا اینهمه پارچه برای کفن آنان نداشتند، لذا به جای کفن، بدنهای مطهر را در بوریا و حصیر پیچیده و دفن کردند.
از آن زمان، بوریا نمادی شده به کفن شهدای کربلا.
زنان طایفه بنی اسد هر ساله در محرم با بوریا وارد حرم مطهر شده و عزاداری میکنند.
انسانیت مرد و زن نمیشناسد. بسیاری از زنان غیرت و شجاعشتان با میلیونها مرد برابری میکند.
السلام_علیک_یااباعبدالله
یالثارات_الحسین🌹
▪️ بعد از پایان جنگ در کربلا، بدن امام حسین علیهالسلام و یارانش سه روز در کربلا بدون غسل و کفن روی زمین ماند کسی از ترس لشکریان دشمن حاضر به دفن شهدا نمیشد
▪️سرانجام زنان قبیله بنی اسد، ضمن ملامت کردن مردان ترسوی خود، بدنهای شهدا را دفن کردند.
نکته اینکه آنها برای دفن شهدا اینهمه پارچه برای کفن آنان نداشتند، لذا به جای کفن، بدنهای مطهر را در بوریا و حصیر پیچیده و دفن کردند.
از آن زمان، بوریا نمادی شده به کفن شهدای کربلا.
زنان طایفه بنی اسد هر ساله در محرم با بوریا وارد حرم مطهر شده و عزاداری میکنند.
انسانیت مرد و زن نمیشناسد. بسیاری از زنان غیرت و شجاعشتان با میلیونها مرد برابری میکند.
السلام_علیک_یااباعبدالله
یالثارات_الحسین🌹
- ۹۴۳
- ۰۷ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط