اپیامبر اکرم (ص)
اپیامبر اکرم (ص)
المُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللّه ِ قُوّادُ أهلِ الجَنَّةِ
رزمندگان در راه خدا ، راهبران اهل بهشت اند
بحار الأنوار ، ج ۸ ، ص ۱۹۹ .سوره مبارکه مائده آیه 3.
حرمت علیکم المیتة والدم ولحم الخنزیر وما اهل لغیر الله به والمنخنقة والموقوذة والمتردیة والنطیحة وما اکل السبع الا ما ذکیتم وما ذبح علی النصب وان تستقسموا بالازلام ذلکم فسق الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا فمن اضطر فی مخمصة غیر متجانف لاثم فان الله غفور رحیم
گوشت مردار، و خون، و گوشت خوک، و حیواناتی که به غیر نام خدا ذبح شوند، و حیوانات خفهشده، و به زجر کشته شده، و آنها که بر اثر پرتشدن از بلندی بمیرند، و آنها که به ضرب شاخ حیوان دیگری مرده باشند، و باقیمانده صید حیوان درنده -مگر آنکه (بموقع به آن حیوان برسید، و) آن را سرببرید- و حیواناتی که روی بتها (یا در برابر آنها) ذبح میشوند، (همه) بر شما حرام شده است؛ و (همچنین) قسمت کردن گوشت حیوان به وسیله چوبههای تیر مخصوص بخت آزمایی؛ تمام این اعمال، فسق و گناه است -امروز، کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند؛ بنابر این، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم- امّا آنها که در حال گرسنگی، دستشان به غذای دیگری نرسد، و متمایل به گناه نباشند، (مانعی ندارد که از گوشتهای ممنوع بخورند؛) خداوند، آمرزنده و مهربان است.سوره مبارکه حجر آیه 91.
الذین جعلوا القرآن عضین
همانها که قرآن را تقسیم کردند (؛ آنچه را به سودشان بود پذیرفتند، و آنچه را بر خلاف دلهایشان بود رها نمودند)!
که درمقابل هرگونه مغایرها هست پس اگر بتوانید یاری را فرضا تغییر بدهید من شدنی نیست همینی که هست هست. پس ای یاران همینی که هست یعنی اگر ملاک را یکسره به تمام مطلق حقیقت از بنیان خواستند بردارند باز (به فرض دشمن) سماجت از این به بعد کنید بدانیدسماجت ازقضاوت دشمن است همینی که هست به تثبیت تصدیق خاطر امن الهیست که خودش هم نقض کنند باز آن همان امن الهی امن الهیست...می باشند.
تازه اینکه دانسته باطل اصیل هم فهمی با غالب کور است هم عقل ندارد فقط دل دارد چون وقتی این کتاب را می خواند یک سطحی خوانی و بینی برای خواندن می کند و دست و پا شکسته می خواند این باعث می شود که درکوتاه مدت که باید توجه جزء به جزء شرح را درروال تکلیف باشد نداشته هم از اندیشیدن معنایی توجه ندارد بیشترمهم دنبال جملات متاثر شدن می گردد هم همین جمله هم توجه نکرد جالبش آنجاست همیشه عملا دنبالمان میکند اما دردنبال کردنشان توجه فکری دنبال کردن مطابق درروال تکلیف ندارند این خودش یعنی مرض تخریب کردن دارند یا دنبال نکنند یا می کنند قبلش فکری هم دنبال بکنند حتی اگر سماجت می کنند بکنند اما اصلا دنبال نکند دنبال می کند شنیدن لسانی لازم است و انتخاب پذیرش حق آزاد است (سمجات کرد از قضاوت معنا هم کرد اشکال ندارد اما نه برای شنیدن می باشد)۱حتی مبحث کلی هم باشد توجه عینی شما باید شرح جزء به جزء درروال تکلیف آن باشد اما اگر برخورد کرد یا فعال شد یا باطل اصیل غیرفعال فعال