بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت دوم :
نکته - اما تعلیم و تربیت در دوران کودکی که فقط حجاب نیست و ما میپرسیم: آیا این اصل غیر علمی که میگویید، فقط شامل حجاب می شود،یا باید هر تعلیم وتربیت دیگری را نیز شامل گردد؟! کودک، نه تنها در پوشش، بلکه در حرف زدن و بازی کردن نیز باید آزاد باشد؛ پس چرا نمیگذارید وسط سفره فوتبال بازی کند و یا خودش را تخلیه کند؟!
مثل این است که به کودک خود، حرف زدن و درست حرف زدن یاد ندهند - درست غذا خوردن را تعلیم و تمرین ندهند - محبت و احترام به بزرگتر را یاد ندهند - به او آموزش ندهند که وقتی نیاز به توالت رفتن را حس میکند، خبر دهد و بگذارند هر جا فشاری بر او وارد شد، همانجا خودش را تخلیه کند به او هم بازی شدن و کنار آمدن با کودکان دیگر و تعاون را یاد ندهند.و بعد هم توجیه کنند که اگر از هم اکنون این رفتار های صحیح را به او یاد بدهیم، در او زدگی ایجاد میشود و در بزرگی واکنش نشان میدهد!
بیشتر کودکان، با اجبار و حتی با ترس، گریهکنان و کشان کشان به مدرسه برده میشوند و این تراژدی برای برخی از آنها، همه ساله تکرار میشود و برخی حتی با اکراه به دانشگاه میروند؛ اما خاصلش این است که اگر همه متخصص نشوند، دست کم همه باسواد میشوند؛ حال آیا میگویند: او را به مدرسه نبرید، چون در بزرگی از علم زده میشود و واکنش نشان میدهد؟!
چرا وقتی کودک سه سالهای را که هنوز زبان مادریاش را نمیتواند درست تکلم کند و معنای کلمات فارسی را نیز درست نمیداند، به کلاس آموزش زبان انگلیسی می فرستند، نمیگویند: چنین نکنیم، چون ممکن است در بزرگی، از زبان انگلیسی زده شود.؟!
چرا وقتی یک مادر عقبافتاده و عقدهای، کودکش را به کلاس موسیقی، رقص، آواز و باله می فرستد، یا دختر چهار سالهاس را با آرایش تمام، لباس عروس می پوشاند تا در یک تأتر مهد کودکی، کنار پسری پنج ساله، به عنوان داماد، نقش زن و شوهر و ازدواج و را ایفا کنند، نمیگوید: این کودک، این معانی را درک نمیکند و برای او زود است، و این ظلم بزرگی است و ممکن است در بزرگی، از عشق، ازدواج، عروس یا داماد شدن و زده شود؟!(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
نکته - اما تعلیم و تربیت در دوران کودکی که فقط حجاب نیست و ما میپرسیم: آیا این اصل غیر علمی که میگویید، فقط شامل حجاب می شود،یا باید هر تعلیم وتربیت دیگری را نیز شامل گردد؟! کودک، نه تنها در پوشش، بلکه در حرف زدن و بازی کردن نیز باید آزاد باشد؛ پس چرا نمیگذارید وسط سفره فوتبال بازی کند و یا خودش را تخلیه کند؟!
مثل این است که به کودک خود، حرف زدن و درست حرف زدن یاد ندهند - درست غذا خوردن را تعلیم و تمرین ندهند - محبت و احترام به بزرگتر را یاد ندهند - به او آموزش ندهند که وقتی نیاز به توالت رفتن را حس میکند، خبر دهد و بگذارند هر جا فشاری بر او وارد شد، همانجا خودش را تخلیه کند به او هم بازی شدن و کنار آمدن با کودکان دیگر و تعاون را یاد ندهند.و بعد هم توجیه کنند که اگر از هم اکنون این رفتار های صحیح را به او یاد بدهیم، در او زدگی ایجاد میشود و در بزرگی واکنش نشان میدهد!
بیشتر کودکان، با اجبار و حتی با ترس، گریهکنان و کشان کشان به مدرسه برده میشوند و این تراژدی برای برخی از آنها، همه ساله تکرار میشود و برخی حتی با اکراه به دانشگاه میروند؛ اما خاصلش این است که اگر همه متخصص نشوند، دست کم همه باسواد میشوند؛ حال آیا میگویند: او را به مدرسه نبرید، چون در بزرگی از علم زده میشود و واکنش نشان میدهد؟!
چرا وقتی کودک سه سالهای را که هنوز زبان مادریاش را نمیتواند درست تکلم کند و معنای کلمات فارسی را نیز درست نمیداند، به کلاس آموزش زبان انگلیسی می فرستند، نمیگویند: چنین نکنیم، چون ممکن است در بزرگی، از زبان انگلیسی زده شود.؟!
چرا وقتی یک مادر عقبافتاده و عقدهای، کودکش را به کلاس موسیقی، رقص، آواز و باله می فرستد، یا دختر چهار سالهاس را با آرایش تمام، لباس عروس می پوشاند تا در یک تأتر مهد کودکی، کنار پسری پنج ساله، به عنوان داماد، نقش زن و شوهر و ازدواج و را ایفا کنند، نمیگوید: این کودک، این معانی را درک نمیکند و برای او زود است، و این ظلم بزرگی است و ممکن است در بزرگی، از عشق، ازدواج، عروس یا داماد شدن و زده شود؟!(ادامه دارد...)
- ۳.۷k
- ۲۹ تیر ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط