نقاشی از جورج استابز
Whistlejacket یک نقاشی رنگ روغن روی بوم از حدود سال 1762 توسط هنرمند بریتانیایی جورج استابز است که اسب مسابقه راکینگهام را تقریباً در اندازه واقعی نشان می دهدو در پس زمینه ای ساده رشد می کند. بوم بزرگ است، فاقد هرگونه محتوای دیگری به جز برخی سایه های محتاطانه است و استابز به جزئیات ظاهر اسب توجه دقیقی داشته است. این در ایندیپندنت به عنوان "پارادایمی از زیبایی بی عیب و نقص یک نژاد اصیل عربی"توصیف شده است خانواده فیتزویلیام ، وارثان راکینگهام بدون فرزند، این نقاشی را تا سال 1997 حفظ کردند تا زمانی که بودجه صندوق قرعه کشی هریتیج به این نقاشی اجازه داد.گالری ملی لندن آن را به قیمت 11 میلیون پوند خریداری می کند.
استابز یک هنرمند متخصص اسب بود که در سال 1762 توسط راکینگهام دعوت شد تا "چند ماه" را در Wentworth Woodhouse در یورکشایر ، خانه روستایی اصلی خود بگذراند. استابز پرترههای اسب زیادی را با و بدون پیکرههای انسانی کشیده بود، اما مقیاس قهرمانانه و فقدان پسزمینهی سوت در آثار او و پرترههای اسب بهطور کلی «بیسابقه» است و «معاصران آنقدر شگفتزده بودند که یک اسب باید بر بوم نقاشی بزرگ فرمان دهد. که افسانه ها به سرعت توسعه یافتند" توضیح می دهد که چرا نقاشی ناتمام بود، که هیچ یک از آنها برای مورخان هنر مدرن قابل قبول یا پشتیبانی از شواهد به نظر نمی رسد. در واقع اولین بومهای استابز در بازدیدش در سال 1762 شامل یک جفت نقاشی بسیار کوچکتر از گروههای اسب ایستاده، یکی از جمله ژاکت سوت، در قالبی افقی «مانند فریز کلاسیک» با پسزمینه بژ عسلی مشابهی بود که تنها با سایههای کوچک شکسته میشد . پا. [4] به نظر میرسد که رها کردن پرترهها بدون پسزمینه منظره معمول، ایده راکینگهام بوده است.
استابس ژاکت را به تصویر می کشد که به سمت یک لود بالا می رود ، اما سرش به سمت بیننده چرخیده است، در حالتی قابل مقایسه با تعدادی از پرتره های اسب سواری تاریخی قبلی ، از جمله نمونه هایی از روبنس و ولاسکز ، اما در این موارد تاکید بر سوارکار است. در اینجا اسب تنها و در حالت طبیعی است و "مطالعه عاشقانه در تنهایی و آزادی" را ایجاد می کند. مانند بسیاری از نقاشیهای استابس از اسبها و دیگر حیوانات در طبیعت، از جمله چندین نسخه از اسبی که توسط شیری که بر پشتش نشسته است، مورد حمله قرار میگیرد، این نقاشی تلقین اولیه رمانتیسیسم و همچنین چالشی برای افراد پست است . محل نقاشی حیواناتدر سلسله مراتب ژانرها اشغال شده است .
استابز تا حدی بیشتر از هر نقاش قبلی، پرترههای منحصربهفردی از اسبهای خاص تولید کرد و به جزئیات شکل آنها توجه دقیق داشت. لکههای کوچک، رگها و ماهیچههایی که درست زیر سطح پوست خم میشوند، همگی با دقت و واقع بینانه قابل مشاهده و تکثیر هستند. Whistlejacket پیش از این پس از یک حرفه مسابقهای نسبتاً موفق بازنشسته شده بود، اما به این شکل غیرعادی نقاشی شد تا «نمونه فوقالعاده زیبای اسب اصیل عرب را در بهترین حالت خود نشان دهد».
#هنر
#نقاشی
#اسب
#هنرمندان_خارجی
استابز یک هنرمند متخصص اسب بود که در سال 1762 توسط راکینگهام دعوت شد تا "چند ماه" را در Wentworth Woodhouse در یورکشایر ، خانه روستایی اصلی خود بگذراند. استابز پرترههای اسب زیادی را با و بدون پیکرههای انسانی کشیده بود، اما مقیاس قهرمانانه و فقدان پسزمینهی سوت در آثار او و پرترههای اسب بهطور کلی «بیسابقه» است و «معاصران آنقدر شگفتزده بودند که یک اسب باید بر بوم نقاشی بزرگ فرمان دهد. که افسانه ها به سرعت توسعه یافتند" توضیح می دهد که چرا نقاشی ناتمام بود، که هیچ یک از آنها برای مورخان هنر مدرن قابل قبول یا پشتیبانی از شواهد به نظر نمی رسد. در واقع اولین بومهای استابز در بازدیدش در سال 1762 شامل یک جفت نقاشی بسیار کوچکتر از گروههای اسب ایستاده، یکی از جمله ژاکت سوت، در قالبی افقی «مانند فریز کلاسیک» با پسزمینه بژ عسلی مشابهی بود که تنها با سایههای کوچک شکسته میشد . پا. [4] به نظر میرسد که رها کردن پرترهها بدون پسزمینه منظره معمول، ایده راکینگهام بوده است.
استابس ژاکت را به تصویر می کشد که به سمت یک لود بالا می رود ، اما سرش به سمت بیننده چرخیده است، در حالتی قابل مقایسه با تعدادی از پرتره های اسب سواری تاریخی قبلی ، از جمله نمونه هایی از روبنس و ولاسکز ، اما در این موارد تاکید بر سوارکار است. در اینجا اسب تنها و در حالت طبیعی است و "مطالعه عاشقانه در تنهایی و آزادی" را ایجاد می کند. مانند بسیاری از نقاشیهای استابس از اسبها و دیگر حیوانات در طبیعت، از جمله چندین نسخه از اسبی که توسط شیری که بر پشتش نشسته است، مورد حمله قرار میگیرد، این نقاشی تلقین اولیه رمانتیسیسم و همچنین چالشی برای افراد پست است . محل نقاشی حیواناتدر سلسله مراتب ژانرها اشغال شده است .
استابز تا حدی بیشتر از هر نقاش قبلی، پرترههای منحصربهفردی از اسبهای خاص تولید کرد و به جزئیات شکل آنها توجه دقیق داشت. لکههای کوچک، رگها و ماهیچههایی که درست زیر سطح پوست خم میشوند، همگی با دقت و واقع بینانه قابل مشاهده و تکثیر هستند. Whistlejacket پیش از این پس از یک حرفه مسابقهای نسبتاً موفق بازنشسته شده بود، اما به این شکل غیرعادی نقاشی شد تا «نمونه فوقالعاده زیبای اسب اصیل عرب را در بهترین حالت خود نشان دهد».
#هنر
#نقاشی
#اسب
#هنرمندان_خارجی
۲.۶k
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.