بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
و بدیهی است که اگر شخص شریف، پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله و یا اهل عصمت باشد، از هر گونه جهل و ظلمی مبرا میباشد.
فاطمة الزّهراء علیهاالسلام: آیا تمامی فرزندان انبیا و اولیای الهی، در یک سطح بودهاند؟!
آیا بین فرزندان امامان علیهم السلام، تفاوتی نیست؟ پس چرا فقط یکی از آنها به امامت منصوب میگردد؟
و آیا انتظار میرود که پیامبرخدا و یا امامان علیهم السلام، به فرزندی که از طرف خداوند متعال به عنوان عصمت الله، ولی الله و امام منصوب شده است و لابد انسان کامل میباشد، توجه ویژه نداشته باشند؟!
برای کدام فرزندی به غیر از فاطمة الزهراء علیها السلام، آیه تطهیر نازل شده است؟ کدام یک از سایر فرزندان اهل عصمت بودهاند؟ کدامشان سیدة النساء العالمین بودهاند؟ کدام یک تنها کفو برای امیرالمؤمنین علیه السلام بودهاند؟ کدامشان ام الائمة الطاهرین بودهاند و ... ؟
شبهه در عصمت پیامبر اعظم، صلوات الله علیه و آله: یک مشکل در ضعف شناخت های پایهای و اصولی و بالتبع ایمان وجود دارد. مثل برخی که در خداشناسی ضعیف هستند و مرتب می پرسند: اگر خدا عادل است، پس چرا این سؤال یعنی نه تنها سؤال کننده، در عدالت خدا تردید دارد، بلکه او را متهم به العیاذ بالله بیعدالتی نیز میکند؛ یا همین طور است ضعف در شناخت ولایت، امامت و عصمت.
اما مشکل بزرگتر، سوء استفاده کفار و دشمنان اسلام، قرآن و مسلمین، از این ضعف شناخت و ایمان در مسلمانان، در القای شبهات برای ایجاد اعوجاج و انحراف میباشد.
و مشکل بزرگتر، البته همان فکر نکردن، تأمل ننمودن و ضعف بصیرت، در شناخت ونیز مواجه ذهن،یاضد تبلیغ های بیرونی، در این القائات میباشد.
وگرنه هر موحد و مسلمانی، ولواطلاعات اندک و مطالعه مختصری در قرآن کریم و مباحث اعتقادی داشته باشد، معنای نبوت، رسالت، ولایت، امامت، عصمت و ... را میفهمد؛ بنابر این، سؤالش سالم و جنبه دانستن دارد مانند کاربر گرامی که این سؤال را فرستاده است و می خواهد پاسخ را بداند؛ و سؤالش، آهنگ و قصد القای شبهات پنهان در پشت سؤالی آشکار و به ظاهر ساده ندارد و راه نفوذ شبهه را نیز میبندد.
در قرآن کریم، راجع به علیم، حکیم، رحمة للعالمین، متخلق به احسن اخلاق و سایر ویژگی های حضرت رسول اعظم، محمد مصطفی، صلوات الله علیه و آله، آیات بسیاری وجود دارد و از جمله آن که تصریح نمود: ایشان منطق و سخنی غیر از وحی ندارند و از روی هوای نفس، موضعی نمیگیرند و کاری نمی نمایند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
و بدیهی است که اگر شخص شریف، پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله و یا اهل عصمت باشد، از هر گونه جهل و ظلمی مبرا میباشد.
فاطمة الزّهراء علیهاالسلام: آیا تمامی فرزندان انبیا و اولیای الهی، در یک سطح بودهاند؟!
آیا بین فرزندان امامان علیهم السلام، تفاوتی نیست؟ پس چرا فقط یکی از آنها به امامت منصوب میگردد؟
و آیا انتظار میرود که پیامبرخدا و یا امامان علیهم السلام، به فرزندی که از طرف خداوند متعال به عنوان عصمت الله، ولی الله و امام منصوب شده است و لابد انسان کامل میباشد، توجه ویژه نداشته باشند؟!
برای کدام فرزندی به غیر از فاطمة الزهراء علیها السلام، آیه تطهیر نازل شده است؟ کدام یک از سایر فرزندان اهل عصمت بودهاند؟ کدامشان سیدة النساء العالمین بودهاند؟ کدام یک تنها کفو برای امیرالمؤمنین علیه السلام بودهاند؟ کدامشان ام الائمة الطاهرین بودهاند و ... ؟
شبهه در عصمت پیامبر اعظم، صلوات الله علیه و آله: یک مشکل در ضعف شناخت های پایهای و اصولی و بالتبع ایمان وجود دارد. مثل برخی که در خداشناسی ضعیف هستند و مرتب می پرسند: اگر خدا عادل است، پس چرا این سؤال یعنی نه تنها سؤال کننده، در عدالت خدا تردید دارد، بلکه او را متهم به العیاذ بالله بیعدالتی نیز میکند؛ یا همین طور است ضعف در شناخت ولایت، امامت و عصمت.
اما مشکل بزرگتر، سوء استفاده کفار و دشمنان اسلام، قرآن و مسلمین، از این ضعف شناخت و ایمان در مسلمانان، در القای شبهات برای ایجاد اعوجاج و انحراف میباشد.
و مشکل بزرگتر، البته همان فکر نکردن، تأمل ننمودن و ضعف بصیرت، در شناخت ونیز مواجه ذهن،یاضد تبلیغ های بیرونی، در این القائات میباشد.
وگرنه هر موحد و مسلمانی، ولواطلاعات اندک و مطالعه مختصری در قرآن کریم و مباحث اعتقادی داشته باشد، معنای نبوت، رسالت، ولایت، امامت، عصمت و ... را میفهمد؛ بنابر این، سؤالش سالم و جنبه دانستن دارد مانند کاربر گرامی که این سؤال را فرستاده است و می خواهد پاسخ را بداند؛ و سؤالش، آهنگ و قصد القای شبهات پنهان در پشت سؤالی آشکار و به ظاهر ساده ندارد و راه نفوذ شبهه را نیز میبندد.
در قرآن کریم، راجع به علیم، حکیم، رحمة للعالمین، متخلق به احسن اخلاق و سایر ویژگی های حضرت رسول اعظم، محمد مصطفی، صلوات الله علیه و آله، آیات بسیاری وجود دارد و از جمله آن که تصریح نمود: ایشان منطق و سخنی غیر از وحی ندارند و از روی هوای نفس، موضعی نمیگیرند و کاری نمی نمایند.(ادامه دارد...)
۲۱۸
۲۳ آذر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.