فاطمیه
#فاطمیه
#برگی_از_کتاب
#پرواز_پرستو
#قسمت_سوم
استعمال #وفات در روایات اهل سنت برای خلفا:
#عمر_بن_الخطاب در روایات:
اهل سنت اتفاق نظر دارند که خلیفه دوم توسط حضرت قلندر جناب بابا شجاع الدین ابولؤلؤ به شهادت!!! رسیده است؛ اما میبینیم که خود آنها در کتابهایشان همواره از کلمه «وفات» در باره عمر استفاده کردهاند.
آیا این دلیل میشود که بگوییم کشته شدن عمر به دست ابولؤلؤ دروغ است و عمر اصلاً کشته نشده است؟
اگر کسی کتابهای اهل سنت را بگردد، شاید بیش از هزاران مورد پیدا کند که ما به اختصار به چند مورد اشاره میکنیم:
👈 بلاذری در انساب الأشراف مینویسد:
وخطب فاطمة بنت عمر الخطاب رضی الله تعالی عنه، بعد #وفاة عمر، وأصدقها مائة ألف....
(البلاذری، أحمد بن یحیی بن جابر (متوفای279هـ)، أنساب الأشراف، ج 2، ص 257.)
👈 طبری می گوید : ویقال کان فتح الری قبل وفاة عمر بسنتین.
(الطبری، أبی جعفر محمد بن جریر (متوفای310)، تاریخ الطبری، ج 2، ص 536، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت)
👈 ولا حجة له فی بقاء الصحابة بلا خلیفة فی مدة التشاور یوم السقیفة وأیام الشوری بعد #وفاة عمر رضی الله عنه لأنهم لم یکونوا تارکین لنصب الخلیفة.
(النووی، أبو زکریا یحیی بن شرف بن مری، شرح النووی علی صحیح مسلم، ج 12، ص 205، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت، الطبعة الثانیة، 1392 هـ.)
👈 ذهبی نقل کرده : وروی حماد بن النضر عن محمد بن المنکدر عن عطاء عنها نحوه وقال حدثتنی بعد وفاة عمر.
(الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج 5، ص 132، تحقیق: شعیب الأرناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ)
👈 ابن جوزیه در کتاب خود می گوید:
والصحیح أنه ولد لسنتین مضتا من خلافة عمر فیکون له وقت وفاة عمر ثمان سنین
(ابن القیم الجوزیه، محمد بن أبی بکر أیوب الزرعی أبو عبد الله (متوفای751هـ)، حاشیة ابن القیم علی سنن أبی داود، ج 13، ص 244، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الثانیة، 1415هـ - 1995م)
👈 لأنه ولد یوم موت رسول الله صلی الله علیه وسلم وفطم یوم #وفاة أبی بکر وبلغ یوم #وفاة عمر بن الخطاب وتزوج یوم مقتل عثمان بن عفان وولد له یوم مقتل علی بن أبی طالب
(الصفدی، صلاح الدین خلیل بن أیبک (متوفای764هـ)، الوافی بالوفیات، ج 16، ص 287، تحقیق أحمد الأرناؤوط وترکی مصطفی، ناشر: دار إحیاء التراث - بیروت - 1420هـ- 2000م.)
صفدی در این جا برای رسول خدا صلی الله علیه وآله، ابوبکر و عمر از کلمه «وفات» استفاده کرده است؛ ولی برای امیر مؤمنان علیه السلام و عثمان از کلمه «مقتل»!!!.
👈 ثم دخلت سنة ثلاث وعشرین وفیها وفاة عمر بن الخطاب.
(القرشی الدمشقی، إسماعیل بن عمر بن کثیر أبو الفداء (متوفای774هـ)، البدایة والنهایة، ج 7، ص 130، ناشر: مکتبة المعارف بیروت.)
👈 حتی هیثمی در کتابش بابی را با عنوان «باب وفاة عمر رضی الله عنه» قرار داده است.
(الهیثمی، علی بن أبی بکر (متوفای 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9، ص 74، ناشر: دار الریان للتراث/ دار الکتاب العربی - القاهرة، بیروت – 1407هـ.)
با توجه به روایات بالا که توسط علمای بزرگ سنی مذهب نوشته شده است عمر بن خطاب و ابوبکر وفات کردند و نقل مقتول شدن خلیفه ثانی توسط اهل سنت مردود است و آنها به دروغ می گویند #شهید(اعتقاد خودشان ) شده است...
