تفسیر قرآن
پیامهای آیات 28 تا 30 سوره الذاریات
- روحيات و رفتار خوشايند و ناخوشايند مهمان بايد مورد توجه ميزبان باشد. «فاوجس منهم خيفة»
- انبيا از جنس بشر بوده اند و مثل ساير مردم گاهى ترس و نگرانى هايى پيدا مى كردند. «فاوجس منهم خيفة» (نخوردن غذا نشانه به اصطلاح نمك گير نشدن و نوعى دشمنى است)
- هر رفتار و حركتى هرچند ساده و كم اهميّت (همچون غذا نخوردن)، اگر موجب نگرانى ديگران شود، بايد به نوعى جبران شود تا نگرانى برطرف گردد. «ألا تأكلون - فاوجس منهم خيفة - لاتخف و بشّروه»
- كمال فرزند، به علم و دانش است. «بغلام عليم»
- انبيا، گاهى از طريق فرشتگان از آينده با خبر مى شدند. «بشّروه بغلام عليم»
- زن، موجودى احساسى و عاطفى است و در مقابل آنچه مى شنود معمولاً خيلى زود عكس العمل نشان مى دهد. «فى صرّة فصكّت»
- مرد نبايد مانع بروز احساسات طبيعى زن شود. «فى صرّة فصكّت» (حضرت ابراهيم مانع ابراز احساسات همسرش نشد)
- قدرت خداوند محدوديّت ندارد. از پيرمرد و پيرزنى نازا، فرزندى با استعداد به دنيا مى آورد. «غلام عليم... عجوز عقيم»
- اراده خداوند، بر عوامل طبيعى حاكم است. «قالوا كذلك...»
- دادن ها وندادن هاى الهى، همه عالمانه و حكيمانه است. «انه هو الحكيم العليم» (خداوند در جوانى به ابراهيم و همسرش فرزند نمى دهد و در پيرى، پسرى مى دهد كه پيامبر مى شود.)
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
- روحيات و رفتار خوشايند و ناخوشايند مهمان بايد مورد توجه ميزبان باشد. «فاوجس منهم خيفة»
- انبيا از جنس بشر بوده اند و مثل ساير مردم گاهى ترس و نگرانى هايى پيدا مى كردند. «فاوجس منهم خيفة» (نخوردن غذا نشانه به اصطلاح نمك گير نشدن و نوعى دشمنى است)
- هر رفتار و حركتى هرچند ساده و كم اهميّت (همچون غذا نخوردن)، اگر موجب نگرانى ديگران شود، بايد به نوعى جبران شود تا نگرانى برطرف گردد. «ألا تأكلون - فاوجس منهم خيفة - لاتخف و بشّروه»
- كمال فرزند، به علم و دانش است. «بغلام عليم»
- انبيا، گاهى از طريق فرشتگان از آينده با خبر مى شدند. «بشّروه بغلام عليم»
- زن، موجودى احساسى و عاطفى است و در مقابل آنچه مى شنود معمولاً خيلى زود عكس العمل نشان مى دهد. «فى صرّة فصكّت»
- مرد نبايد مانع بروز احساسات طبيعى زن شود. «فى صرّة فصكّت» (حضرت ابراهيم مانع ابراز احساسات همسرش نشد)
- قدرت خداوند محدوديّت ندارد. از پيرمرد و پيرزنى نازا، فرزندى با استعداد به دنيا مى آورد. «غلام عليم... عجوز عقيم»
- اراده خداوند، بر عوامل طبيعى حاكم است. «قالوا كذلك...»
- دادن ها وندادن هاى الهى، همه عالمانه و حكيمانه است. «انه هو الحكيم العليم» (خداوند در جوانى به ابراهيم و همسرش فرزند نمى دهد و در پيرى، پسرى مى دهد كه پيامبر مى شود.)
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
۸۰۹
۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.