حدیث مهدوی
#حدیث_مهدوی
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
امام صادق
«لا بد لنار من آذربیجان لا یقیم لها شی ء، فاذا کان ذلک فکونوا احلااس بیوبکم و البدوا ما لبدنا، فاذا تحرک متحرکنا فاسعوا الیه و لو حبوا، و الله لکأنی انظر الیه بین الرکن و المقام، یبایع الناس علی کتاب جدید، علی العرب شدید. و قال: ویل لطغاة العرب من امر قد اقترب».
- «به ناگزیر آتشی از آذربایجان شعله ور خواهد شد که هیچ قدرتی در برابر آن یارای مقاومت نخواهد داشت. چون این آتش زبانه کشید، گلیم خانه ی خود شوید و تا ما نجنبیده ایم شما نیز از جای خود حرکت نکنید، هنگامی که نهضت کننده ی ما حرکت کند به سوی او بشتابید و لو با سینه خیز رفتن. به خدا سوگند، گویی او را با چشم خود می بینم که در میان رکن و مقام ایستاده، از مردم برای کتابی تازه بیعت می گیرد. - آنگاه فرمود-: وای بر طاغوتهای عرب از حادثه ای که نزدیک شده است».
اثباة الهدة/ ج3/ ص536این روایت نشان میدهد در آخرالزمان فتنه ای (شورش یا شورشهایی) در آذربایجان بر پا میشود که شیعیان نباید در آن شرکت کنند، عبارت «در خانه نشستن» نشان از آن دارد نکته مقابل آن «به خیابان ریختن» مطلوب اهل بیت نیست.
و تازه اینکه روی ثابت این است که غیر راه ندارد و فکر من بکنم نیست (و تازه اینکه خوب را حق میخواهد) و تازه ایمان عشق نیست و برای دینداری عشقی مقبول نیست و عقلانیت (و عشق از عقلانیت) که آن را به شرطی داشته باشد و غیر نشود مقبول است که آنچه مورد نظراست وتازه مسلمانان است و مسلمان ارثی با کافر هیچ فرقی ندارد وقتی تحقیقی برای دین نبوده اند و تخصصی بودن اهمیت دراصول تحقیق ندارد بلکه تخصصی درعمل و فقه و احکام و . . . است و تازه اینکه همانا دشمن ما وقتی دشمن شد که بدگمانی به ما را کرد و نامش را دور اندیشی گذاشت و خدا هم دوراندیشی کرد و بدگمانی کرد مطابقت ندارد پس اینچنین بگویم بدگمانی میتواند مومن را منافق گرفته شود و متافق مومن گرفته شود و اینچنین است که همانا همین عامل آخرالزمان است حس جویا خواهی منفی که چطور است اگر منفی اش را بروم و خدا توانش را داده مشکلی داره رفت؟ و . . . این دلیل طرز فکر فتنه است هم خوش بینی به کسانی که سود دردنیا می آورند و نیاورند همه ی آن مجرم و فاسد و بیهوده گر گرفته می شوند درحالی که بعضی باید بی سود باشند این خوش بینی به چنین وضعی واین بدگمانی به حق همانا چنان از به شکاک انحراف به یقین آن می رساند که حق را باطل و باطل را حق و شخصیت ها را جا به جا می کند اینچنین آخرالزمان می آید و اینچنین اکثر علما آلوده می شوند ^که به هلاکت کشیده می شوند^ وخواص را به خاطر عمل بد ویا عملی ناخوش آنان به شرح باور درست نمیدانند و تازه کثافت باور را به خاطر عمل محسنه باورش را تایید می کنند چنین است که امام عصر(عج)حقیقی چند خصوصیات دارد که سمت او نمی روند :
۱_ اینکه بیشتر تابعیت ازاین کتاب می خواهد که علما نفرت از این کتاب دارند.
۲_ قصد داردتبلیغ دین را سرعت بخشد اما قبلش حجت کردن را حتی اگر بکاهد تا سراغ فیزیکی مسئله که باشد
۳_ بیشتر بنیادگرایی میانه رو است و ^اتفاقی بودن را باور ندارد درباور^ همین باعث می شود جور بدانند.