چون از کلمه وفات به جای شهادت استفاده شده است
#برگی_از_کتاب
#پرواز_پرستو
#قسمت_سوم
استعمال #وفات در روایات اهل سنت برای خلفا:
#عمر_بن_الخطاب در روایات:
اهل سنت اتفاق نظر دارند که خلیفه دوم توسط حضرت قلندر جناب بابا شجاع الدین ابولؤلؤ به شهادت!!! رسیده است؛ اما میبینیم که خود آنها در کتابهایشان همواره از کلمه «وفات» در باره عمر استفاده کردهاند.
آیا این دلیل میشود که بگوییم کشته شدن عمر به دست ابولؤلؤ دروغ است و عمر اصلاً کشته نشده است؟
اگر کسی کتابهای اهل سنت را بگردد، شاید بیش از هزاران مورد پیدا کند که ما به اختصار به چند مورد اشاره میکنیم:
👈 بلاذری در انساب الأشراف مینویسد:
وخطب فاطمة بنت عمر الخطاب رضی الله تعالی عنه، بعد #وفاة عمر، وأصدقها مائة ألف....
(البلاذری، أحمد بن یحیی بن جابر (متوفای279هـ)، أنساب الأشراف، ج 2، ص 257.)
👈 طبری می گوید : ویقال کان فتح الری قبل وفاة عمر بسنتین.
(الطبری، أبی جعفر محمد بن جریر (متوفای310)، تاریخ الطبری، ج 2، ص 536، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت)
👈 ولا حجة له فی بقاء الصحابة بلا خلیفة فی مدة التشاور یوم السقیفة وأیام الشوری بعد #وفاة عمر رضی الله عنه لأنهم لم یکونوا تارکین لنصب الخلیفة.
(النووی، أبو زکریا یحیی بن شرف بن مری، شرح النووی علی صحیح مسلم، ج 12، ص 205، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت، الطبعة الثانیة، 1392 هـ.)
👈 ذهبی نقل کرده : وروی حماد بن النضر عن محمد بن المنکدر عن عطاء عنها نحوه وقال حدثتنی بعد وفاة عمر.
(الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج 5، ص 132، تحقیق: شعیب الأرناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ)
👈 ابن جوزیه در کتاب خود می گوید:
والصحیح أنه ولد لسنتین مضتا من خلافة عمر فیکون له وقت وفاة عمر ثمان سنین
(ابن القیم الجوزیه، محمد بن أبی بکر أیوب الزرعی أبو عبد الله (متوفای751هـ)، حاشیة ابن القیم علی سنن أبی داود، ج 13، ص 244، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الثانیة، 1415هـ - 1995م)
👈 لأنه ولد یوم موت رسول الله صلی الله علیه وسلم وفطم یوم #وفاة أبی بکر وبلغ یوم #وفاة عمر بن الخطاب وتزوج یوم مقتل عثمان بن عفان وولد له یوم مقتل علی بن أبی طالب
(الصفدی، صلاح الدین خلیل بن أیبک (متوفای764هـ)، الوافی بالوفیات، ج 16، ص 287، تحقیق أحمد الأرناؤوط وترکی مصطفی، ناشر: دار إحیاء التراث - بیروت - 1420هـ- 2000م.)
صفدی در این جا برای رسول خدا صلی الله علیه وآله، ابوبکر و عمر از کلمه «وفات» استفاده کرده است؛ ولی برای امیر مؤمنان علیه السلام و عثمان از کلمه «مقتل»!!!.
👈 ثم دخلت سنة ثلاث وعشرین وفیها وفاة عمر بن الخطاب.
(القرشی الدمشقی، إسماعیل بن عمر بن کثیر أبو الفداء (متوفای774هـ)، البدایة والنهایة، ج 7، ص 130، ناشر: مکتبة المعارف بیروت.)
👈 حتی هیثمی در کتابش بابی را با عنوان «باب وفاة عمر رضی الله عنه» قرار داده است.
(الهیثمی، علی بن أبی بکر (متوفای 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9، ص 74، ناشر: دار الریان للتراث/ دار الکتاب العربی - القاهرة، بیروت – 1407هـ.)
با توجه به روایات بالا که توسط علمای بزرگ سنی مذهب نوشته شده است عمر بن خطاب و ابوبکر وفات کردند و نقل مقتول شدن خلیفه ثانی توسط اهل سنت مردود است و آنها به دروغ می گویند #شهید(اعتقاد خودشان ) شده است...
چون از کلمه وفات به جای شهادت استفاده شده است
۵.۹k
۰۵ بهمن ۱۳۹۷
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.