۶ فلسفه زیر لحاف
🔸 فلسفۀ زیر لحاف (قسمت اول)
فصل اول , فلسفه آدم و حوا (خودشناسی جنسی)
اینهمه فیلسوف و دانشمند و روانشناس آمده و رفته اند ولی ھیچکس معمای رابطه جنسی و راز زیرلحاف را در زمینه زندگی زناشوئی جداً مورد تحقیق و تفحص قرار نداد و این امر حیاتی را که راز بقای بشر بر روی زمین و ھسته مدنیّت است در شأن اندیشه و علم ندید و جز به تمسخر و کنایه سخن بر زبان نراند . بی تردید ازدواج جز به امر غریزه جنسی ممکن نمی شود و جز بواسطه ھمین غریزه استمرار نمی یابد و ھر گاه که این نیاز حیاتی که شدید ترین نیاز وجود انسان است دچار اختلال و عذاب شود خانواده ای بر آستانه فروپاشی قرار می گیرد . به لحاظ شرع اسلام نیز اختلال و نابودی این رابطه بخودی خود دلیل لازم و کافی برای طلاق می باشد زیرااستمرار چنین رابطه ای به کینه متقابل تا سر حد جنون و فساد وخیانت و زنا می انجامد و عاقبتی نابود کننده است و غیر قابل جبران . این واقعیت نیز بدیهی است که ھمه اختلافات روز مرۀ زناشویی و بھانه جوئی ھایی که ھیچ دلیل منطقی ھم ندارد و خانواده را مبدل به جهنم می سازد و بسوی طلاق می کشاند علتی جز اختلال و نارضایتی در رابطه جنسی ندارد . ھر گاه که این رابطه بطور متقابل رضایت بخش باشد ھمه مشکلات زندگی به سھولت وتفاھم قابل حل می شود و بقول معروف سر نخ ھمه مسائل زیر لحاف است.معمای مشھور به«عدم تفاھم» در رابطه زناشوئی ھم منشأ و علتی جز این ندارد و مابقی معلول است. در واقع درب جهنم و بھشت زندگی زناشوئی از زیر لحاف گشوده می شود و عذاب زیر لحاف علت العلل سایرعذابهاست و درست به ھمین دلیل است که تمکین جنسی زن واجب ترین وظیفه زن در امر زناشوئی می باشد که بدون آن خواه ناخواه زناشوئی بسوی فروپاشی میرود . تمکین جنسی از جانب زن فقط به معنای تسلیم جنسی در قبال شوھر نیست بلکه به معنای فراھم آوردن جوی است که شوھر بتواند بر خورداری جنسی و عاطفی لازم را داشته باشد و چه بسا زنان مجسمه وار و ھمچون جسدی عملاً تسلیم ھستند ولی چنین وضعی ھرگز پاسخگوی این رابطه نبوده است و این تنھا وظیفه واجب زن در قبال مرد باعث شده که مرد ھم در قبال
تأمین معیشت و رفاه و امنیت زن قانوناً و شرعاً موظف باشد و این قاعده و قانون فطری و جهانی در امر زناشوئی است که اجتناب ناپذیر می باشد .
ادامه در پست بعد
#کتاب_دائره_المعارف_عرفانی_جلد اول
#استاد_علی_اکبر_خانجانی
www.akhar-zaman.com
فصل اول , فلسفه آدم و حوا (خودشناسی جنسی)
اینهمه فیلسوف و دانشمند و روانشناس آمده و رفته اند ولی ھیچکس معمای رابطه جنسی و راز زیرلحاف را در زمینه زندگی زناشوئی جداً مورد تحقیق و تفحص قرار نداد و این امر حیاتی را که راز بقای بشر بر روی زمین و ھسته مدنیّت است در شأن اندیشه و علم ندید و جز به تمسخر و کنایه سخن بر زبان نراند . بی تردید ازدواج جز به امر غریزه جنسی ممکن نمی شود و جز بواسطه ھمین غریزه استمرار نمی یابد و ھر گاه که این نیاز حیاتی که شدید ترین نیاز وجود انسان است دچار اختلال و عذاب شود خانواده ای بر آستانه فروپاشی قرار می گیرد . به لحاظ شرع اسلام نیز اختلال و نابودی این رابطه بخودی خود دلیل لازم و کافی برای طلاق می باشد زیرااستمرار چنین رابطه ای به کینه متقابل تا سر حد جنون و فساد وخیانت و زنا می انجامد و عاقبتی نابود کننده است و غیر قابل جبران . این واقعیت نیز بدیهی است که ھمه اختلافات روز مرۀ زناشویی و بھانه جوئی ھایی که ھیچ دلیل منطقی ھم ندارد و خانواده را مبدل به جهنم می سازد و بسوی طلاق می کشاند علتی جز اختلال و نارضایتی در رابطه جنسی ندارد . ھر گاه که این رابطه بطور متقابل رضایت بخش باشد ھمه مشکلات زندگی به سھولت وتفاھم قابل حل می شود و بقول معروف سر نخ ھمه مسائل زیر لحاف است.معمای مشھور به«عدم تفاھم» در رابطه زناشوئی ھم منشأ و علتی جز این ندارد و مابقی معلول است. در واقع درب جهنم و بھشت زندگی زناشوئی از زیر لحاف گشوده می شود و عذاب زیر لحاف علت العلل سایرعذابهاست و درست به ھمین دلیل است که تمکین جنسی زن واجب ترین وظیفه زن در امر زناشوئی می باشد که بدون آن خواه ناخواه زناشوئی بسوی فروپاشی میرود . تمکین جنسی از جانب زن فقط به معنای تسلیم جنسی در قبال شوھر نیست بلکه به معنای فراھم آوردن جوی است که شوھر بتواند بر خورداری جنسی و عاطفی لازم را داشته باشد و چه بسا زنان مجسمه وار و ھمچون جسدی عملاً تسلیم ھستند ولی چنین وضعی ھرگز پاسخگوی این رابطه نبوده است و این تنھا وظیفه واجب زن در قبال مرد باعث شده که مرد ھم در قبال
تأمین معیشت و رفاه و امنیت زن قانوناً و شرعاً موظف باشد و این قاعده و قانون فطری و جهانی در امر زناشوئی است که اجتناب ناپذیر می باشد .
ادامه در پست بعد
#کتاب_دائره_المعارف_عرفانی_جلد اول
#استاد_علی_اکبر_خانجانی
www.akhar-zaman.com
۱.۸k
۲۹ شهریور ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.