دعوی عشق و عاشقی
دعوی عشق
۲۰۹ - آنکه دعوی عشق می کند به یاری شیطان، غایت و اوج منیت و خودپرستی خود را در معشوق می یابد و خود را در معشوق می پرستد تا معشوق را برده و بنده و پرستنده خود کند و ظرف تحقق منیت خود سازد که همواره به ناکامی و فروپاشی و خیانت و جنایت می رسد.
و آنگاه که این معشوق، یک جامعه باشد شاهد بروز اشد استبداد و ستم و مالیخولیا هستیم که یک مثال تاریخی اش جامعه آلمان هیتلری است که متکی بر ایدئولوژی سوسیالیزم و ناسیونالیزم بود، یعنی فلسفه برابری و نژادپرستی آریائی!
۲۱۰ - به تجربه و مشاهدات اجتماعی آشکارا در می یابیم که خودپرست ترین آدمها دعوی عشق و عاشقی و ایثار دارند و ایثارگران حقیقی بندرت از این الفاظ استفاده می کنند و ادعایش را دارند زیرا می دانند که بسیار برتر و بیشتر از آنچه که از دست نهاده اند به دل آورده اند.
۲۱۱ - دعوى عشق و عاشقی تلبیس ابلیس به خودپرستی و خود- شیفتگی آدمهای مستکبر و سلطه گر است آنگاه که می خواهند دیگران را به پرستش و بندگی خود بکشانند و این آشکارا واژگونسازی واقعیت وجودی نفس مستکبرین است بدست و زبان ابلیس!
کسی که می خواهد دیگری را ببلعد...
استاد علی اکبر خانجانی
قیامت نامه ص ۲۶
۲۰۹ - آنکه دعوی عشق می کند به یاری شیطان، غایت و اوج منیت و خودپرستی خود را در معشوق می یابد و خود را در معشوق می پرستد تا معشوق را برده و بنده و پرستنده خود کند و ظرف تحقق منیت خود سازد که همواره به ناکامی و فروپاشی و خیانت و جنایت می رسد.
و آنگاه که این معشوق، یک جامعه باشد شاهد بروز اشد استبداد و ستم و مالیخولیا هستیم که یک مثال تاریخی اش جامعه آلمان هیتلری است که متکی بر ایدئولوژی سوسیالیزم و ناسیونالیزم بود، یعنی فلسفه برابری و نژادپرستی آریائی!
۲۱۰ - به تجربه و مشاهدات اجتماعی آشکارا در می یابیم که خودپرست ترین آدمها دعوی عشق و عاشقی و ایثار دارند و ایثارگران حقیقی بندرت از این الفاظ استفاده می کنند و ادعایش را دارند زیرا می دانند که بسیار برتر و بیشتر از آنچه که از دست نهاده اند به دل آورده اند.
۲۱۱ - دعوى عشق و عاشقی تلبیس ابلیس به خودپرستی و خود- شیفتگی آدمهای مستکبر و سلطه گر است آنگاه که می خواهند دیگران را به پرستش و بندگی خود بکشانند و این آشکارا واژگونسازی واقعیت وجودی نفس مستکبرین است بدست و زبان ابلیس!
کسی که می خواهد دیگری را ببلعد...
استاد علی اکبر خانجانی
قیامت نامه ص ۲۶
۵۰۶
۲۶ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.