روایت عهد۱۲-حجاب محدودیت یامصونیت
روایت عهد۱۲-حجاب محدودیت یامصونیت
بحث حجاب واقعا یک بحثی است که طرف باید بهش برسه و با یک جلسه سخنرانی هم نمیشه کسی رو بهش برسونی
اول باید مفهوم حجاب رو بفهمیم ،حجاب خیلی مفهوم گسترده ای داره حجاب فقط این نیست که ما اون رو فقط در پوشش خانم ها ببینیم بلکه ما حجاب درگفتار و رفتارو پوشش داریم
اصلا خود کلمه حجاب رو تو قرآن نداریم، شهیدمطهری به این موضوع اشاره میکنن و حجاب به معنی پوشش رو خدا در قرآن باعنوان ستر(پوشاندن) اورده.
ارتباط تنگاتنگی بین پوشش و حیا وجود داره, بی پوششی نتیجه بی حیا شدن جامعه است،
بی حجابی معلول بی حیایی است،معلول جهل و ندانستن است.
خداوند در قرآن به پیامبر میفرماید:
(یاایها النبی قل لازواجک وبناتک ونساءالمومنین یدنین علیهن من جلبیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین وکان الله غفورا رحیما)
(ای پیامبربه زنان ودخترانت و زنان مومن بگوخود را با جلباب بپوشانند که اینکار برای انها بهتراست تابه عفت وحریت شناخته شوند و از تعرض و آزار هوسرانان آزار نبینند و خدا درحق خلق امرزنده و مهربان است) در مورد دخترانت در این ایه بحث هست چون پیامبر بجز حضرت زهرا دختر دیگری نداشتند،بقیه دخترخوانده هاشون بودند
۱-میگن این بناتک دخترخوانده های پیامبرهستند
۲-میگن طبق گفته پیامبرکه میفرمایند من و علی پدران امتیم پس بناتک زنان امت میشود.
سه دیدگاه ازکتابهای تفسیری درموردجلباب وجودداره:
۱-لباسی است که از بالای سر تا پایین پا را میپوشاند.
۲-جلباب پوششی است بزرگتر از خمار(مقنعه)که کوتاه تر از رداست یعنی تقریبا تا زیر زانو.
۳-جلباب همون مقنعه است
که دیدگاه۳ ردشده است.بخاطر اینکه ما در مورد حضرت زهرا در مورد فدکیه داریم که ایشان وقتی میخواهند بیرون بروند و خطبه فدکیه را بخوانند، میگه اول مقنعه رو کشیدند روی سرشون و با جلباب باز اون رو پوشاندند (یعنی جلباب با خمار فرق داره)
واحد سایبری مصاف / التماس دعای فرج
بحث حجاب واقعا یک بحثی است که طرف باید بهش برسه و با یک جلسه سخنرانی هم نمیشه کسی رو بهش برسونی
اول باید مفهوم حجاب رو بفهمیم ،حجاب خیلی مفهوم گسترده ای داره حجاب فقط این نیست که ما اون رو فقط در پوشش خانم ها ببینیم بلکه ما حجاب درگفتار و رفتارو پوشش داریم
اصلا خود کلمه حجاب رو تو قرآن نداریم، شهیدمطهری به این موضوع اشاره میکنن و حجاب به معنی پوشش رو خدا در قرآن باعنوان ستر(پوشاندن) اورده.
ارتباط تنگاتنگی بین پوشش و حیا وجود داره, بی پوششی نتیجه بی حیا شدن جامعه است،
بی حجابی معلول بی حیایی است،معلول جهل و ندانستن است.
خداوند در قرآن به پیامبر میفرماید:
(یاایها النبی قل لازواجک وبناتک ونساءالمومنین یدنین علیهن من جلبیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین وکان الله غفورا رحیما)
(ای پیامبربه زنان ودخترانت و زنان مومن بگوخود را با جلباب بپوشانند که اینکار برای انها بهتراست تابه عفت وحریت شناخته شوند و از تعرض و آزار هوسرانان آزار نبینند و خدا درحق خلق امرزنده و مهربان است) در مورد دخترانت در این ایه بحث هست چون پیامبر بجز حضرت زهرا دختر دیگری نداشتند،بقیه دخترخوانده هاشون بودند
۱-میگن این بناتک دخترخوانده های پیامبرهستند
۲-میگن طبق گفته پیامبرکه میفرمایند من و علی پدران امتیم پس بناتک زنان امت میشود.
سه دیدگاه ازکتابهای تفسیری درموردجلباب وجودداره:
۱-لباسی است که از بالای سر تا پایین پا را میپوشاند.
۲-جلباب پوششی است بزرگتر از خمار(مقنعه)که کوتاه تر از رداست یعنی تقریبا تا زیر زانو.
۳-جلباب همون مقنعه است
که دیدگاه۳ ردشده است.بخاطر اینکه ما در مورد حضرت زهرا در مورد فدکیه داریم که ایشان وقتی میخواهند بیرون بروند و خطبه فدکیه را بخوانند، میگه اول مقنعه رو کشیدند روی سرشون و با جلباب باز اون رو پوشاندند (یعنی جلباب با خمار فرق داره)
واحد سایبری مصاف / التماس دعای فرج
۱.۵k
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.