۴_ مجبور است افعالی از اسلام زنده کند که بسیاریشان فساد درامروز آخرالزمان نامیده می شوند
۵_ آیین درباور معرفی می کند بیشتر که شبیه متمدن های مدرن باشد بیشتر شبیه تمدن های وسطی است
۶_ فتنه ی خدا نامیده می شود چون آنچه مصلح که انتظار کشیده تعاریف آخرالزمان می شد برقرار نشد و دقیقا به نام آن درمکان آن اقدامی برخلاف انتظار بشری آن می کند
۷_ روز ظهورش مطابق احادیث نیست که چنین می شود که بسیاری می گویند امام عصر (عج) این روز چرا نیامد چرا اینطور خشن هم دارد اینطور مطابقت با مستندات روایی ندارد اینطور . . . می گویند می شود کسی به نام او برحسب مکان و اقدامات او بیاید چونکه مصلح (مطابق تعاریفشان) نیست بدلی است آن موقع(نیم)ایران خود را جمع میکند تا علیه امام عصر (عج) بایستد درواقع امام عصر دیگر مجبور می شوند بسازند که همانا لااقل این حضرت مهدی (عج) را بی تعریف بگذارند یا زودتر پیش بینی آن را بکند اما حضرت مهدی (عج) حقیقی زیبا است اما غلط انداز است و تعاریف را از نو طرف که از این کتاب است باید بشناسد تا وقتی برخورد کرد جلوی اصلی شمشیر (مثل از برخورد) نکشد وگرنه بخواهد درمقابل این کتاب باشد درمقابل تعاریف او بوده و درمقابل تعاریف او گیجی مایل به نامقبولی داشته و دشمن او می آورد وفقط بدانید روباه از گرگ بدتر است البته ما را گرگ درلباس میش بدانند اما خود دشمنمان روباه درلباس پروانه اند و تازه حکومت(جمهوری)ایران(منهای انقلاب اسلامی) خود برپا شده براساس فتنه است چون ابلیس این حکومت ایرانی را برپا کرد تا پشت پا به ظهور بزند که باور را بزنند و در
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
امام صادق
«لا بد لنار من آذربیجان لا یقیم لها شی ء، فاذا کان ذلک فکونوا احلااس بیوبکم و البدوا ما لبدنا، فاذا تحرک متحرکنا فاسعوا الیه و لو حبوا، و الله لکأنی انظر الیه بین الرکن و المقام، یبایع الناس علی کتاب جدید، علی العرب شدید. و قال: ویل لطغاة العرب من امر قد اقترب».
- «به ناگزیر آتشی از آذربایجان شعله ور خواهد شد که هیچ قدرتی در برابر آن یارای مقاومت نخواهد داشت. چون این آتش زبانه کشید، گلیم خانه ی خود شوید و تا ما نجنبیده ایم شما نیز از جای خود حرکت نکنید، هنگامی که نهضت کننده ی ما حرکت کند به سوی او بشتابید و لو با سینه خیز رفتن. به خدا سوگند، گویی او را با چشم خود می بینم که در میان رکن و مقام ایستاده، از مردم برای کتابی تازه بیعت می گیرد. - آنگاه فرمود-: وای بر طاغوتهای عرب از حادثه ای که نزدیک شده است».
اثباة الهدة/ ج3/ ص536این روایت نشان میدهد در آخرالزمان فتنه ای (شورش یا شورشهایی) در آذربایجان بر پا میشود که شیعیان نباید در آن شرکت کنند، عبارت «در خانه نشستن» نشان از آن دارد نکته مقابل آن «به خیابان ریختن» مطلوب اهل بیت نیست.