درمقابل شد ما که هم برخوردی که درروال تکلیف باشد می کنیم می باشد لیکن به همین دلایل است هیچ موقع نمی پذیرند و اصلا به خاطر نداشتن همین مراعات ها نمی توانند بپذیرند چون همین باطل اصیل بودنشان تصدیق شده می باشد و تازه اینکه قدرشناس زمان با پشتوانه ی ملاک بشود شرط مقبول درروال تکلیف بسیار بهتر می باشد و تازه تجدد گرا مثلا از قرآن دنبال جملات شبیه ازعینی آنئیستی متاثرگرمثل آیه ۱۱ سوره ی رعد خوشش می آید اما درکنارش آیات دیگر هم نبیند تحجری بلعکس است مثلا از شبیه ازعینی جبرگرا زبان نفهم آیه ۲۸۴ سوره ی بقره است البته درکل بنیادگرا است اما درعمل آیات نوگرایانه است تازه دوست داشتن محکوم است هرچه دوست داری یاش کاملا محکوم باطل اصیل است "اگر درامتداد پشتوانه" "ملاک" نباشد می باشد اگر هم شد باید (دوستی) معتدل باشد می باشد وتازه اینکه اگر بین عشق (البته همیشه اینش هم باید کمی "نفرت" حتمی داشته باشد) با پشتوانه ی ملاک با نفرت با پشتوانه ی ملاک آخرش عشق با پشتوانه ی ملاک انتخاب است اما نفرت با پشتوانه ی ملاک بالاتر از عشق نداشتن و بی تفاوت ملاک است البته با احتیاط شدید برای همیشه عشق را با پشتوانه ی ملاک است اما همیشه تا جای ممکن ملاک و پشتوانه ی ملاک را داریم (آن عشق را صورتی کتمان می کنیم) دانسته ملاک باید سرلوحه باشد نه اخلاق تازه بیشتر داغ ارزش کسانی که درمقابل ملاک هستند شد میباشد وتازه همیشه دنبال پشت پرده ها شد اما از قضاوت معنا و ملاک نه از قضاوت عین باشید می با
المُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللّه ِ قُوّادُ أهلِ الجَنَّةِ
رزمندگان در راه خدا ، راهبران اهل بهشت اند
بحار الأنوار ، ج ۸ ، ص ۱۹۹ .سوره مبارکه مائده آیه 3.
حرمت علیکم المیتة والدم ولحم الخنزیر وما اهل لغیر الله به والمنخنقة والموقوذة والمتردیة والنطیحة وما اکل السبع الا ما ذکیتم وما ذبح علی النصب وان تستقسموا بالازلام ذلکم فسق الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا فمن اضطر فی مخمصة غیر متجانف لاثم فان الله غفور رحیم
گوشت مردار، و خون، و گوشت خوک، و حیواناتی که به غیر نام خدا ذبح شوند، و حیوانات خفهشده، و به زجر کشته شده، و آنها که بر اثر پرتشدن از بلندی بمیرند، و آنها که به ضرب شاخ حیوان دیگری مرده باشند، و باقیمانده صید حیوان درنده -مگر آنکه (بموقع به آن حیوان برسید، و) آن را سرببرید- و حیواناتی که روی بتها (یا در برابر آنها) ذبح میشوند، (همه) بر شما حرام شده است؛ و (همچنین) قسمت کردن گوشت حیوان به وسیله چوبههای تیر مخصوص بخت آزمایی؛ تمام این اعمال، فسق و گناه است -امروز، کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند؛ بنابر این، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم- امّا آنها که در حال گرسنگی، دستشان به غذای دیگری نرسد، و متمایل به گناه نباشند، (مانعی ندارد که از گوشتهای ممنوع بخورند؛) خداوند، آمرزنده و مهربان است.سوره مبارکه حجر آیه 91.
الذین جعلوا القرآن عضین
همانها که قرآن را تقسیم کردند (؛ آنچه را به سودشان بود پذیرفتند، و آنچه را بر خلاف دلهایشان بود رها نمودند)!
