💠 گوناگونی میوه های درختان بهشت و آمیختگی آنها با عسل مصف
💠 گوناگونی میوههای درختان بهشت و آمیختگی آنها با عسل مصفّا
🔹 هر طوری که بهشتی بخواهد درخت بهشت همان طور میوه می دهد؛ این طور نیست که حالا درخت سیب، گلابی ندهد. از وجود مبارک #امام_رضا (سلام الله علیه) سؤال کردند که این درختی که در بهشت بود و حضرت آدم (سلام الله علیه) بنا بود که از آن استفاده نکند چه درختی بود چون بعضی گفتند خوشه بود بعضی گفتند شاخه بود بعضی گفتند گندم بود بعضی گفتند خرما بود بعضی گفتند انگور بود، فرمود همهاش درست است زیرا این طور نیست که درخت انگور خرما ندهد در بهشت، این دنیاست که درخت انگور، انگور است و درخت خرما، خرماست، آنجا اگر به شما گفتند درخت انگور است درخت خرما بود گندم بود همهاش درست است. " بحارالانوار ج 11ص 164"
🔹 درخت بهشت، هر میوهای که بهشتی بخواهد میدهد؛ اراده در بهشت جزء مبادی فاعلی است، چون اینچنین است هر چه بهشتی بخواهد میدهد و هر طوری که بخواهد بچیند میدهد: «علی منیة مجتنیها وَ یطاف علی نزالها فی افنیة قصورها بالأعسال المصفقة و الخمور المروقة»؛ آن میوهها را با عسل آمیخته میکنند که آن همان عسلهایی است که نهری از عسل جاری است؛ ﴿وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفّی﴾[سورهٴ محمد، آیهٴ 15] که در قرآن آمده، فرمود از همان نهرهای عسلی، جامها و قدحهایی پر میکنند و به مهمانها میدهند با شرابهای مروّق یعنی شرابی که بدبو نیست و مست نمیکند.
📚 { #نماز_جمعه 83/01/14}
🔹 مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی
🔹 هر طوری که بهشتی بخواهد درخت بهشت همان طور میوه می دهد؛ این طور نیست که حالا درخت سیب، گلابی ندهد. از وجود مبارک #امام_رضا (سلام الله علیه) سؤال کردند که این درختی که در بهشت بود و حضرت آدم (سلام الله علیه) بنا بود که از آن استفاده نکند چه درختی بود چون بعضی گفتند خوشه بود بعضی گفتند شاخه بود بعضی گفتند گندم بود بعضی گفتند خرما بود بعضی گفتند انگور بود، فرمود همهاش درست است زیرا این طور نیست که درخت انگور خرما ندهد در بهشت، این دنیاست که درخت انگور، انگور است و درخت خرما، خرماست، آنجا اگر به شما گفتند درخت انگور است درخت خرما بود گندم بود همهاش درست است. " بحارالانوار ج 11ص 164"
🔹 درخت بهشت، هر میوهای که بهشتی بخواهد میدهد؛ اراده در بهشت جزء مبادی فاعلی است، چون اینچنین است هر چه بهشتی بخواهد میدهد و هر طوری که بخواهد بچیند میدهد: «علی منیة مجتنیها وَ یطاف علی نزالها فی افنیة قصورها بالأعسال المصفقة و الخمور المروقة»؛ آن میوهها را با عسل آمیخته میکنند که آن همان عسلهایی است که نهری از عسل جاری است؛ ﴿وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفّی﴾[سورهٴ محمد، آیهٴ 15] که در قرآن آمده، فرمود از همان نهرهای عسلی، جامها و قدحهایی پر میکنند و به مهمانها میدهند با شرابهای مروّق یعنی شرابی که بدبو نیست و مست نمیکند.
📚 { #نماز_جمعه 83/01/14}
🔹 مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی
۵۱۷
۱۰ آذر ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.