و تازه اینکه روی ثابت این است که غیر راه ندارد و فکر من بکنم نیست (و تازه اینکه خوب را حق میخواهد) و تازه ایمان عشق نیست و برای دینداری عشقی مقبول نیست و عقلانیت (و عشق از عقلانیت) که آن را به شرطی داشته باشد و غیر نشود مقبول است که آنچه مورد نظراست وتازه مسلمانان است و مسلمان ارثی با کافر هیچ فرقی ندارد وقتی تحقیقی برای دین نبوده اند و تخصصی بودن اهمیت دراصول تحقیق ندارد بلکه تخصصی درعمل و فقه و احکام و . . . است و تازه اینکه همانا دشمن ما وقتی دشمن شد که بدگمانی به ما را کرد و نامش را دور اندیشی گذاشت و خدا هم دوراندیشی کرد و بدگمانی کرد مطابقت ندارد پس اینچنین بگویم بدگمانی میتواند مومن را منافق گرفته شود و متافق مومن گرفته شود و اینچنین است که همانا همین عامل آخرالزمان است حس جویا خواهی منفی که چطور است اگر منفی اش را بروم و خدا توانش را داده مشکلی داره رفت؟ و . . . این دلیل طرز فکر فتنه است هم خوش بینی به کسانی که سود دردنیا می آورند و نیاورند همه ی آن مجرم و فاسد و بیهوده گر گرفته می شوند درحالی که بعضی باید بی سود باشند این خوش بینی به چنین وضعی واین بدگمانی به حق همانا چنان از به شکاک انحراف به یقین آن می رساند که حق را باطل و باطل را حق و شخصیت ها را جا به جا می کند اینچنین آخرالزمان می آید و اینچنین اکثر علما آلوده می شوند ^که به هلاکت کشیده می شوند^ وخواص را به خاطر عمل بد ویا عملی ناخوش آنان به شرح باور درست نمیدانند و تازه کثافت باور را به خاطر عمل محسنه باورش را تایید می کنند چنین است که امام عصر(عج)حقیقی چند خصوصیات دارد که سمت او نمی روند :
۱_ اینکه بیشتر تابعیت ازاین کتاب می خواهد که علما نفرت از این کتاب دارند.
۲_ قصد داردتبلیغ دین را سرعت بخشد اما قبلش حجت کردن را حتی اگر بکاهد تا سراغ فیزیکی مسئله که باشد
۳_ بیشتر بنیادگرایی میانه رو است و ^اتفاقی بودن را باور ندارد درباور^ همین باعث می شود جور بدانند.
۴_ مجبور است افعالی از اسلام زنده کند که بسیاریشان فساد درامروز آخرالزمان نامیده می شوند
۵_ آیین درباور معرفی می کند بیشتر که شبیه متمدن های مدرن باشد بیشتر شبیه تمدن های وسطی است
۶_ فتنه ی خدا نامیده می شود چون آنچه مصلح که انتظار کشیده تعاریف آخرالزمان می شد برقرار نشد و دقیقا به نام آن درمکان آن اقدامی برخلاف انتظار بشری آن می کند
۷_ روز ظهورش مطابق احادیث نیست که چنین می شود که بسیاری می گویند امام عصر (عج) این روز چرا نیامد چرا اینطور خشن هم دارد اینطور مطابقت با مستندات روایی ندارد اینطور . . . می گویند می شود کسی به نام او برحسب مکان و اقدامات او بیاید چونکه مصلح (مطابق تعاریفشان) نیست بدلی است آن موقع(نیم)ایران خود را جمع میکند تا علیه امام عصر (عج) بایستد درواقع امام عصر دیگر مجبور می شوند بسازند که همانا لااقل این حضرت مهدی (عج) را بی تعریف بگذارند یا زودتر پیش بینی آن را بکند اما حضرت مهدی (عج) حقیقی زیبا است اما غلط انداز است و تعاریف را از نو طرف که از این کتاب است باید بشناسد تا وقتی برخورد کرد جلوی اصلی شمشیر (مثل از برخورد) نکشد وگرنه بخواهد درمقابل این کتاب باشد درمقابل تعاریف او بوده و درمقابل تعاریف او گیجی مایل به نامقبولی داشته و دشمن او می آورد وفقط بدانید روباه از گرگ بدتر است البته ما را گرگ درلباس میش بدانند اما خود دشمنمان روباه درلباس پروانه اند و تازه حکومت(جمهوری)ایران(منهای انقلاب اسلامی) خود برپا شده براساس فتنه است چون ابلیس این حکومت ایرانی را برپا کرد تا پشت پا به ظهور بزند که باور را بزنند و در
۳۰۹.۴k
۲۵ اسفند ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.