او شاعری متدین بود برخلاف آنچه می گفتند!
.
اسمش با شعر نو گره خورده. نیما یوشیج بر خلاف جریان شعر سنتی، شعری گفت که اسمش رو «شعر نو» گذاشت و با این کار، باعث اعتراض برخی از شعرای سنتی شد.
نیما علاوه بر زیر پا گذاشتن بعضی از قواعد، در زبان قالب های شعری تأثیر زیادی داشت. مثلا ایشون در قالب غزل به عنوان یکی از قالب های سنتی، اثر گذار بود.
بهطوری که عده ای معتقدند غزل بعد از نیما شکل دیگه ای گرفت و بهگونه ای کامل تر مسیرش رو ادامه داد.
یکی از اشعار مشهور نیما رو بخونیم تا مدل شعر نو بیشتر دستمون بیاد.
تو را من چشم در راهم
شباهنگام
که می گیرند در شاخ «تَلاجَن» سایه ها رنگ سیاهی
وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم
تو را من چشم در راهم
شباهنگام
در آن دم که بر جا دره ها چون مرده مارانْ خفتگانند
در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام
گرم یاد آوری یا نه
من از یادت نمی کاهم
تو را من چشم در راهم
🇮🇷 @farzandeiran_ir
#فرزند_ایران #مفاخر
#فرزندایران #نیما_یوشیج #شعر
#شعر_نو #شاعر #ایرانی #ایرانیان
اسمش با شعر نو گره خورده. نیما یوشیج بر خلاف جریان شعر سنتی، شعری گفت که اسمش رو «شعر نو» گذاشت و با این کار، باعث اعتراض برخی از شعرای سنتی شد.
نیما علاوه بر زیر پا گذاشتن بعضی از قواعد، در زبان قالب های شعری تأثیر زیادی داشت. مثلا ایشون در قالب غزل به عنوان یکی از قالب های سنتی، اثر گذار بود.
بهطوری که عده ای معتقدند غزل بعد از نیما شکل دیگه ای گرفت و بهگونه ای کامل تر مسیرش رو ادامه داد.
یکی از اشعار مشهور نیما رو بخونیم تا مدل شعر نو بیشتر دستمون بیاد.
تو را من چشم در راهم
شباهنگام
که می گیرند در شاخ «تَلاجَن» سایه ها رنگ سیاهی
وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم
تو را من چشم در راهم
شباهنگام
در آن دم که بر جا دره ها چون مرده مارانْ خفتگانند
در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام
گرم یاد آوری یا نه
من از یادت نمی کاهم
تو را من چشم در راهم
🇮🇷 @farzandeiran_ir
#فرزند_ایران #مفاخر
#فرزندایران #نیما_یوشیج #شعر
#شعر_نو #شاعر #ایرانی #ایرانیان
۵.۴k
۱۳ دی ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.