سلام به همه
#سوال_ناشناس
دوست من! شما معنی جائز الخطا رو بد فهمیدی دقت کنید؛ انسانها دارای نفس اماره هستن و این نفس اماره اونها رو به بدیها دعوت میکنه(به استناد همین آیه ای که شما ذکر کردی) اما خب معناش این نیست که چون نفس اماره داریم، جائز و مجاز هستیم گناه کنیم بنابراین این جائز الخطا بودن که شما میگی به این معنی هست که یعنی انسان چون معصوم نیست مجاز هست گناه کنه در صورتی که ابدا چنین چیزی نیست بلکه معنی این آیه و آیات مشابه این که در مورد نفس اماره صحبت میکنه اینه که انسان بخاطر نفس اماره ممکن هست دست به خطا بزنه(ممکن الخطا هست) اما نه این که مجاز هست خطا کنه. اگر انسان جائز الخطا باشه به اون معنی که شما میگی پس حکمت خداوند در رابطه با خلق بهشت و جهنم کلا زیر سوال میره. چون وقتی کسی مجاز به انجام کاری باشه پس مجازات براش از روی بی تدبیری و بی حکمتی هست😀 و خداوند نعوذبالله بی حکمت نیست دقت کنیم
دوست من! شما معنی جائز الخطا رو بد فهمیدی دقت کنید؛ انسانها دارای نفس اماره هستن و این نفس اماره اونها رو به بدیها دعوت میکنه(به استناد همین آیه ای که شما ذکر کردی) اما خب معناش این نیست که چون نفس اماره داریم، جائز و مجاز هستیم گناه کنیم بنابراین این جائز الخطا بودن که شما میگی به این معنی هست که یعنی انسان چون معصوم نیست مجاز هست گناه کنه در صورتی که ابدا چنین چیزی نیست بلکه معنی این آیه و آیات مشابه این که در مورد نفس اماره صحبت میکنه اینه که انسان بخاطر نفس اماره ممکن هست دست به خطا بزنه(ممکن الخطا هست) اما نه این که مجاز هست خطا کنه. اگر انسان جائز الخطا باشه به اون معنی که شما میگی پس حکمت خداوند در رابطه با خلق بهشت و جهنم کلا زیر سوال میره. چون وقتی کسی مجاز به انجام کاری باشه پس مجازات براش از روی بی تدبیری و بی حکمتی هست😀 و خداوند نعوذبالله بی حکمت نیست دقت کنیم
۳.۹k
۲۰ بهمن ۱۴۰۱
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.