🌷 ﷽؛
🌷 ﷽؛
🍀 دوست شافعی مذهب من می گوید «امام علی (علیه السلام) در نماز از ناحیه شکم شمشیر خوردند و برای ادامه نماز دست های خود را روی زخمشان گرفتند و سنیها هم به احترام ایشان در نماز دستشان را می گیرند» آیا این درست است؟ 🍀
🌹 1. شیعه و سنی اعتقاد دارند که امیر المؤمنین علیه السّلام به واسطه ضربهای که توسط «ابن ملجم مرادی ملعون» بر سرِ ایشان اصابت کرد به شهادت رسید و ضربه ای به شکم ایشان نخورده است.
🌹 2. روایات و شواهد تاریخی بیانگر آن است که این مساله از دوران خلیفه دوم به نماز اضافه شد نه پس از شهادت حضرت علی علیه السلام که پس از خلیفه دوم و سوم زمام حکومت را به دست گرفتند.
🌹 3. بهترین دلیل بطلان آنچه در سوال مطرح گردیده آن است که خود حضرت علی علیه السلام این عمل را منع کردند و فرمودند: مسلمان با گذاشتن دست خود روی دست دیگر، خود را به کفار (یعنی مجوس) تشبیه نمی کند. (1) و حال آنکه اگر این عمل بعد از شهادت ایشان مرسوم شده باشد دیگر مخالفت آن حضرت با عمل کسانی که هنوز دست به این نزده اند معنایی ندارد.
🌹 4. اگر قرار بود دست بر روی یکدیگر گذاشتن به خاطر شمشیر خوردن به شکم آن حضرت رسم شود فرزندان ایشان که امامان پس از ایشان می باشند به این کار زودتر از دیگران اقدام نموده و شیعیان را نیز به این عمل توصیه می کردند و حال آنکه علاوه بر اینکه خود چنین نمی کردند، سرمنشا آن عمل را از کفار دانسته و مردم را از آن منع می کردند (2)
📚 (1) (وسائل الشیعة ؛ ج7 ؛ ص267)
(2) (وسائل الشیعة، ج 7، ص 266)
🌸 مرکز تخصصی نماز 🌸
@namazmt
🍀 دوست شافعی مذهب من می گوید «امام علی (علیه السلام) در نماز از ناحیه شکم شمشیر خوردند و برای ادامه نماز دست های خود را روی زخمشان گرفتند و سنیها هم به احترام ایشان در نماز دستشان را می گیرند» آیا این درست است؟ 🍀
🌹 1. شیعه و سنی اعتقاد دارند که امیر المؤمنین علیه السّلام به واسطه ضربهای که توسط «ابن ملجم مرادی ملعون» بر سرِ ایشان اصابت کرد به شهادت رسید و ضربه ای به شکم ایشان نخورده است.
🌹 2. روایات و شواهد تاریخی بیانگر آن است که این مساله از دوران خلیفه دوم به نماز اضافه شد نه پس از شهادت حضرت علی علیه السلام که پس از خلیفه دوم و سوم زمام حکومت را به دست گرفتند.
🌹 3. بهترین دلیل بطلان آنچه در سوال مطرح گردیده آن است که خود حضرت علی علیه السلام این عمل را منع کردند و فرمودند: مسلمان با گذاشتن دست خود روی دست دیگر، خود را به کفار (یعنی مجوس) تشبیه نمی کند. (1) و حال آنکه اگر این عمل بعد از شهادت ایشان مرسوم شده باشد دیگر مخالفت آن حضرت با عمل کسانی که هنوز دست به این نزده اند معنایی ندارد.
🌹 4. اگر قرار بود دست بر روی یکدیگر گذاشتن به خاطر شمشیر خوردن به شکم آن حضرت رسم شود فرزندان ایشان که امامان پس از ایشان می باشند به این کار زودتر از دیگران اقدام نموده و شیعیان را نیز به این عمل توصیه می کردند و حال آنکه علاوه بر اینکه خود چنین نمی کردند، سرمنشا آن عمل را از کفار دانسته و مردم را از آن منع می کردند (2)
📚 (1) (وسائل الشیعة ؛ ج7 ؛ ص267)
(2) (وسائل الشیعة، ج 7، ص 266)
🌸 مرکز تخصصی نماز 🌸
@namazmt
۲.۳k
۲۸ دی ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.