که درمقابل هرگونه مغایرها هست پس اگر بتوانید یاری را فرضا تغییر بدهید من شدنی نیست همینی که هست هست. پس ای یاران همینی که هست یعنی اگر ملاک را یکسره به تمام مطلق حقیقت از بنیان خواستند بردارند باز (به فرض دشمن) سماجت از این به بعد کنید بدانیدسماجت ازقضاوت دشمن است همینی که هست به تثبیت تصدیق خاطر امن الهیست که خودش هم نقض کنند باز آن همان امن الهی امن الهیست...می باشند.
تازه اینکه دانسته باطل اصیل هم فهمی با غالب کور است هم عقل ندارد فقط دل دارد چون وقتی این کتاب را می خواند یک سطحی خوانی و بینی برای خواندن می کند و دست و پا شکسته می خواند این باعث می شود که درکوتاه مدت که باید توجه جزء به جزء شرح را درروال تکلیف باشد نداشته هم از اندیشیدن معنایی توجه ندارد بیشترمهم دنبال جملات متاثر شدن می گردد هم همین جمله هم توجه نکرد جالبش آنجاست همیشه عملا دنبالمان میکند اما دردنبال کردنشان توجه فکری دنبال کردن مطابق درروال تکلیف ندارند این خودش یعنی مرض تخریب کردن دارند یا دنبال نکنند یا می کنند قبلش فکری هم دنبال بکنند حتی اگر سماجت می کنند بکنند اما اصلا دنبال نکند دنبال می کند شنیدن لسانی لازم است و انتخاب پذیرش حق آزاد است (سمجات کرد از قضاوت معنا هم کرد اشکال ندارد اما نه برای شنیدن می باشد)۱حتی مبحث کلی هم باشد توجه عینی شما باید شرح جزء به جزء درروال تکلیف آن باشد اما اگر برخورد کرد یا فعال شد یا باطل اصیل غیرفعال فعال درمقابل شد ما که هم برخوردی که درروال تکلیف باشد می کنیم می باشد لیکن به همین دلایل است هیچ موقع نمی پذیرند و اصلا به خاطر نداشتن همین مراعات ها نمی توانند بپذیرند چون همین باطل اصیل بودنشان تصدیق شده می باشد و تازه اینکه قدرشناس زمان با پشتوانه ی ملاک بشود شرط مقبول درروال تکلیف بسیار بهتر می باشد و تازه تجدد گرا مثلا از قرآن دنبال جملات شبیه ازعینی آنئیستی متاثرگرمثل آیه ۱۱ سوره ی رعد خوشش می آید اما درکنارش آیات دیگر هم نبیند تحجری بلعکس است مثلا از شبیه ازعینی جبرگرا زبان نفهم آیه ۲۸۴ سوره ی بقره است البته درکل بنیادگرا است اما درعمل آیات نوگرایانه است تازه دوست داشتن محکوم است هرچه دوست داری یاش کاملا محکوم باطل اصیل است "اگر درامتداد پشتوانه" "ملاک" نباشد می باشد اگر هم شد باید (دوستی) معتدل باشد می باشد وتازه اینکه اگر بین عشق (البته همیشه اینش هم باید کمی "نفرت" حتمی داشته باشد) با پشتوانه ی ملاک با نفرت با پشتوانه ی ملاک آخرش عشق با پشتوانه ی ملاک انتخاب است اما نفرت با پشتوانه ی ملاک بالاتر از عشق نداشتن و بی تفاوت ملاک است البته با احتیاط شدید برای همیشه عشق را با پشتوانه ی ملاک است اما همیشه تا جای ممکن ملاک و پشتوانه ی ملاک را داریم (آن عشق را صورتی کتمان می کنیم) دانسته ملاک باید سرلوحه باشد نه اخلاق تازه بیشتر داغ ارزش کسانی که درمقابل ملاک هستند شد میباشد وتازه همیشه دنبال پشت پرده ها شد اما از قضاوت معنا و ملاک نه از قضاوت عین باشید می با
۲۰۷.۳k
۲۰ اسفند ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۵)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.